Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Enig med Aleks. Chelsea gjør rett å rapportere det inn. Problemet er spilleren som tydeligvis har kommet med løgner.

Skal man se objektivt på det så er det en mulighet ja. Akkurat som at det er en mulighet at Terry var uskyldig og at dette har vært en misforståelse mellom språkforskjeller. Hva jeg som supporter håper på er det ikke vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men om Clattenburg ikke hadde blitt frikjent, så er det åpenbart ikke Chelsea som ødelegger noe som helst, men han selv som drepte sin egen karriere.

 

Hørt om gutten laget som ropte ulv?

 

Anders Frisk (42) trekker seg fra videre internasjonal dømming med øyeblikkelig virkning etter å ha mottatt drapstrusler fra Chelsea-fansen.
Etter kampen beskrev den daværende Chelsea-spissen Didier Drogba Øvrebø som «en skam», og den norske dommeren mottok drapstrusler.
Graham Poll har gitt seg som toppdommer. Han mener Chelsea-spillerne kom med falske anklager mot ham mens han dømte.

 

- Terry, Ashley Cole og andre Chelsea-spillere prøvde å ødelegge ryktet mitt ved å dikte opp historier om hva jeg skal ha sagt til dem på banen den dagen. Selv om de trakk tilbake uttalelsene sine senere, viser det hvor vanskelig det er blitt for dommere i moderne fotball.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det verste med denne saken imo., er at fans vil fråtse i dette hver gang clattenburg dømmer en kamp, spesielt hvis han skulle gjøre en tabbe.

Spørsmålet er om clattenburg kommer til å ha ryggrad til å tåle det. Blir ikke overrasket om han gir seg som toppdommer pga dette om et par år.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt pysete å gi seg etter slike trusler?

Altså nå kjenner ikke jeg innholdet i de, men tviler på at det er så mye hold i de.

 

Jeg hadde Brage Sandmoen som lærer på VGS, han fortalte at han hadde mottatt en del trusler før, men at det ikke var noe å bry seg om.

Det var jo trusler fra norske supportere og ikke noen feite briter fra London.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørt om gutten laget som ropte ulv?

Men hva i all verden har dette med saken å gjøre? Poenget mitt her er at du forhåndsdømmer Chelsea ved å si at det var godt han ikke ble dømt, hvis ikke ville Chelsea ha ødelagt enda en dommerkarriere. Jeg støtter ikke løgner, poenget mitt er bare det at hvis han faktisk hadde blitt dømt, så er det ganske idiotisk å skulle sette seg over den bevisvurderingen og si at dette er Chelsea som har løyet uansett. Så alternativet til at han ble frikjent er ikke at Chelsea ødela karrieren, men at han selv ødela den. Nå har ikke karrieren blitt uavgjort. Du kan kritisere saken så mye du vil, men måten du gjør det på nå er ganske dum.

Lenke til kommentar

Det er etter min mening temmelig tåpelig å si at Chelsea offisielt som klubb bestemte seg for å sverte Clattenburg, like tåpelig som når f.eks Emils sier at dommerstanden er i lomma på SAF.

 

Det at enkeltspillere i Chelsea, derimot, har bestemt seg for å diske opp en historie fordi de føler seg bortdømt, det tviler jeg ikke det minste på. Chelsea har, post Roman, tiltrukket seg mye menneskelig kompost på spillerfronten.

Endret av The Hoff
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Redknapp er vel favoritt for å ta over? Spennende å se hva han kan få til.

 

BBC Sport ‏@BBCSport

Mark Clattenburg to be fourth official for Spurs v West Ham on Sunday and referee Southampton v Norwich on Wednesday, Premier League says

 

Godt at han kommer seg tilbake. Er glad for at det kom frem at han er uskyldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter noen her med fasiten eller? Det er da veldig rart at med engang det gjelder Chelsea så stoler alle blindt på FA.

 

Det å si at Chelsea også ødela Øvrebø sin karriere får ikke jeg til å stemme. Alle med to øynene så at fyren var inkompetent.

