Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

Forlange? Er da ingen som forlanger. Det de fleste reagerer på er at mannen faller som en sekk. Det er ikke et naturlig fall. Forstår godt at dommeren dømmer filming og gult der, hvertfall med Bale's CV. Hadde han ikke holdt foten igjen og gått ned i bakken på den måten hadde han fått straffe, det er jeg overbevist om. Han og Suarez (bla.) ødelegger for seg selv med å falle som idioter.

 

Når man kommer i høy fart skal det mindre til å komme ut av balanse og dermed falle. Man kan diskutere om han hjelper til, men det gjelder vel alle. Problemet blir når noen mener Bale filmer i situasjoner hvor det åpenbart er kontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kommer i høy fart skal det mindre til å komme ut av balanse og dermed falle. Man kan diskutere om han hjelper til, men det gjelder vel alle. Problemet blir når noen mener Bale filmer i situasjoner hvor det åpenbart er kontakt.

 

Vedder på at du Emils var ute å hylte om filming og det som verre er når Young fikk to straffer forrige sesong, selv om det åpenbart var kontakt da også? Fordi han overspillte og faller unaturlig.

 

Ja, det skal mindre til å falle når man kommer i høy fart, og ja - Bale er en utrolig rask spiller. Men at han faller på den måten han faller i går er ikke grunnet "høy fart". Han faller fordi han kjenne en hånd mot magen/brystet og litt kontakt i foten, å tenker (for å ta en ekspertkommentator trademark) "woho, nå får jeg straffe" - å faller som en sekk.

 

Suarez hadde en situasjon her en runde hvor han fortsatte å springe selv etter han var i total ubalanse, med så foroverlent kropp at han måtte nedi med hendene. Dette er noe nesten alle de spillerne som kunne hatt roller som dverger i hobbiten får til, fordi de har et ekstremt tyngdepunkt og balanse. De er eliteutøvere tross alt.

 

Ja, mitt hat mot spillere som holder igjen foten å faller rett ned som en sekk når det er unaturlig er stort. Du sier man kan diskutere om han hjelper til, men det er strengt tatt ikke vits å diskutere i mot det - det ser alle.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du i første omgang sammenligne situasjonene? Bale får en arm rundt seg itillegg at han får kneet til motstander inn i sitt eget kne.

 

Hazard var i en helt lik situasjon som Bale var for en stund tilbake. Hazard blir åpenbart forhindret, men han velger å holde seg på beina. Det ender med at han er ute av balanse og ikke får til noe. Hadde han falt hadde ingen nektet for at det var straffe, selv om han ville ha hjulpet til.

 

Dommerne blåser ikke om spillerne ikke faller. Der ligger problemet. Når spillerne begynner å falle lett er det faktisk dommerne som selv er med på påvirke. Tar man Hazard situasjonen skal han ha straffe pga. motstander forhindrer han i å gjøre noe, men han velger å stå på beina og dermed ikke få noen straffe.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du i første omgang sammenligne situasjonene? Bale får en arm rundt seg itillegg at han får kneet til motstander inn i sitt eget kne.

 

Hazard var i en helt lik situasjon som Bale var for en stund tilbake. Hazard blir åpenbart forhindret, men han velger å holde seg på beina. Det ender med at han er ute av balanse og ikke får til noe. Hadde han falt hadde ingen nektet for at det var straffe, selv om han ville ha hjulpet til.

 

Dommerne blåser ikke om spillerne ikke faller. Der ligger problemet. Når spillerne begynner å falle lett er det faktisk dommerne som selv er med på påvirke. Tar man Hazard situasjonen skal han ha straffe pga. motstander forhindrer han i å gjøre noe, men han velger å stå på beina og dermed ikke få noen straffe.

 

Dro det inn fordi det virket som at så lenge det er kontakt så har de frikort til å falle uansett.

 

Imo er det forskjell på å "hjelpe" til slik som mange gjør. F.eks ved å sparke ballen bort når de vet de kommer til å bli taklet for så å bevisst løpe inn i taklingen (hvor mange gjør ikke det når keeper kommer ut å slenger seg). Det jeg irriterer meg over er de som faller på en så unaturlig måte at man begynner å lure på om de får diverse ledd-svikt og lignende.

 

Eller som RBK forklarte det så fint "akutt krampe i begge bein" (jada, tatt fritt fra hukommelse, så var vel ikke helt slik). Og det er sånn det virker på Bale og co til tider. De har ennå en del å lære fra hollywood, det er sikkert og visst - der klarer de fleste hvertfall å falle noenlunde naturlig når de blir skutt.

 

Er helt enig med deg ang. det med dommeren. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

"There is no God, only man"

 

Hadde jeg lett skrevet, bare for at jeg ville blitt slaktet for å provosere, selv om det er mitt syn.

 

Noe jeg også kunne funnet på også bare for å provosere alle de religiøse folka der ute.

 

Forøvrig en perfekt idé for Zlatan. "There is no God. Only Zlatan." Ville passet perfekt for en mann med hans ego ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noe jeg også kunne funnet på også bare for å provosere alle de religiøse folka der ute.

 

Forøvrig en perfekt idé for Zlatan. "There is no God. Only Zlatan." Ville passet perfekt for en mann med hans ego ;)

 

Hadde jeg skrevet "I dont believe in God" ville det også provosert.

 

Uansett hva man skriver blir noen provosert, er det som er dumt med livssyn på skjorter.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...