Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi.... Lese litt mer og lenger neste gang. En Ikke havnet på feil plass og gav en litt annen mening.....

 

Nei, Mikel bør ikke bli straffet for rasismesaken. Han som påstod det ble sagt noe rasistisk bør derimot få en reaksjon. Om reaksjonen er et engelsk kurs eller noe annet bryr eg lite.

 

Edit: Kan eg få skylde på at eg leste på mobilen? :p

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Er ikkje vi ferdige med denne saka for lenge sidan? Mikel har i følge seg sjølv, julenissen, paven og i det heile tatt ikkje høyrt den påståtte rasismen, men derimot fått det fortalt av ein spelar som ikkje snakkar engelsk. Korleis kan då Mikel oppfatte noko han ikkje oppfatta som rasisme? Mikel har ikkje funne opp noko som helst, men ein kan mistenke Ramires for å gjere det, men dette er det sjølvsagt veldig vanskelig å bevise og derfor også vanskeleg å gjere noko med, kanskje anna enn som Jotun seier å sørge for at han får seg eit engelsk-kurs slik at liknande misforståelsar ikkje oppstår i framtida.

 

At Mikel får straff for oppførselen mot Clattenburg er heilt naturleg, og til tross for at han var av den oppfattelsen av at han hadde blitt fornærma, igjen på grunn av noko nokon andre hadde høyrt, så gir det han ingen rett til å kome med grove truslar mot dommaren. Det blir gjerne vist ei viss forståing frå domspanelet, grunna det som må sjåast på som ein misforsåelse om ikkje Ramires har funne på det på eiga hand og såleis bør kanskje Mikel ikkje straffast med full tyngde, men straff bør han likevel få, så sant han har kome med dei grove truslane det blir rapportert om og som han har innrømt.

 

For å oppsummere:

 

1. Mikel har ikkje høyrt noko som kunne tyde på rasisme frå Clattenburg.

2. Ramires skal ha høyrt noko som han tolka som ein rasistisk kommentar, dette har i seinare tid blitt motbevist, Chelsea har beklaga hendinga osv. Det er omtrent umulig å seie om det var ein misforståelse eller om dette er noko Ramires har funne på i frustrasjonen over Clattenburg, men det er vel greiast å la tvilen kome han til gode.

3. Mikel får straff for å ha trua dommaren. Det er ikkje lov å true dommaren, ikkje eingong om ein trur ein har blitt fornærma. Han får mildare straff på grunn av misforståinga.

 

Case closed?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere har jo regelrett påstått at Mikel har funnet opp absolutt alt og ikke har hatt noen rett til å klandre Clattenberg. Om Mikel oppfattet det som rasisme er det ikke så veldig rart man reagerer.

Ok. Kan eg ikke huske at eg har sagt. Beklagelse kommer på det sterkeste i det øyeblikket du hoster opp dette der eg har sagt det.

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som påsto det rett etter episoden, og det var basert på ren intuisjon (hvem med forstanden i behold trodde at Clattenburg ville sagt noe rasistisk på banen foran tusenvis av kameraer?). Det viste seg at jeg tok feil, det var ikke Mikel som fant opp alt, det var Ramires. Mikel var bare mindre smart, og det kan han jo ikke lastes for, spesielt med tanke på lagkameratene han omgås til daglig :p

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

For å oppsummere:

 

1. Mikel har ikkje høyrt noko som kunne tyde på rasisme frå Clattenburg.

2. Ramires skal ha høyrt noko som han tolka som ein rasistisk kommentar, dette har i seinare tid blitt motbevist, Chelsea har beklaga hendinga osv. Det er omtrent umulig å seie om det var ein misforståelse eller om dette er noko Ramires har funne på i frustrasjonen over Clattenburg, men det er vel greiast å la tvilen kome han til gode.

3. Mikel får straff for å ha trua dommaren. Det er ikkje lov å true dommaren, ikkje eingong om ein trur ein har blitt fornærma. Han får mildare straff på grunn av misforståinga.

 

Case closed?

Rett og slett fasiten. Kan vi legge denne i førsteposten eller noe, slik at vi kan henvise tilbake til denne hver gang dette kommer opp igjen?

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

archanios har helt rett. Fasiten. Case closed.

 

Hvordan er trekningen i EL? Førsteplass møter andreplass, men hva med 3.plass(CL)?

Eller er det free for all, alle kan trekke alle. (slik at det ikke betyr noe om du kommer på 1 eller 2.plass i gruppa)

 

"In the draw for the round of 32, the twelve group winners and the four better third-placed teams from the Champions League group stage (based on their match record in the group stage) are seeded, and the twelve group runners-up and the other four third-placed teams from the Champions League group stage are unseeded. A seeded team is drawn against an unseeded team, with the seeded team hosting the second leg."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

archanios har helt rett. Fasiten. Case closed.

 

 

 

"In the draw for the round of 32, the twelve group winners and the four better third-placed teams from the Champions League group stage (based on their match record in the group stage) are seeded, and the twelve group runners-up and the other four third-placed teams from the Champions League group stage are unseeded. A seeded team is drawn against an unseeded team, with the seeded team hosting the second leg."

takker.

Lenke til kommentar

Mulig du faktisk er fri fra denne jotun.

Selvsagt. Og du er ikke det :p

 

Kan vi ikke likså greit bare slutte med denne evinnelige generaliseringen? Det er plagsomt.

 

EL er en vits i seg selv. Og det blir overhodet ikke bedre når taperne fra CL skal komme inn, og i tillegg bli seedet. Helt absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...