Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forbindelse med at Barca stilte eit lag som kun hadde spelarar som har vore innom ungdomsakademiet deira, har Daily Mail tatt eit raskt blikk på korleis engelske lag stilte sist helg. 7 klubbar stilte uten egenproduserte spelarar i startellveren, medan Mufc og Nufc stilte med flest, dog berre 4 kvar.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2238539/Barcelona-field-La-Masia-team-time-La-Liga-game--does-Premier-League-compare.html

Lenke til kommentar

Definisjonen på et høyt tall = "Tallet på hvor mange ganger Latias klarer å fortelle at han har Sky sports iløpet av et år"

 

:p

 

Prøver å rekruttere folk over til Sky Sports. Fått en god del henvendelser via PM om hvordan man skaffer seg Sky opp gjennom årene. Håper noen faktisk har gått til innkjøp av det også. Hvor har det blitt av tc forresten? Han var også flink til å reklamere for Sky. :p

 

Martin Laursen sitter forresten i studio. Husker hvor solide Villa var med han, Melberg og Carew. Skandinavia herja for dem.

Lenke til kommentar

Prøver å rekruttere folk over til Sky Sports. Fått en god del henvendelser via PM om hvordan man skaffer seg Sky opp gjennom årene. Håper noen faktisk har gått til innkjøp av det også. Hvor har det blitt av tc forresten? Han var også flink til å reklamere for Sky. :p

 

Martin Laursen sitter forresten i studio. Husker hvor solide Villa var med han, Melberg og Carew. Skandinavia herja for dem.

 

Hvordan er lyden på Sky? Har lagt merke til at lyden på ITV (parabol) er mye bedre en TV2PL og andre norske kanaler.

Lenke til kommentar

Lyden er ganske bra på Sky. De hadde noen få lydproblemer da de første HD-kanalene begynte å rulle inn, men fikk raskt orden på det. Kombinasjonen mellom kommentator- og stadionlyd er brukbar. På TV2 får jeg inntrykket av at kommentatorene sitter og skriker bare for å overdøve lyden fra stadion, sånn er det heldigvis ikke på Sky.

Lenke til kommentar

I forbindelse med at Barca stilte eit lag som kun hadde spelarar som har vore innom ungdomsakademiet deira, har Daily Mail tatt eit raskt blikk på korleis engelske lag stilte sist helg. 7 klubbar stilte uten egenproduserte spelarar i startellveren, medan Mufc og Nufc stilte med flest, dog berre 4 kvar.

 

http://www.dailymail...ue-compare.html

 

Dette var skremmende lesning. Hadde regnet med at PL-tallene skulle være svake i forhold til Barca, men at det skulle være store forskjeller hadde jeg ikke forestilt meg. 27 egenutviklede spillere av totalt 220 spillere er rett og slett for lite. Ikke det minste overrasket over at QPR, Chelsea og City var blant klubbene som ikke stilte med en eneste egenutviklet spiller. Tallene for Championship var dog det mest oppsiktsvekkende. Kun 34 av 264 egenutviklede? Ikke godt nok.

 

Hva er årsaken til dette? Er spillere i Spania mer lojale? Er akademiet til Barca flere lysår foran resten av verden? Er de i en klasse for seg når det kommer til å produsere talenter? Er PL-klubber flinkere til å stjele talenter fra mindre klubber enn å utvikle sine egne?

Lenke til kommentar

Litt rart å bare ta tall ut i fra en kamp. Ville fått et bedre bilde om man hadde sett på en sesong eller en halv. Mange egenproduserte spillere som ligger på andreplass i kampen om en posisjon, eventuelt er skadet den ene kampen. Men at Barcelona er overlegne på dette feltet er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Dette var skremmende lesning. Hadde regnet med at PL-tallene skulle være svake i forhold til Barca, men at det skulle være store forskjeller hadde jeg ikke forestilt meg. 27 egenutviklede spillere av totalt 220 spillere er rett og slett for lite. Ikke det minste overrasket over at QPR, Chelsea og City var blant klubbene som ikke stilte med en eneste egenutviklet spiller. Tallene for Championship var dog det mest oppsiktsvekkende. Kun 34 av 264 egenutviklede? Ikke godt nok.

 

Hva er årsaken til dette? Er spillere i Spania mer lojale? Er akademiet til Barca flere lysår foran resten av verden? Er de i en klasse for seg når det kommer til å produsere talenter? Er PL-klubber flinkere til å stjele talenter fra mindre klubber enn å utvikle sine egne?

 

Det er sjølvsagt ikkje sånn kvar kamp. Dette vart vel trekt fram fordi Barca stilte med kun eigenproduserte spelarar i førsteellveren, noko som ikkje er heilt vanleg der heller. Likevel så seier det noko om at ein del av klubbane i PL ikkje er/har vore så veldig flinke til å ta vare på å utvikle eigne spelarar. Her er det sjølvsagt også nokre feilmarginar i forhold til skada spelarar osv, men det er vel ikkje så veldig overraskande at lag som City, QPR og Chelsea er blant laga som starta uten nokon frå eige akademi. No skal ikkje eg seie at ikkje desse klubbane lar vere å satse på eigne spelarar, for det verkar som at City brukar temmeleg mykje pengar på reservelaget sitt og å få inn mest mogeleg talentfulle ungdomar til akademiet sitt (uten at eg har full oversikt her), men det er ikkje alle klubbane i PL som har like gode rutiner for å utvikle og satse på unge spelarar.

 

Det skal også seiast at engelske klubbar har hatt ein del vanskar i forhold til å drive akademi som ein gjer i Spania, ettersom det i ein del år har vore reguleringar for kar ein kan hente spelarar frå. Det er likevel interessant å sjå at det faktisk er mogeleg å satse sopass på eigenutvikling at ein kan ende opp med eit av verdas beste lag, med kun spelarar frå eige akademi.

Lenke til kommentar

For min del kommer Champions League til å slutte å være Champions League den dagen dette skjer. Greit nok, det finnes noen brukbare lag i EL, men det blir bare helt feil når halve Europa har mulighet til å kvalifisere seg til verdens beste klubbturnering hver sesong. De burde la det være som det er. Skjønner at de sliter med penger i EL, men å la det gå utover CL er ikke veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...