Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan lure på Redknapp ja, men han gjorde det forholdsvis bra og sørget for å bygge opp laget deres betraktelig etter at Ramos herpa temmelig mye etter Jol. Hvorvidt motivene hans var redelige og hva ambisjonene hans var er også noe man kan lure på. Penger er jo en sterk motivatør det også for å si det mildt. Se på City. Høhø.

 

Som Levy sa, han var riktig trener til rett tid, men jeg står fast på at det var helt riktig tidspunkt å ende vårt "samarbeid" med Redknapp, ihvertfall etter både rettsak og drømmer om landslagsspill, samt at han hadde baller (eller var en regelrett idiot) til å "kreve" en bedre kontrakt av Levy samtidig som han var på velferdsperm grunnet dødsfall i familien.

 

Haha ja. Kommer til å savne synet av Bulldoggen Redknapp. Fyren så alltid solbrent ut også. Artig!

En ting kan man hvertfall si om Wenger og det er at han etter 16 år fortsatt virker å være like tent som han var tidligere. Ja faktisk nesten verre enn tidligere. Ingenting som er herligere enn å se spillere og managere som faktisk brenner og elsker fotball.

 

Mitt beste minne av Wenger vil vel for alltid være synet av han som kaster en vannflaske i bakken etter at vi gikk opp i ledelsen :p

 

Kanskje managere er hans svakeste side? Men, uansett så har det jo til tider blitt veldig press på deres managere også. Så det har ikke akkurat vært en lett jobb å ha. Allerede nå så ser man jo at supporterene begynner å tvile på AVB. Heldigvis er ikke du en av de som kaster seg på bandwagonen og skriker i vei om at dere burde gått for Mourinho istedet.

 

Er vel bare å se på historikken vår når det kommer til managere, noe som jeg tar som et argument for min teori om at de mest suksessfulle klubbene (noen ganger relativt sett med tanke på tabellplassering etc) lykkes grunnet kontiunitet og tillitt.

Ser for meg at det er et pes å være Spurs-manager, iallefall de siste årene, siden Levy og fansen har fått smaken på CL-spill, samt at vi krever flott fotball, ikke alltid like lett å få til, iallefall når man ikke en gang får tid på seg.

 

At noen allerede har begynt å sette spørsmålstegn ved AVB er noe jeg observerer, men ikke bruker energi på, fordi det er så latterlig at jeg ikke får sagt det en gang.

De har nok heller ikke lagt merke til at begge førsteomgangene våre i sesongen har vært fantastiske med tanke på å holde ballen i laget, og etablere spill, det er bare den siste tredjedelen som mangler, noe som overgår mine forventninger om sesongen.

Flesteparten av fansen jeg har kontakt med er dog logiske og tålmodige, og selv flere som ikke en gang ville ha Redknapp ut har sagt at AVB vil ha deres støtte i flere sesonger fremover uansett resultat etter første eller andre sesong, nettopp fordi vi trenger stabilitet.

Det tar tid å bygge et nytt lag og implentere en ny spillestil, og stemmer flesteparten av overgangsryktene (Dembele tror jeg drar til Manchester U dog), så vil jo nesten halvparten av førsteelveren vår fra i fjor være historie.

Da sier det seg selv at alt ikke vil sitte med en gang, og at vi må ta tiden til hjelp, forhåpentligvis er Levy også klar over dette, hvis ikke tror jeg faktisk mange av fansen vil rette frustrasjonen mot Levy.

 

Ja skjønner den. En litt begrenset fotballspiller, men en meget dyktig forsvarsspiller. Han har til tider kanskje vært litt klønete, men jeg mener han er en veldig undervurdert midtstopper. En veldig kjekk type å ha i laget og et glimrende alternativ som tredje/fjerdevalg som sagt. Er viktig med folk som kan bidra slik. Mye av det samme argumentet gjaldt angående Eboué hos oss også. Samt Senderos o.l. (ikke at de hadde samme kvalitet ute på banen som Dawson dog)

 

Som AVB sier, om Dawson velger å ikke dra, så har jeg ingenting i mot å beholde han, snarere tvert i mot da erfaringen hans kan komme godt med hvis man tenker på Vertonghen, Caulker og Kaboul (pluss at vi har jo King som motivatør skulle jeg tro).

Fotballen trenger spillere som Dawson og Eboue, er disse som sørger for å ta nye spillere under vingene sine, samt vise at ikke alle fotballspillere trenger å være klysete eller arrogante.

