Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overraskende at Spurs-fansen vil ha Thorstvedt. Han var grei å ha på matchball mandag, men det er helt jævlig å høre han prate om Premier League. Håper for hans skyld at han var en bedre keeper enn han er "ekspert".

 

Julie Strømsvåg er den perfekte erstatteren til Børrestad. Hun kan sakene sine strålende.

 

Nå er det vel kun en som har uttalt at han vil se Thorstvedt, ikke skjær alle over samme kam er du snill.

Grei fyr og rutinert, men ikke programleder-materiale, blir som Fjørtoft *grøss*.

Lenke til kommentar
Stefan_B: Forteller du meg at du kjenner kvinnelige TV-verter? Altså, jeg snakker ikke om randoms dere kjenner, men om folk som faktisk jobber i tv.

 

Du har ikke sagt en dritt om kvinnelige TV verter før nå, men om kvinner generelt og attpåtil var det første innlegget jævlig lavmål og nedsettende.

 

Ja, og du mener det finnes (norske) jenter som passer de kriteriene dine? Haha, lykke til med letingen.

 

Her er stikkordene, om det faktisk finnes noen som har peiling, så er jeg ikke like negativ til det. Problemet er at det p.d.d. ikke er noen jenter i Norge som har nok peiling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel kun en som har uttalt at han vil se Thorstvedt, ikke skjær alle over samme kam er du snill.

Grei fyr og rutinert, men ikke programleder-materiale, blir som Fjørtoft *grøss*.

 

Generalisering er gøy. Godt at eks-spillere ikke er fredet for kritikk. Scouserne har f.eks. en god del å lære på dette punktet når det gjelder "king" Kenny.

Lenke til kommentar

Noen som tror Fjørtoft, Thorstvedt, Langli eller andre kunne hatt en slik intro som Børrestad vartet opp med?

Vet ikke hva man har før man mister det.

 

Thorstvedt, Schau og Myhre er en god variasjon av erfaring, fotballkunnskap, taktisk innsikt, gode analyser og engasjement.

 

Beste panelet av de de har jevnlig.

 

 

 

Generalisering er gøy. Godt at eks-spillere ikke er fredet for kritikk. Scouserne har f.eks. en god del å lære på dette punktet når det gjelder "king" Kenny.

 

For all del, ingen er immune.

Jeg liker engasjementet og at han har erfaring fra garderoben osv, men en trøtt type som programleder.

Lenke til kommentar

Er nok mange kvinner, spesielt i England som er flinke fotballfaglige. Spesielt et par programledere, og de er nok godt egnet til arbeidet. I Norge derimot er nok tallet noe lavere, selv om det fins nok av fotballfaglige kvinner her òg sikker. Kjenner selv ikke så altfor mange kvinner/jenter som er interessert i fotball, og de jeg kjenner heier på "Manchester", og synes at Ronaldo er den beste angrepsspilleren på laget. Likevel ønsker jeg kvinner velkommen i Tv2s panel. Hadde gjort sendingene langt rikere, og bedre! :)

Lenke til kommentar

Det er jo tydeligvis overhodet ikke noen her som er enige med meg. Det er selvsagt lov, men jeg vil gjerne også forklare hvorfor jeg ikke liker Børrestad. I all hovedsak er det jo en subjektiv mening ettersom mitt hovedankepunkt mot Børrestad er måten han snakker på. Den irriterer meg. Han er i og for seg ikke en dårlig leder i panelet men dette er av liten betydning for meg når jeg synes hele studiodelen av sendingen forringes av det jeg opplever som en irriterende måte å snakke på. Min subjektive mening om Børrestad forringer altså min evne eller i alle fall vilje til å se på ham objektivt.

 

Ellers synes jeg ikke Børrestad er særlig morsom og liker Thorstvedt bedre også på det feltet. Jeg føler hans måte å skape stemning på er bedre enn Børrestad sin, og jeg har likt ham siden dagene med C+.

 

Ikke overraskende at Spurs-fansen vil ha Thorstvedt. Han var grei å ha på matchball mandag, men det er helt jævlig å høre han prate om Premier League. Håper for hans skyld at han var en bedre keeper enn han er "ekspert".

 

For det første er Børrestad Tottenham-supporter. Det vil derfor ikke bety noe særlig at en annen Tottenham-supporter tar over. Se ellers min forklaring over for hvorfor jeg foretrekker Thorstvedt. Ditt argument burde heller være at "Det er ikke overraskende at en Rogalending foretrekker Thorstvedt". Det hadde jo vært nærmere sannheten!

