Snurreleif Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Levy og AVB danner et godt team, da begge vil kjøpe ungt (muligens av forskjellige grunner dog), et av de få minusene med Levy dog er at han venter veldig lenge med de fleste kjøpene, noe som kan påvirke starten av en sesong. Dessverre så virker det slik ja. At dere venter lenge med kjøpene stemmer, men det var nok linket med Modric salget. I motsetning til Arsenal hvertfall så er dere villige til å bruke de pengene på forsterkninger. For oss så er det langt viktigere å bare sanke inn penger til bartemannen Stan Kroenke. Målet er ikke lenger å bli Europas beste klubb i annet enn økonomisk drift ser det ut til. Pdd. så mener jeg at Arsenal har for store svakheter til å være i nærheten av å vinne noe som helst. Muligens at Podolski og Giroud vil ta seg opp og bli gode spillere for Arsenal, men det er fortsatt helt latterlig backup for Szczesny, Sagna, Arteta, Diaby (grøss og gru at han er førstevalg) Cazorla og Giroud/Podolski. Får dere Lloris, M'Vila og Willian nå på tampen av vindet så er dere et bedre lag enn oss på papiret hvertfall. I følge Matchday var vi et bedre lag enn dere på papiret i fjor, husker hvordan den siste kampen endte.. Personlig mener jeg dere bruker Poldi helt feil, tror han ville vært mye bedre som en sentral spiss eller hengende spiss, men nå er jeg ikke klar over situasjonen i stallen deres, så skal ikke uttale meg bombastisk. Ser også problemet deres med at forsterkningene i realiteten kun er på samme nivå som de de erstatter, eller dårligere (Cazorla virker å være et unntak), at dere ikke benytter dere av det store navnet deres oftere i Frankrike o.l er for meg et mysterium, for historisk sett burde det ikke være tvil om hvem en nøytral spiller ville ha valgt mellom Arsenal, Newcastle, Tottenham og dagens Liverpool. Noe er alvorlig galt hos dere, ikke at jeg , helt ærlig, mister nattesøvn av den grunn At snøballen ikke ville begynne å rulle før Modric dro er vi klar over, men det var det samme i fjor mtp at Parker og Ade ikke kom før etter sesongen startet. Vel jeg var ikke akkurat enig i matchday for å si det sånn. De mente vel at samtlige Tottenham spillere var bedre enn Arsenal sine bortsett fra van Persie. Det var bare høl i hodet på den tida, men i år så kan det fort vise seg å bli riktig hvis vi ikke får inn en spiller eller tre til. Har sagt det samme om Podolski flere ganger. Har også nevnt i Highbury tråden hvorfor jeg så sterkt ønsker meg M'Vila og at vi legger om fra 4-2-3-1 til 4-1-2-3 da det passer både Giroud og Podolski mye mye bedre. Samt at Arteta og Diaby begge to blir misbrukt og blir nesten "halve" spillere i de dype rollene de spiller. Særlig Arteta blir veldig hemmet da han er en veldig kreativ og forholdsvis målfarlig spiller. At noe er alvorlig galt i Arsenal er utvilsomt sant. Wenger er svak taktisk generelt sett. En veldig forutsigbar og sta mann når det kommer til formasjon og laguttak. Og samtidig er han gnien som få og har helt klart sine favoritter innenfor laget som svekker oss. At han hadde så umåtelig tro på van Persie i 6,5 år ødela utrolig mye for oss da vi som regel gikk omtrent halve sesongen gjentatte ganger uten et skikkelig alternativ på topp, men verst av alt er at det er absolutt ingen kommunikasjon fra klubben til supporterene. De sier hvert år at "money is available to Wenger" mens Wenger sier at vi er i en veldig god finansiell posisjon. Deretter hører vi plutselig at det er snakk om at vi må tjene £15M hvert år for å holde oss flytende (til tross for at vi har rundt £120M i banken). Så hva som skjer har jeg virkelig ikke peiling på. Et eller annet er hvertfall ikke som det skal og det har det ikke vært på 5-6 sesonger nå. Ser frustrasjonen. Finnes de som anklager Levy for å være gnien også, men jeg mener han har et skikkelig forretningshode, for ikke å glemme at vi holder på med planer om å bygge ny stadion. Det kan også sies at han er et geni når får Ade for 5m, mens Dawson ryktes å gå for 9m (forøvrig mener jeg vi tjente penger på Modric også). Er ikke uten grunn flere av Spurs supporterne mener han er PLs beste styreformann. M'Vila håper jeg vi går for også, da Moutinho i øyeblikket er alt for dyr.. Wenger høres ut som en "flinkere" Redknapp, som aldri hadde en plan b, men levde på gode spillere og god dialog. Litt flinkere til å holde kjeft for media dog? Tror ikke Ljungberg har rett når han uttaler at storhetstiden til Arsenal er over, men er enig med at vi nok ikke får se et nytt invincibles. Er spent på overgangspolicyen deres når Wenger gir seg, og hvordan det vil gå for dere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Noen som har oversikten over hvor mange PL-kamper på rad Friedel har nå? Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Noen som har oversikten over hvor mange PL-kamper på rad Friedel har nå? 306 kamper på rad, mener jeg at jeg leste ett sted hin dagen. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Snart 300 er alt jeg kommer på i farta. Edit: såpass ja? Endret 27. august 2012 av Snurreleif Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Måtte dobbelsjekke. Wiki sier iallefall at siste kampen i fjor sesongen var nr 304 + 2 hittil denne sesongen. Siste kampen han måtte stå over var 15 mai 2004 faktisk, Laaaaaang tid.... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 306 kamper på rad, mener jeg at jeg leste ett sted hin dagen. Nesten like imponerende som Brett Favre i NFL som hadde 321 kamper på rad. 321 kamper på rad fra 1992 til 2010. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hadde funnet meg en ny klubb fort som fy om jeg var i hans sko. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Han rakk iallefall å passere 300.. men overgangen er fortsatt ikke i orden, så man får vente å se. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ser frustrasjonen. Finnes de som anklager Levy for å være gnien også, men jeg mener han har et skikkelig forretningshode, for ikke å glemme at vi holder på med planer om å bygge ny stadion. Det kan også sies at han er et geni når får Ade for 5m, mens Dawson ryktes å gå for 9m (forøvrig mener jeg vi tjente penger på Modric også). Er ikke uten grunn flere av Spurs supporterne mener han er PLs beste styreformann. M'Vila håper jeg vi går for også, da Moutinho i øyeblikket er alt for dyr.. Wenger høres ut som en "flinkere" Redknapp, som aldri hadde en plan b, men levde på gode spillere og god dialog. Litt flinkere til å holde kjeft for media dog? Tror ikke Ljungberg har rett når han uttaler at storhetstiden til Arsenal er over, men er enig med at vi nok ikke får se et nytt invincibles. Er spent på overgangspolicyen deres når Wenger gir seg, og hvordan det vil gå for dere. Haha jo takk for det du. Er ikke uten grunn til at man blir litt het i toppen til tider. Er enig der. Levy er en ordentlig businessmann. Veldig dyktig. Syntes vi er like heldige med Gazidis, men vi hadde en ufattelig dyktig mann i David Dein. Det er etter han forlot klubben at vi virkelig har slitt. Nærmest alt av sportslige ambisjoner forlot oss den dagen han fikk fyken. Det eneste derimot som er positivt for oss Arsenal supportere er at vi i det minste har et av verdens flotteste Stadiums-anlegg og at det er så godt som nedbetalt straks. God avtale for Adebayor og det samme med Dawson og Modric syntes jeg. Skjønner at dere håper på M'Vila. Han har vært en av de spillerene jeg har ønsket til klubben i et par år nå (sammen med Hazard/Götze og selvfølgelig min store kjærlighet Benzema). Blir utrolig kjipt å se han spille i Tottenham drakta. Wenger kan det med å fyre opp spillerene mot topplag, men som du sier ingen plan B og samtidig er han taktisk naiv. Han er heller ikke særlig fleksibel og ikke villig til å endre seg utifra forholdene. Wenger er den typen som drar til Nord Polen i den store feite boblejakka si. Er stygt redd for at storhetstida vår er over så lenge Wenger, dagens styre og Kroenke styrer i klubben, men likviditeten til klubben og økonomien vil i fremtiden være veldig god. Dog hadde den selvfølgelig vært enda bedre med sportslig suksess (noe dagens Arsenal ledere ikke skjønner tydeligvis). Fremtidens overgangspolicy tør jeg ikke engang å tenke på. Tipper vi er en middelhavsfarer på det tidspunktet.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Ser frustrasjonen. Finnes de som anklager Levy for å være gnien også, men jeg mener han har et skikkelig forretningshode, for ikke å glemme at vi holder på med planer om å bygge ny stadion. Det kan også sies at han er et geni når får Ade for 5m, mens Dawson ryktes å gå for 9m (forøvrig mener jeg vi tjente penger på Modric også). Er ikke uten grunn flere av Spurs supporterne mener han er PLs beste styreformann. M'Vila håper jeg vi går for også, da Moutinho i øyeblikket er alt for dyr.. Wenger høres ut som en "flinkere" Redknapp, som aldri hadde en plan b, men levde på gode spillere og god dialog. Litt flinkere til å holde kjeft for media dog? Tror ikke Ljungberg har rett når han uttaler at storhetstiden til Arsenal er over, men er enig med at vi nok ikke får se et nytt invincibles. Er spent på overgangspolicyen