Det kommer klart frem fra FA at de har avhørt flere Chelsea-spillere, inkludert alle dommerne som var involvert i kampen (og de hører alt Clattenburg til enhver tid). Den eneste som skal ha hørt noe som helst er Ramires. Mikel sa selv han ikke hadde hørt noe, ingen av dommerne hadde hørt noe, og resten av Chelsea-spillerne som ble avhørt hadde ikke hørt noe. Det ironiske her er at Ramires stod lenger unna Clattenburg enn flere andre Chelsea-spillere, og var den eneste som trodde han hadde hørt noe.

Lenke til kommentar

 

Men hva i all verden har dette med saken å gjøre? Poenget mitt her er at du forhåndsdømmer Chelsea ved å si at det var godt han ikke ble dømt, hvis ikke ville Chelsea ha ødelagt enda en dommerkarriere. Jeg støtter ikke løgner, poenget mitt er bare det at hvis han faktisk hadde blitt dømt, så er det ganske idiotisk å skulle sette seg over den bevisvurderingen og si at dette er Chelsea som har løyet uansett. Så alternativet til at han ble frikjent er ikke at Chelsea ødela karrieren, men at han selv ødela den. Nå har ikke karrieren blitt uavgjort. Du kan kritisere saken så mye du vil, men måten du gjør det på nå er ganske dum.

 

At "Chelsea har løyet uansett" har jeg aldri sagt, det får du selv stå for. Poenget mitt var at det er bra det viser seg at han er uskyldig med tanke på påstandene som har sirkulert i media. Vi kan trygt fastslå at han hadde en svak kamp som pipeblåser, men "bevisene" mot han i denne saken var på langt nær gode nok. Å dømme han på bakgrunn av hva en spiller med svake engelskkunnskaper muligens hørte i kampens hete, det er altfor tynt i mine øyne. Dessuten var det 3-4 andre på banen som hørte absolutt alt han sa, aldri i verden om de hadde forsvart ham om han hadde sagt noe galt. Derfor synes jeg at det eneste riktige var å frikjenne han. Selvfølgelig, hadde det vist seg at han faktisk var skyldig, da håper jeg karrieren hans hadde vært over. Men sånn endte det heldigvis ikke, godt for Clattenburg og godt for omdømmet til engelsk fotball.

 

Det er heller ikke til å stikke under stol at Chelsea havner i en god del utenomsportslige hendelser, både når det gjelder dommere og også generelt sett. At folk ikke har sympati for dem lenger i slike situasjoner skulle egentlig bare mangle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sant, men det er fortsatt stor uenig i hvor vidt det var så ille som det de skulle ha det til.

 

Til Suarez stt forsvar så var det lite som tydet på at det var rasistisk ment, mens Terry kan ha stilt et spørsmål. Jeg vet ikke om FA sitter med videoer som vi ikke får se, men jeg slik jeg har forstått det er begge dømt utfra svakere bevis enn hva som egentlig burde vært utfallet.

 

Men så lenge vi ikke har noe bevis så er det vanskelig å dømme Clattenburg. Håper FA begynner å ta opp hva dommerne sier i løpet av kampen. Da ville det her vært over for lenge siden og Chelsea hadde ikke trengt å opprette sak om de kunne fått hørt om det forekom noe rasistisk eller ikke.

 

Leste også i ettertid av kampen at Mikel ble spurt av flere av Chelsea profilene (tipper Terry, Cole etc) om han forsto Clattenberg sin dialekt, så lenge Mikel var fast i sin sak så hadde vel ikke Chelsea andre valg? Så hvorfor dere klandrer en hel klubb som opptrer etter reglene når det er evt. spillerne som har vært syndebukken.

 

Jeg trekker ingen konklusjoner i Clattenburg saken før flere bevis er offentliggjort.

 

Greit å ta ting ut av lause lufta Emils, men innimellom er det greit å sjekke fakta også. ;)

 

Løse lufte er det trengt tatt ikke.

Lenke til kommentar

Hørte Mikel noko i det heile tatt? Var ikkje det Ramires som "hørte" dei rasistiske kommentarane frå dommaren?

 

"The details of the allegation were that following one or the other of the red cards issued during the second half of the game, Ramires heard Mark Clattenburg say to John Obi Mikel, ‘Shut up you monkey’. John Obi Mikel did not hear the alleged comment, even though he was closer to the official than Ramires at the time."

 

Som sagt, sett deg inn i det du snakkar om. Lettare å ta deg seriøst då.

Endret av archanios
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...