Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Har Stoke hatt dommerhjelp til tider?

Ja.

Spiller de stygt til tider?

Helt klart.

 

Ser man dog forbi det faktum at de nok er det "styggeste laget i PL", så ser man et lag som er i verdensklasse når det kommer til defensiv disiplin og styrke.

Det er ikke snakk om unnasluntring der i gården.

 

Pulis er en av de flinkeste managerne i PL når det kommer til å hente inn spillere som passer hans spillestil (Owen er vel et unntak), samt at han står for en spillestil som er mer erkebritisk enn mange (on ikke alle) andre lag.

Hardtarbeidende, disiplinerte, og slagkraftige forsvarere vil alle lag ha, men man legger merke til Stoke sine "stygge handlinger" oftere fordi de i så og si hver kamp faller bakpå pga fart, dermed får man situasjoner som Shawcross vs Suarez i dag, fordi Shawcross rett og slett er langt på etterskudd.

 

Jeg applauderer Stoke sin arbeidsmoral og statistikk, men er enig i at de tjener mye på at dommerne ikke blåser for holding i feltet og lignende forseelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke skryte på meg at jeg har sett alle kampene til Stoke i år, men alikevel er det fantastisk hvor lite det skittende spillet til Stoke kommer i søkelyset. Stort sett har hele denne sesongen dreid seig om Suarez sine usportsligheter, noe jeg ikke argumenterer i mot, og etter kampen i fjor ble Huth sin stempling på Suarez totalt oversett. Slike ting irriterer meg veldig.

Lenke til kommentar

Enig med Snurreleif. Jeg er enig i at Stoke spiller en form for antifotball, men hva så? Målet deres er å ta minst 40p og sikre en ny PL-kontrakt, og dette greier de helt fint med måten de spiller på. Defensive er de bunnsolide, og arbeidsmoralen er absolutt upåklagelig. Spillerne står på fra start til slutt med livet som innsats. Jeg er ikke gammel nok til å huske det selv, men alle har vel hørt historiene om hvordan det norske fotballandslaget herjet under Drillo på 90-tallet?

 

Stoke får mye dommerhjelp, ja? Ironisk nok slipper Suarez unna med en grisestygg takling på Begovic.

Lenke til kommentar

Det som er rart med Stoke er de uhorvelige mengdene med penger de bruker på spillere som ofte ender opp med å sitte på benken.

 

Det er prisen man må betale for å være et slikt unikt lag. Ikke flust av spillere som passer inn i spillerstilen deres, og da er det bare naturlig at de må ut med en stor slant for spillerne som faktisk passer inn.

 

Nok en solid kamp i dag. Ni kamper uten tap. 16 kamper på Britannia uten tap. Fantastisk innsats. Walters er undervurdert.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du bedømme Stoke? Liker du Drillo fotballen også?

 

Første spørsmålet skjønte jeg ikke. Og nei, jeg er ingen fan av Drillo-fotballen. Det jeg sier er at antifotballen skaffer resultater. Det er ikke til å stikke under stol at Drillo er den mest suksessrike manageren i Norges historie, uansett hvordan man vrir og vender på ting.

Lenke til kommentar

Sant nok, men det er ikke den fotballen man ønsker. Det er vel en grunn til at folk boikotter landskamper? Vi kan være så gode vi vil. Mannen sier jo også at fotballen som Barcelona spiller er dårlig.

 

Herregud, man må spille på styrkene man har i spillermaterialet. I Stoke er det jo ingen som har vært under 1.90 siden konfen, så da er det naturlig at det blir mye langballer og cornere det fokuseres på. Og når det gjelder Norges landslag, så har ikke det langstrakte landet blitt velsignet med hverken Messi, Iniesta eller Xavi så da spilles det direkte og enkel fotball - ofte veldig effektiv.

Lenke til kommentar

Hvordan går det an å si at man ikke liker Drillo-stilen? De fleste store lag har adoptert en eller annen form for breakdown i spillet sitt. "Mitt" eget lag, Tottenham, sin absolutte styrke er jo ekstremt direkte kontringer etter breakdowns. Chelsea vant CL på det. Mourinho praktiserer det i Real Madrid og gjorde det i enda større grad i Chelsa og Inter. Forskjellen er selvsagt at gode internasjonale lag også er flinke og villige til å forsvare seg eller angripe med ball i laget, men hvor mange mål scores egentlig mot etablert forsvar uten at det har vært en eller annen form for brudd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...