deres når Wenger gir seg, og hvordan det vil gå for dere. Haha jo takk for det du. Er ikke uten grunn til at man blir litt het i toppen til tider. Er enig der. Levy er en ordentlig businessmann. Veldig dyktig. Syntes vi er like heldige med Gazidis, men vi hadde en ufattelig dyktig mann i David Dein. Det er etter han forlot klubben at vi virkelig har slitt. Nærmest alt av sportslige ambisjoner forlot oss den dagen han fikk fyken. Det eneste derimot som er positivt for oss Arsenal supportere er at vi i det minste har et av verdens flotteste Stadiums-anlegg og at det er så godt som nedbetalt straks. God avtale for Adebayor og det samme med Dawson og Modric syntes jeg. Skjønner at dere håper på M'Vila. Han har vært en av de spillerene jeg har ønsket til klubben i et par år nå (sammen med Hazard/Götze og selvfølgelig min store kjærlighet Benzema). Blir utrolig kjipt å se han spille i Tottenham drakta. Wenger kan det med å fyre opp spillerene mot topplag, men som du sier ingen plan B og samtidig er han taktisk naiv. Han er heller ikke særlig fleksibel og ikke villig til å endre seg utifra forholdene. Wenger er den typen som drar til Nord Polen i den store feite boblejakka si. Er stygt redd for at storhetstida vår er over så lenge Wenger, dagens styre og Kroenke styrer i klubben, men likviditeten til klubben og økonomien vil i fremtiden være veldig god. Dog hadde den selvfølgelig vært enda bedre med sportslig suksess (noe dagens Arsenal ledere ikke skjønner tydeligvis). Fremtidens overgangspolicy tør jeg ikke engang å tenke på. Tipper vi er en middelhavsfarer på det tidspunktet.. Vel, jeg har blitt frustrert over Harry flere ganger, på tross av resultatene hans, så jeg kan si jeg skjønner Arsenal-fansen veldig godt Har desverre ikke like god oversikt over Arsenal sine styreformenn, som du virker å ha over Levy, men jeg kan si jeg synes å ha merket en større misnøye i Arsenal-supporterne sin leir de siste årene, tenkte det bare var "RBK-syndromet" Dawson har vel ikke blitt solgt enda, men skal ikke se bort i fra at han drar til Sunderland (han kommer fra området), hvor han kan få slått to fluer i en smekk, da spørs det om vi ikke plutselig mangler en stopper alikevel, men ja, £9m er en god pris for oss, samtidig som Dawson er en meget rutinert og dyktig stopper, passer nok desverre ikke inn i AVB sin filosofi dog. I følge onde dumme ITKer, så har Rennes sagt at vi har gitt et bud på M'vila, men kjenner jeg Levy rett er vel det første budet noe sånt som en bløtmariekjeks og mora til Modric, før han evt. jobber seg oppover for å se akkurat hvor billig han kan få spilleren. Ender som regel med at klubbledelsene ligger i fosterstilling mens de messer noe ala "bare ta han... bare ta han..", eller at vi mister spilleren til en annen klubb fordi de rett og slett går lei Levy (virker det som iallefall). Husker jo hvor mye vi sparte på VdV da han kom. M'Vila pluss Sandro på midten tror jeg hadde vært gull (hvis ikke Moutinho kommer), samtidig som Willian enten kunne vært backup på en av vingene, eller en hengende spiss (VdV erstatter, virker å ha hodet i Tyskland til tider). Var vel en som skrev at Willian dog trives best på venstre kant, og med tanke på at Bale liker å være litt... over alt, så skal man ikke se bort i fra at Willian tar venstre kanten (skjære innover og avslutte med høyre Hulk-style), og at Bale får lov til å være sentralt, men time will shåw. Husker hvor flau jeg ble over hvor tente Arsenal spillerne var før (og i) 5 - 2 oppgjøret i fjor, RvP sin vinnermentalitet kom virkelig til syne da, mens våre spillere endte til slutt opp med å jogge hjemover og bare ønske seg tilbake til WHL. Så jo mot Stoke (ikke at Stoke er et godt eksempel da alle de store lagene sliter mot de) at han ikke foretok noen skikkelige taktiske bytter, han byttet bare innpå et par friske bein på kantene, og virket å håpe at den samme taktikken ville funke til slutt bare han virkelig virkelig ønsket det (selv er jeg overbevist om at dere hadde vunnet hadde ikke Giroud prøvd seg på en lobb mot slutten, men i stedet gitt ballen til Ramsey). Storhetstiden, som i "The Invincibles" og lignende er nok over, men jeg ser alltid på Arsenal som et topp 3 lag, uansett status før sesongen, og det å være et av de 3 beste lagene i England gang på gang er ikke noe å kimse av, selv om jeg ser at ambisjonene deres ikke står i stil med tabellplasseringen (her er det godt for oss å få inn en manager som sier rett ut at han drømmer om trofèer, og ikke en som endrer målsetning gjennon hele sesongen..). At dere skal bli en middelhavsfarer har jeg ingen tro på, tror det vil ende med dere som det har endt med RBK her hjemme. Et par sesonger hvor man ender opp under det man mener er akseptabelt, før man sakte men sikkert jobber seg oppover igjen. Edit: Forøvrig kan jeg poste en "skrytevideo" av Lloris for de som aldri har fått sett spilleren i aksjon, er greit å sette et ansikt til spilleren det snakkes om. http://www.youtube.com/watch?v=LQXNs6bmOK0 Endret 27. august 2012 av Snurreleif Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Wenger er svak taktisk generelt sett. Du sier ikke det her? Sta ja, men svak taktisk? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ser frustrasjonen. Finnes de som anklager Levy for å være gnien også, men jeg mener han har et skikkelig forretningshode, for ikke å glemme at vi holder på med planer om å bygge ny stadion. Det kan også sies at han er et geni når får Ade for 5m, mens Dawson ryktes å gå for 9m (forøvrig mener jeg vi tjente penger på Modric også). Er ikke uten grunn flere av Spurs supporterne mener han er PLs beste styreformann. M'Vila håper jeg vi går for også, da Moutinho i øyeblikket er alt for dyr.. Wenger høres ut som en "flinkere" Redknapp, som aldri hadde en plan b, men levde på gode spillere og god dialog. Litt flinkere til å holde kjeft for media dog? Tror ikke Ljungberg har rett når han uttaler at storhetstiden til Arsenal er over, men er enig med at vi nok ikke får se et nytt invincibles. Er spent på overgangspolicyen deres når Wenger gir seg, og hvordan det vil gå for dere. Haha jo takk for det du. Er ikke uten grunn til at man blir litt het i toppen til tider. Er enig der. Levy er en ordentlig businessmann. Veldig dyktig. Syntes vi er like heldige med Gazidis, men vi hadde en ufattelig dyktig mann i David Dein. Det er etter han forlot klubben at vi virkelig har slitt. Nærmest alt av sportslige ambisjoner forlot oss den dagen han fikk fyken. Det eneste derimot som er positivt for oss Arsenal supportere er at vi i det minste har et av verdens flotteste Stadiums-anlegg og at det er så godt som nedbetalt straks. God avtale for Adebayor og det samme med Dawson og Modric syntes jeg. Skjønner at dere håper på M'Vila. Han har vært en av de spillerene jeg har ønsket til klubben i et par år nå (sammen med Hazard/Götze og selvfølgelig min store kjærlighet Benzema). Blir utrolig kjipt å se han spille i Tottenham drakta. Wenger kan det med å fyre opp spillerene mot topplag, men som du sier ingen plan B og samtidig er han taktisk naiv. Han er heller ikke særlig fleksibel og ikke villig til å endre seg utifra forholdene. Wenger er den typen som drar til Nord Polen i den store feite boblejakka si. Er stygt redd for at storhetstida vår er over så lenge Wenger, dagens styre og Kroenke styrer i klubben, men likviditeten til klubben og økonomien vil i fremtiden være veldig god. Dog hadde den selvfølgelig vært enda bedre med sportslig suksess (noe dagens Arsenal ledere ikke skjønner tydeligvis). Fremtidens overgangspolicy tør jeg ikke engang å tenke på. Tipper vi er en middelhavsfarer på det tidspunktet.. Vel, jeg har blitt frustrert over Harry flere ganger, på tross av resultatene hans, så jeg kan si jeg skjønner Arsenal-fansen veldig godt Har desverre ikke like god oversikt over Arsenal sine styreformenn, som du virker å ha over Levy, men jeg kan si jeg synes å ha merket en større misnøye i Arsenal-supporterne sin leir de siste årene, tenkte det bare var "RBK-syndromet" Dawson har vel ikke blitt solgt enda, men skal ikke se bort i fra at han drar til Sunderland (han kommer fra området), hvor han kan få slått to fluer i en smekk, da spørs det om vi ikke plutselig mangler en stopper alikevel, men ja, £9m er en god pris for oss, samtidig som Dawson er en meget rutinert og dyktig stopper, passer nok desverre ikke inn i AVB sin filosofi dog. I følge onde dumme ITKer, så har Rennes sagt at vi har gitt et bud på M'vila, men kjenner jeg Levy rett er vel det første budet noe sånt som en bløtmariekjeks og mora til Modric, før han evt. jobber seg oppover for å se akkurat hvor billig han kan få spilleren. Ender som regel med at klubbledelsene ligger i fosterstilling mens de messer noe ala "bare ta han... bare ta han..", eller at vi mister spilleren til en annen klubb fordi de rett og slett går lei Levy (virker det som iallefall). Husker jo hvor mye vi sparte på VdV da han kom. M'Vila pluss Sandro på midten tror jeg hadde vært gull (hvis ikke Moutinho kommer), samtidig som Willian enten kunne vært backup på en av vingene, eller en hengende spiss (VdV erstatter, virker å ha