Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamp som denne er som skapt for ham, borte mot et dårlig lag = mye rom og Defoe kan gjøre det han kan best: løpe rett på mål og skyte hardt. På hjemmebane mot dyptliggende forsvar eller generelt gode lag er han på grensen til udugelig mener jeg. Men han er en veldig god spiller å ha i troppen og innsatsen hans er det ikke noe å si på, jeg er glad vi har hatt han så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at Defoe spilte en av sine beste kamper i Spurs-trøya, og at jeg tok feil i at han ville fungere i dag som enslig spiss, men jeg står for at Defoe ikke er en bedre spiller enn Adebayor.

 

Enig i at spisser skal ha et visst snev av egoisme i seg, men Defoe duger ikke til mye annet enn å løp rett på mål og skyte, og ikke engang det klarer han å gjøre ofte nok.

Skulle han bli vår første-spiss trenger ikke motstanderlaget gjøre mer enn å nekte han rom for å ødelegge trusselen han er med rom rundt seg, Ade klarer å beholde ballen grunnet fysikk, balanse og teknikk, og samtidig spille fri medspillere.

Defoe er en flott fyr og tålmodig har han også vært, så unner han spilletid og suksess samt at jeg er glad for at han fortsatt er i klubben, men jeg føler ikke at han er nevneverdig undervurdert.

 

Se bare på den ene situasjonen hvor han velger å avslutte selv, Sigurdsson er helt ledig i et kjemperom inne i 16, men Defoe går heller fra han og prøver å avslutte fra skrå vinkel, blir for dumt når det er samme feilen kamp etter kamp.

At han har god selvtillit etter skåringen er selvfølgelig en mulighet, og spisser må tørre å prøve, men de bør også vite når de bør benytte alternativene.

 

Han skal få æren i kveld, men jeg er fortsatt ikke overbevist.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...