 

Jeg kan godt si meg enig i at Thorstvedt på ingen måte er en åpenbarelse som ekspert. Men i en rolle som programleder er dette ikke et problem da hans hovedansvar vil være å få flyt i sendingen. Et bytte med Thorstvedt som programleder og Børrestad ut fører mest sannsynlig også til en forrykning av TV2 PL-studioets tydelige forelsking av Tottenham da 3/4 av de som er der oftest er Tottenham-supportere. Ettersom klubbtilhørighet blir tillagt meg som en grunn til at jeg liker Thorstvedt så burde jo jeg egentlig være lei meg for at Børrestad forsvinner?

 

 

Jeg vil gjerne også si noe om fordelingen og fotballkunnskapsnivået i panelet. Jeg er enig i Snurreleif om hans mening om hva som er det beste panelet til TV2 PL. Fordelingen her blir:

 

a) programleder

b) fotballekspert (analyse)

c) en som har spilt i PL (og av TV-kanaler derfor får tittelen ekspert)

d) Schau (usikker på hva slags begrep jeg skal bruke om denne rollen - han er litt klovn, snakker mye om følelser og står i opposisjon til b og c)

 

Litt av problemet i TV2, og sikkert andre studioer, er at rollene b og c ofte glir over i hverandre. Av og til går jo Thorstvedt inn som eksperten mens Lundekvam eller en annen gjest blir fotballspilleren. Oftere er det Schau som forsvinner, og da får vi en annen forrykning av sammensetning som ofte fører til et dårligere program. Folk som Thorstvedt og Langli havner jo ofte i roller de strengt tatt ikke burde være i når slikt skjer. (Hvorfor er Langli med i det hele tatt?)

 

Jeg synes derfor TV2 bør bli flinkere til å ha samme fordeling hver gang, og flinkere til å definere rollene til de som er der. Eller i alle fall bli flinkere til å vurdere hva slags sammensetning de har fra gang til gang. Det er jo vanskelig å erstatte Schau, for eksempel.

 

Schau og Børrestad er veldig gode eksempler på at de har fått til det. Schau har gått fra en litt rar rolle første sesongen til å bli det han er nå. Snakker lite om fotball, snakker mye om følelser, estetikk og morsomheter. Børrestad er programleder og snakker lite om fotball men stiller spørsmål som starer diskusjon hos de andre. Myhre utfyller i og for seg og ekspertrollen (analyserollen), men jeg synes ikke han er noen god ekspert eller analytiker. Her mener jeg Lars Tjærnås er lysår foran. Som ett eksempel.

 

Det kan godt være jeg gir et inntrykk av å savne dagene fra C+, men dette stemmer ikke. Jeg savner Lars Tjærnås. Det skal jeg innrømme. Men TV2 har over tid utviklet et veldig bra konsept som fortsatt er i utvikling. Det har jeg og skrevet i avsnittene over. Men jeg synes de kan bli bedre. Og for meg personlig vil mest sannsynlig en utskiftning av Børrestad føre til det. Skjønt, jeg hadde blitt mer glad om Langli og Myhre hadde forsvunnet.

 

Jeg mener heller ikke at Thorstvedt har veldig god peiling på fotball. Mitt inntrykk, etter å ha overhørt samtaler mellom ham og andre deler av TV2-panelet diskutere Tottenham av lufta, er at de stort sett er jevngode med vanlige fans som har meninger som går litt ut over at "dommeren bør skytes" og så videre.

 

Ellers finnes det selvsagt kvinner som kunne tatt del i dette panelet. Og ikke bare fordi de har spilt fotball før, slik veldig mange mannlige "eksperter" får jobb på grunnlag av. Men fordi de enten er gode programledere (det er jo allerede nevnt eksempler fra TV2, og vi kan jo og ta programlederen i C+ som jeg ikke husker navnet på nå). Andre eksempler er og allerede nevnt.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kasper Wiikestad blir jo sikkert en av kandidatene, han har jo ledet en del forskjellige sendinger før, DLD og de CL sendingene. Hva synes dere om å ha han som anker?

 

Selv håper jeg ikke det. Forferdelig stemme og alt for tøysete.

 

Jeg irriterer meg over han under kamper, vil ikke takle han som programleder.

Virker flåsete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...