hodet i Tyskland til tider). Var vel en som skrev at Willian dog trives best på venstre kant, og med tanke på at Bale liker å være litt... over alt, så skal man ikke se bort i fra at Willian tar venstre kanten (skjære innover og avslutte med høyre Hulk-style), og at Bale får lov til å være sentralt, men time will shåw. Husker hvor flau jeg ble over hvor tente Arsenal spillerne var før (og i) 5 - 2 oppgjøret i fjor, RvP sin vinnermentalitet kom virkelig til syne da, mens våre spillere endte til slutt opp med å jogge hjemover og bare ønske seg tilbake til WHL. Så jo mot Stoke (ikke at Stoke er et godt eksempel da alle de store lagene sliter mot de) at han ikke foretok noen skikkelige taktiske bytter, han byttet bare innpå et par friske bein på kantene, og virket å håpe at den samme taktikken ville funke til slutt bare han virkelig virkelig ønsket det (selv er jeg overbevist om at dere hadde vunnet hadde ikke Giroud prøvd seg på en lobb mot slutten, men i stedet gitt ballen til Ramsey). Storhetstiden, som i "The Invincibles" og lignende er nok over, men jeg ser alltid på Arsenal som et topp 3 lag, uansett status før sesongen, og det å være et av de 3 beste lagene i England gang på gang er ikke noe å kimse av, selv om jeg ser at ambisjonene deres ikke står i stil med tabellplasseringen (her er det godt for oss å få inn en manager som sier rett ut at han drømmer om trofèer, og ikke en som endrer målsetning gjennon hele sesongen..). At dere skal bli en middelhavsfarer har jeg ingen tro på, tror det vil ende med dere som det har endt med RBK her hjemme. Et par sesonger hvor man ender opp under det man mener er akseptabelt, før man sakte men sikkert jobber seg oppover igjen. Edit: Forøvrig kan jeg poste en "skrytevideo" av Lloris for de som aldri har fått sett spilleren i aksjon, er greit å sette et ansikt til spilleren det snakkes om. http://www.youtube.com/watch?v=LQXNs6bmOK0 Til og med jeg ble til tider litt oppgitt over Redknapp, men til syvende og sist så var det ikke frustrert jeg ble når ting ikke gikk på skinner, men skjønner jo selvfølgelig veldig godt hvordan det var for dere i den perioden bla, og visa versa selvfølgelig som du påpeker. Er vel ingen som klarer å finne ut av Gazidis egentlig. Mannen kan stå og prate i timesvis, men i realiteten har han sagt absolutt ingenting. Er helt latterlig hvordan han vrir seg unna ethvert kritisk spørsmål på Q&A med Arsenal Trust Fund f.eks. Leser mye på forums o.l. om Levy så har litt kjennskap til han, men det er vel ikke akkurat slik at jeg har fullstendig kompetanse innenfor alt han har gjort. Alt jeg vet er at han har gjort en meget god jobb for Tottenham så langt. Så kudos til Levy Dawson har vel vært forholdsvis mye skadet i sin Tottenham karriere. God spiller helt klart, men kan skjønne at AVB er villig til å la han gå. Som du sier så passer han ikke akkurat inn i hans fotball filosofi, men etter min mening så er det bra med litt variasjon på midtstopperene sine og Dawson tilbyr noe ingen av de andre gjør. Dog er han vel ikke fornøyd med å være tredje/fjerdevalg. Akkurat det der er typisk Arsenal også. Gikk jo glipp av Mata og Alonso fordi vi absolutt skulle spare litt penger. Forhåpentligvis så glipper M'Vila fra dere til oss av nettopp samme grunn (og ikke motsatt ). Lov å håpe hvertfall! PS: VdV var et røverkjøp av dimensjoner. Ble skikkelig oppgitt når han endte opp hos dere for så lite penger og kunne ikke skjønne at Wenger ikke prøvde seg på han. M'Vila og Sandro sammen på midten ville vært en meget sterk midtbane på papiret hvertfall. Vet ikke helt hvor godt det ville fungert i praksis, men kan hvertfall garantere at den ville vært sterkere enn Parker - Sandro eller Livermoore - Sandro. Willian er/var en veldig god spiller, men har ikke fulgt med han den siste tiden så skal ikke si meg sikker på noen ting. Han har vel blitt spilt mer sentralt den siste tiden også mener jeg å huske? Uansett så kan han spille på begge kantene og bak spissen så alt i alt ville dere hatt en klar forsterkning i han hvis han ender opp i Tottenham. Hehe ja var en stor stor forskjell i tenningsnivå den dagen. Ganske utrolig at dere gikk opp til 2-0 i utgangspunktet etter at dere egentlig ikke hadde fått til så mye annet, men tror det resultatet bidro til at Arsenal gutta tente ennå litt mer. Så uten de to målene er det ikke sikkert at det ville endt med Arsenal seier. Ja Stoke og Sunderland var begge kamper som viste Wengers taktiske naivhet. Dårlige og forutsigbare bytter er noe man blir vant til med Wenger for å si det slik. Er temmelig enig i Giroud