Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel vært greit å fått forandra regelverket noe ja. Akkurat nå er det jo ulovlig kun om du blir tatt for filming live.

 

Er vel noen sporter som gir mulighet for spiller/trener å kreve videodømming så så mange ganger i løpet av en kamp. Tennis f.eks. Hadde jo kanskje vært noe å tenke på, selv om noen sikkert mener det unødvendig stykker opp kampen. (Skjønt, det blir jo ofte en del krangling med dommer osv i de aktuelle situasjonene uansett...)

 

Dommerne har vel litt jobb å gjøre andre vegen også. Står du på beina = (altfor ofte) ikke frispark. Ergo skal man få frispark, må man falle.

 

Veldig sant! Om en prøver å stå men får sjansen/angrepet forstyrret/ødelagt får man ingenting utenom en klapp på skulderen fra gutta i studioet. Kanskje de til og med kommenterer at spilleren burde lagt seg. Grensa mellom å filme og å markere feil er ganske tynn, og det er jo ikke så rart at spillere hjelper til når ståa er som den er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15
Selv om jeg ikke har noe følelse for hverken Arsenal eller Man.Utd, så elsket jeg de oppgjørene i siste halvdel av 90-tallet. Jeg elsket pressekonferansene og utbruddene til Wenger og Ferguson i forkant. To stykker som ikke tålte å tape. Før kampen var igang så fløy lagenes kapteiner, Roy Keane og Patrick Viera i tottene på hverandre i spillertunnelen. Det var ikke unormalt at det oppsto konflikter her. Ute på stadion var stemningen blant lagenes supportere på kokepunktet. Sikkerhetsmannskapene var i høyeste beredskap. Her slo det gnister! Kampene var tette og jevne. Harde tak og kontroverser fra første til siste spark på ballen.

Som Liverpoolsupporter håpet jeg selvfølgelig alltid på Arsenal. Heller dem enn Man.Utd med sine kjepphøye supportere!

Hvorfor var disse oppgjørene i denne perioden så intense??

Jeg mener hovedproblemet ligger hos UEFA og pengemaskinen Champions League. Før måtte man nemlig vinne serien for å få innpass her. Siden Premier League var toppseedet hos UEFA, så fikk 2.plassen i serien mulighet til å spille kvalik. De som kom på 3., 4. og 5. plass samt vinner av Ligacupen fikk innpass i UEFA-cupen. Vant man FA-cupen, så ble man med i Cupvinnercupen. UEFA-cupen og Cupvinnercupen var bestående av utslagsrunder fra starten. Altså en hjemme-og en bortekamp. Dette var mye mer spennende for publikum og man fikk ikke så tette kampprogram. Derfor var det muligheter å kunne satse litt på hjemlige cuper, og man var litt mer forsiktig på å nedprioritere det.

Da jeg først fikk høre om at UEFA ville utvide CL så tenkte jeg at det hørtes spennende ut, men etter å ha tygd litt på det ett par timer, så syns jeg at ideen smakte veldig vondt. De burde heller gå tilbake til røttene. La oss få vinnerviljen tilbake i fotballen. Jeg blir trist når jeg hører at den tidligere "vinnerskallen" Wenger si: "Det å komme blant topp 4 er som et slags trofe." NEI, det burde ikke være slik. Jeg som supporter syns det var stor stas at laget mitt skulle spille TO finaler på et fullsatt Wembley. Jeg gikk rundt og trippet i spenning på at dagene skulle komme. Det er dette fotball bør handle om. Å vinne!

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Man måtte vel ikke vinne serien for å få innpass i CL i den perioden Arsenal og United hadde sine fantastisk underholdende og harde kamper? Kan i alle fall ikke ha vært mer enn første og kanskje andre sesongen Wenger var i Arsenal i så fall.

 

Hovedgrunnen til at disse oppgjørene var så mye tøffere enn de er nå er nok at Arsenal, relativt sett, var et mye bedre fotballag på den tiden. Før Abramovitch overtok Chelsea så var det så og si kun Arsenal og United det handlet om over en ganske lang rekke med sesonger (jada pool-fans, dere var med litt dere og!), og slikt skaper jo selvsagt engasjement og følelser. At lagene i tillegg hadde spillertyper som Viera og Keane hjalp nok på.

 

At CL har blitt for viktig, på grunn av pengene, er jeg derimot enig i. Det er jo ikke bra at det er blitt viktigere å komme på fjerdeplass i ligaen enn å vinne samtlige (andre) turneringer.

Lenke til kommentar

Men Arsenal kan da umulig ha som mål før en sesong om å bare nå 4 plassen og det er de fornøyd med. Sånn man ser Arsenal de siste årene så ser man at de ikke er helt fornøyd med bare å komme topp 4 hver gang, men når sesongen roter seg til sånn som den gjør så blir man kanskje fornøyd med noe man i utgangspunktet ikke er fornøyd med tidligere. Det er problemet i klubben slik jeg ser det. Arsenal burde være gode nok, i utgangspunktet, til å være med å kjempe om en liga tittel, men de klarer aldri å holde det gående lenge nok til at den blir realistisk.

 

Men for klubber som Everton, Liverpool ovs så har nok de mer som mål om å komme på 4 plass. Da det er urealistisk, i utgangspunktet, at de skal slå vekk klubber som City, United, Chelsea og egentlig Arsenal/Tottenham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...