Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var veldig heldig med hvilke spillere han hadde til disposisjon i Barcelona, selv om Arteta og Cazorla er spanske er de ikke helt Xavi og Iniesta-typer. WIlshere er den jeg kommer på som er mest lik dem, men ser ut til at han har fått en annen rolle. Walcott eier ikke teknikken, eller ballkontrollen til f.eks Messi. Backene er ikke av samme offensive kvalitet. Laget har rett og slett feil type spillere for Pep.

 

Jeg tror nok likevel at han hadde gjort en bedre jobb enn Wenger i den grad at han er mer tilpasset og oppdatert på moderne fotball.

Endret av theHerd
Lenke til kommentar

West Ham er heller ingen fryd å se spille, men de står sterkt sammen defensivt og er veldig smarte mot slutten av kampen, og senker tempoet hver gang de er på motstanders banehalvdel med ballen. 3 poeng, og vi er foran Tottenham og Arsenal, jeg klager ikke :)

 

Skal sies at Newcastle var ufattelig tamme offensivt, og så ikke ut til å ønske utligning. Kommentator hadde et poeng i at de burde hatt flere spillere i boksen. Må innrømme at vi var litt heldig med dommer idag, for Newcastle kunne fort hatt en straffe og mange 50/50 dueller gikk i vår favør. Deilig seier er det uansett!

Lenke til kommentar

West Ham er er et stusselig lag i mine øyne, men årets utgave av Newcastle har vært patetisk, og kan ikke sammenlignes med West Ham da sistnevnte har stått for en type fotball som er både lekker og underholdende sammenlignet med hva Newcastle har stått for. Selv Stoke spiller penere og mer underholdende fotball enn hva Newcastle har gjort til nå i sesongen.

 

Jeg trodde Pardew skulle gjøre Newcastle til et mer spillende lag, og til et lag som spiller underholdende fotball. I fjor lykkes han greit med det, og Newcastle fikk lassevis av skryt både av Newcastle-supportere og andre lags supportere. I år har vi ikke sett noe av det, og både Newcastle- og andre lags supportere ler av Newcastle. For en trist utvikling. Det går treigt og det handler utelukkende om lange baller opp mot spillere som ikke makter å gjøre noe som helst med de. I tillegg til dette bommer Pardew med taktikken i hver eneste kamp.

 

Jeg forventet en nedtur etter fjoråret, men at ting skulle bli så stusselig som ting er nå hadde jeg virkelig ikke trodd. I hver eneste kamp er Newcastle avhengig av at enten Ben Arfa eller Demba Ba gjør noe magisk, eller masse dommerhjelp og juks. Gøyalt.

Lenke til kommentar

For at Cisse skal kunne score må han fores, og for at han skal fores må våre gode offensive spillere få være offensive. Per dags dato får de ikke det. Ben Arfa har et lass med defensive oppgaver, og for Pardew er det viktigere at han gjøre sine defensive oppgaver enn at han er vår offensive spiller. Det samme med Cabaye, som er den andre spilleren på laget som kan slå geniale pasninger. Begge disse spillerne er noen beist offensivt, men blir pålagt et lass med defensive oppgaver siden Pardew elsker den noget upassende 4-4-2en sin, som hemmer både Ben Arfa og Cabaye som er Newcastles beste offensive spillere, sammen med Ba. Idioti.

 

I tillegg passer ikke Ba og Cisse sammen på topp. De funker ikke sammen, men dessverre har Pardew store problemer med å skjønne dette.

 

Laget burde rett og slett se sånn ut for og kunne få det beste ut av Cabaye, Ben Arfa og Ba: Krul; Simpson, Saylor, Colo, Santon; Tiote, Anita; Cabaye; Sammy, Ben Arfa; Ba

 

Så kan Cisse komme på når Ba blir sliten eller noe. Jeje. Kommer ikke til å skje uansett. Han får fortsette å misbruke Ben Arfa og Cabayes talent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...