situasjonen der, men usikker på om Ramsey ville klart å score i den situasjonen. Eventuelt ville han nok spilt tilbake til Giroud som muligens ville ha sørget for 3 poeng. Neida selvfølgelig er det ikke dumt å "alltid" være del av Topp 4 og CL kvalifisering, men når laget til tider kun har trengt et par "tweaks" for å kunne ta steget opp og det ikke har blitt investert mer i laget fordi Wenger tilsynelatende heller vil satse på at en av spillerene hans skal ta steget kommende sesong fremfor å bruke penger på en etablert spiller så skaper det en del frustrasjon og vitner heller om at det nærmest er "Wenger against the world" mtp. at han skal bevise at han kan skape et vinnerlag uten noe særlig med penger. Med Wenger så blir vi nok ikke en middelshavsfarer, men med en ny manager på samme budsjett så er jeg veldig redd for at det kan bli faktum. Forhåpentligvis så "sparer" Wenger pengene til at neste manager kan få en skikkelig sjanse til å ta klubben til de gamle høydene. Sies jo at vi har rundt en milliard NOK å ta av. Hvorvidt dette stemmer eller ikke vites ikke, men Podolski, Giroud og Cazorla ble alle kjøpt med cash-up-front istedet for den tradisjonelle nedbetalingsplanen som samtlige andre klubber som regel bruker. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Wenger er svak taktisk generelt sett. Du sier ikke det her? Sta ja, men svak taktisk? Er ikke akkurat verdens sterkeste taktiker når et lag med gullambisjoner går åtte sesonger uten et eneste trofé. Endret 28. august 2012 av Latias Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Wenger er svak taktisk generelt sett. Du sier ikke det her? Sta ja, men svak taktisk? Mener du virkelig at Wenger er en sterk taktiker? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Wenger er svak taktisk generelt sett. Du sier ikke det her? Sta ja, men svak taktisk? Mener du virkelig at Wenger er en sterk taktiker? Må si meg enig her. Wenger et utrolig svak på det taktiske. Spesielt når utgangstaktikken ikke fungerer. han gjør også alltid de samme byttene. 2 vinger ut, 1 midtbanespiller ut. Når vi stanger og stanger gjør han ingenting. Spillerene bare fortsetter å gjøre det samme. Dette har vi så langt denne sesongen tapt 4 poeng på. På de bakre 5 er han også elendig. Vi har vært elendig i forsvar i en årrekke nå og det toppet seg i fjor. Vil si vi har vært elendig i forsvar helt siden 2005/2006 sesongen. Forhåpentligvis vil Bould endre på dette nå i år og fremover. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Til og med jeg ble til tider litt oppgitt over Redknapp, men til syvende og sist så var det ikke frustrert jeg ble når ting ikke gikk på skinner, men skjønner jo selvfølgelig veldig godt hvordan det var for dere i den perioden bla, og visa versa selvfølgelig som du påpeker. Redknapp er, for å si det rett ut, en skrulle som virker å ha et enormt behov for oppmerksomhet. Man kan også spørre seg selv hvorvidt ambisjonene hans i det hele tatt eksisterer, da han, etter sitater å dømme, kun begynte som manager fordi en bekjent hadde spurt han, samt at han trengte pengene. For all del, jeg er meget fornøyd med resultatene Redknapp skaffet oss (foruten det faktum at han mistet tredje-plassen), men selve fyren har jeg aldri likt. På sidelinjen sitter han og stirrer og ligner mer på Droopy Dog enn en ordentlig manager, husker hvor gira jeg ble da jeg så AVB sin reaksjon på skåringen vår mot Newcastle, herlig å endelig ha en tent manager igjen. AVB og Tottenham tror jeg kan bli en megahit om han får tid og tålmodighet, virker også å ha lært av sine verste feil i Chelsea, dog er det vel fortsatt noen som mener han kan virke litt arrogant i samtaler med media. Rett på sak er han derimot, noe som er en herlig aveksling fra Redknapp, samt at han nok er flinkere "taktisk" med pressen enn Redknapp var. Er vel ingen som klarer å finne ut av Gazidis egentlig. Mannen kan stå og prate i timesvis, men i realiteten har han sagt absolutt ingenting. Er helt latterlig hvordan han vrir seg unna ethvert kritisk spørsmål på Q&A med Arsenal Trust Fund f.eks. En sann forretningsmann med andre ord Leser mye på forums o.l. om Levy så har litt kjennskap til han, men det er vel ikke akkurat slik at jeg har fullstendig kompetanse innenfor alt han har gjort. Alt jeg vet er at han har gjort en meget god jobb for Tottenham så langt. Så kudos til Levy Levy er meget dyktig, det skal han ha, men er nok en andel Spurs-supportere som mener han har hatt for mange bomskudd når det kommer til managere. Får håpe han har truffet blink denne gangen, og at han gir