 

Arshavin begynte så himla bra. Utrolig synd at det bare varte omtrent halvannen sesong. Syntes det er utrolig at Wenger aldri ga han sjansen som offensiv midtbane/hengende spiss. Er overbevist om at vi hadde tatt en tittel i 09/10 hvis Wenger hadde spilt Song, Cesc og Arshavin på midten. Er også utrolig lei meg for at han trolig kommer tiø å forsvinne nå før vinduet stenger. Har trolig det mest naturlige talentet i hele klubben når det kommer til fotball. Men, men. Nå er det for sent så det er bare å gi faen i tanken. At dere trakk det lengste strået er kanskje riktig, men jeg er overbevist om at hvis han hadde havnet hos dere ville han vært verdensklasse for dere i rollen bak spissen. Så slik sett så er det kanskje ikke så dumt at han endte opp hos oss allikevel

 

Skal ikke se bort i fra det, Arshavin viste jo i EM hvilken fantastisk fotballspiller han egentlig er, var nesten så jeg måtte google for å se om det var samme fyr frem til jeg husket på at debutsesongen hans faktisk var over gjennomsnittet god.

Hadde vært topp med Arshavin i Spurs som hengende spiss ja, men nå sier jo ryktene at vi er ute etter Dzagoev, så vi får se.

 

Isco er spennende helt klart, men jeg tror ikke at det er en spiller som ender opp hos oss såfremt ikke Walcott forsvinner eller noe.

 

Er meget spent på spilleren selv, men vet ikke nok til at jeg kan si om han ville vært overflødig hos oss eller ikke, men nå verserer jo ryktene igjen om at VdV visstnok skal ha blitt enig med HSV om personlige betingelser, er visstnok Levy som er litt "forretningssmart" igjen :p

Forøvrig kan jo dette åpne veien for Willian, og skulle vi få Afellay på lån så er det bare å smelle Willian inn sentralt, samt åpne for rulleringene du nevner (minus VdV).

Håper dog det er VdV selv som vil bort (av familiære årsaker) enn at vi presser han ut av klubben for å hente inn unge spillere som ikke har erfaringen til VdV, men tiden vil vise.

 

Hjelper fint lite om at vi har CL å skryte av hvis vi ikke legger inn et bud eller får et bud akseptert av Rennes. Har en magefølelse av at han ender hos dere. Selv om han hos oss ville fått sitt kjære nummer 17.

 

Vet ikke om Rennes må selge dog?

For i verste fall ender han jo opp i Rennes en sesong til (eller hos dere, huff!).

Mener å ha lest (leser mye vettu, mye dritt dog) at begge har gitt bud, men at vårt er høyere og at vi er litt mer frempå, men tar alt slikt med en klype salt til spilleren selv står på WHL og poserer med en Spurs-trøye.

 

Vel jeg syntes faktisk at dere gjorde det bedre i 4-4-2 enn dere gjorde i 4-5-1, men det er mest trolig fordi dere fikk dere en på trynet rett etter pause og det virket som om dere ga opp helt. Tøft gjort å gå ut på bortebane mot Arsenal i 4-4-2, men som regel så ender det opp med mindretall på midtbanen og som du sier: Man må ha to meget dyktige spisser for å kunne bruke 4-4-2 effektivt. Det hadde dere ikke den dagen pluss at om jeg husker riktig så hadde Parker en helt horribel kamp på midten. Mot overtente Arsenal spillere så ble det da enveiskjøring.

 

Tror det har mye å si at vi var friskere fra start enn vi var etter pausen, Ekotto jogget jo hjem ved flere anledninger i stedet for å spurte, samt at Parker (som du nevnte) hadde kanskje en av sine dårligste kamper, tror det var rett før han begynte å slite med skaden faktisk (ikke at jeg skal skylde på det).

Tror Redknapp tenkte litt tilbake til Newcastle kampen der vi kjørte 4-4-2 med Saha og Ade på topp, Ade hadde jo sin beste kamp i Spurs-trøya siden han var delaktig i samtlige mål, desverre så vi ikke noe i nærheten av det nivået igjen i noen av de øvrige kampene.

Skulle han på liv og død kjøre 4-4-2, ville jeg faktisk heller brukt Defoe og Ade (og jeg liker ikke Defoe noe særlig en gang) som er to forskjellige spillertyper.

Ade kunne ha vært targetman og ballholder, og Defoe kunne ha fyrt av skudd i hytt og pine, men kampen ble først og fremst tapt på midtbanen mye grunnet Parker og Modric (mener jeg å huske hadde en dårlig kamp).

 

Ang. Wenger så vil jeg ikke uttale meg så veldig mye om taktikken hans både på banen og når det kommer til overganger, da jeg er sikker på at Arsenal-fansen her på forumet har mye bedre argumenter og innsikt på akkurat den kanten, men inntrykket mitt (som jeg har uttalt) er iallefall at han er:

 

1) Sta

2) Virker til tider å mangle en backup plan

3) I overkant glad i unge spillere?

4) Kanskje en smule arrogant?

5) Dyktig man-manager

Lenke til kommentar

Swindon slo ut Stoke! På Brittania! 22 år gamle spissen James Collins putta 3. Han må jo være verdens beste når han gjør det på Brittania. Og forresten:

 

Di Canio mocking the Stoke fans with hand signals that his team actually pass the ball.

 

Gleder meg stort til han tar over managerstolen i West Ham!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...