AVB den støtten han trenger for å bygge et lag for fremtiden. Dawson har vel vært forholdsvis mye skadet i sin Tottenham karriere. God spiller helt klart, men kan skjønne at AVB er villig til å la han gå. Som du sier så passer han ikke akkurat inn i hans fotball filosofi, men etter min mening så er det bra med litt variasjon på midtstopperene sine og Dawson tilbyr noe ingen av de andre gjør. Dog er han vel ikke fornøyd med å være tredje/fjerdevalg. Dawson vil være et godt alternativ for kamper hvor vi blir tvunget til å ligge lavt på egen banehalvdel, for han er en kjempestopper når han har spillet foran seg, ditto med Gallas, men jeg tviler på at Dawson vil bli foretrukket for noen av de øvrige stopperne på en god stund, skal ikke se bort i fra at vi kanskje får se han (hvis han blir) i en eller annen cup-kamp i to-spann med Caulker dog, hadde vært veldig moro. Dawson tilbyr også veldig mye utenfor banen, er visstnok en kjernekar som har mye å gi både til fansen og apparatet i Spurs, vet iallefall ikke om noen som ikke har lovord om karen. Kontrasten er vel Gio, som aldri makter å være skadefri når han ser ut til å kunne få sjansen, kommer nok til å forlate klubben om ikke så alt for lenge. Akkurat det der er typisk Arsenal også. Gikk jo glipp av Mata og Alonso fordi vi absolutt skulle spare litt penger. Forhåpentligvis så glipper M'Vila fra dere til oss av nettopp samme grunn (og ikke motsatt ). Lov å håpe hvertfall! PS: VdV var et røverkjøp av dimensjoner. Ble skikkelig oppgitt når han endte opp hos dere for så lite penger og kunne ikke skjønne at Wenger ikke prøvde seg på han. Ikke glem hvor irriterte vi ble i Spurs da dere klarte å snappe opp Arshavin foran nesen våre, heldigvis trakk vi det lengste strået akkurat der (på sikt), men er fortsatt redd for at noe lignende skal skje med en annen spiller, bare motsatt vei I følge rykter skal dere visstnok være i "føringen" i kampen om underskriften til Isco (spennende spiller), mens vårt bud på M'vila skal være høyere, ikke at det vil hjelpe hvis spilleren vil ha CL-spill, noe dere er så heldige å ha.. *skule stygt på Chelsea* M'Vila og Sandro sammen på midten ville vært en meget sterk midtbane på papiret hvertfall. Vet ikke helt hvor godt det ville fungert i praksis, men kan hvertfall garantere at den ville vært sterkere enn Parker - Sandro eller Livermoore - Sandro.Willian er/var en veldig god spiller, men har ikke fulgt med han den siste tiden så skal ikke si meg sikker på noen ting. Han har vel blitt spilt mer sentralt den siste tiden også mener jeg å huske? Uansett så kan han spille på begge kantene og bak spissen så alt i alt ville dere hatt en klar forsterkning i han hvis han ender opp i Tottenham. Ville desidert vært vår sterkeste midtbane med tanke på at vi lengter etter en spillende midtbane, samtidig som vi vil ha defensiv styrke (siden vi virker å gå for 1-4-2-3-1 mener jeg), Parker er knallgod som ballvinner, men er desverre ikke en pasnings-maestro, samtidig som han ikke har den samme målteften som han hadde før han kom til Spurs. Livermore trenger noen flere år på baken, men toppnivået hans er lovende allerede, selv om han nok desverre er litt for varierende i prestasjonene sine for øyeblikket til å være verdig en fast plass i startelveren. Det jeg har lest/sett av Willian stemmer med det du sier, men det siste jeg leste var at Willian foretrekker venstrekant, men alt i alt er han nok fornøyd bare med å få spille, samt få komme seg vekk fra Shaktar (som jo taler til vår fordel) så fort som mulig. Skal ikke se bort i fra (som nevnt) at han blir sett på som en erstatter for VdV dog, har nok et bedre tekniskt nivå, selv om han ikke har erfaringen til VdV. Hehe ja var en stor stor forskjell i tenningsnivå den dagen. Ganske utrolig at dere gikk opp til 2-0 i utgangspunktet etter at dere egentlig ikke hadde fått til så mye annet, men tror det resultatet bidro til at Arsenal gutta tente ennå litt mer. Så uten de to målene er det ikke sikkert at det ville endt med Arsenal seier. Våre to mål var i stor grad flaks, enkelt og greit, vi fortjente ikke å vinne en kamp når vi ikke så tente ut i det hele tatt, noe som blir for dumt. Husker dog at Redknapp fikk mye av skylden fra supporterne, da han stilte 4-4-2, i stedet for 4-5-1. Å komme til Emirates med mindretall på midtbanen er på grensen til det rene vanvidd, ihvertfall når den ene av spissene er en sprø kjeks som smuldrer for hver meter han løper hjemover. Ja Stoke og Sunderland var begge kamper som viste Wengers taktiske naivhet. Dårlige og forutsigbare bytter er noe man blir vant til med Wenger for å si det slik. Er temmelig enig i Giroud situasjonen der, men usikker på om Ramsey ville klart å score i den situasjonen. Eventuelt ville han nok spilt tilbake til Giroud som muligens ville ha sørget for 3 poeng. Ikke sikkert at Ramsey ville ha skåret nei, men det ville ha skapt en meget gunstig overtall-situasjon, samt at de ville ha hatt fri bane mot mål, med max to slitne store Stoke-stoppere bak seg. Neida selvfølgelig er det ikke dumt å "alltid" være del av Topp 4 og CL kvalifisering, men når laget til tider kun har trengt et par "tweaks" for å kunne ta steget opp og det ikke har blitt investert mer i laget fordi Wenger tilsynelatende heller vil satse på at en av spillerene hans skal ta steget kommende sesong fremfor å bruke penger på en etablert spiller så skaper det en del frustrasjon og vitner heller om at det nærmest er "Wenger against the world" mtp. at han skal bevise at han kan skape et vinnerlag uten noe særlig med penger. Ser den, sta managere med resultater å vise til kan i stor grad være de verste tenkelige managerne, da man ikke kan sparke de eller korrigere de, på samme tid som de kan... la oss kalle det "underprestere". Med Wenger så blir vi nok ikke en middelshavsfarer, men med en ny manager på samme budsjett så er jeg veldig redd for at det kan bli faktum. Forhåpentligvis så "sparer" Wenger pengene til at neste manager kan få en skikkelig sjanse til å ta klubben til de gamle høydene. Sies jo at vi har rundt en milliard NOK å ta av. Hvorvidt dette stemmer eller ikke vites ikke, men Podolski, Giroud og Cazorla ble alle kjøpt med cash-up-front istedet for den tradisjonelle nedbetalingsplanen som samtlige andre klubber som regel bruker. Skal ikke se bort i fra at det er Wenger som prøver å bygge seg et lag med yngre og yngre spillere som er "problemet" med overgangspolitikken, og ikke styret. Det verste som dog kan skje er vel at dere får en trener som begynner å bruke penger i fleng, men som ender opp med flopper (ala Downing osv), noe som får snøballen til å rulle. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Julio Cesar mer eller mindre klar for QPR. Passer perfekt; høy lønn, stort navn og på vei ned. 2 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Heller QPR enn Spurs. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Er ikke akkurat verdens sterkeste taktiker når et lag med gullambisjoner går åtte sesonger uten et eneste trofé. Spillermateriale han har hatt å jobbe med har vært svakere enn veldig mange lag. Og dessuten, når ble "ikke svak" synonymt med verdens sterkeste taktiker? Mener du virkelig at Wenger er en sterk taktiker? Bare fordi han ikke skifter formasjon like ofte som Benitez gjorde i pool, med sin latterlige gestikulering og kodete fingerspråk, så er han ikke svak taktisk. Ja, han er en sterk taktiker, men han har en mer universal strategisk tilnærming enn mange andre managere. Må si meg enig her. Wenger et utrolig svak på det taktiske. Spesielt når utgangstaktikken ikke fungerer. han gjør også alltid de samme byttene. 2 vinger ut, 1 midtbanespiller ut. Når vi stanger og stanger gjør han ingenting. Spillerene bare fortsetter å gjøre det samme. Dette har vi så langt denne sesongen tapt 4 poeng på. På de bakre 5 er han også elendig. Vi har vært elendig i forsvar i en årrekke nå og det toppet seg i fjor. Vil si vi har vært elendig i forsvar helt siden 2005/2006 sesongen. Forhåpentligvis vil Bould endre på dette nå i år og fremover. Også er han plutselig "utrolig svak"? Du fokuserer naturligvis på alle de gangene "plan B" (eller mangelen på det) ikke har fungert. Det er ingen bombe at du ser på glasset som halvtomt istedenfor halvfult. Vi har faktisk snudd et par kamper de siste åtte åra! Barca på Emirates sist var ikke så verst, var det? Arsenals mangel på trofé er heller et resultat av ikke-taktiske faktorer, som "mental kollaps" etc. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Redknapp er, for å si det rett ut, en skrulle som virker å ha et enormt behov for oppmerksomhet. Man kan også spørre seg selv hvorvidt ambisjonene hans i det hele tatt eksisterer, da han, etter sitater å dømme, kun begynte som manager fordi en bekjent hadde spurt han, samt at han trengte pengene. For all del, jeg er meget fornøyd med resultatene Redknapp skaffet oss (foruten det faktum at han mistet tredje-plassen), men selve fyren har jeg aldri likt. På sidelinjen sitter han og stirrer og ligner mer på Droopy Dog enn en ordentlig manager, husker hvor gira jeg ble da jeg så AVB sin reaksjon på skåringen vår mot Newcastle, herlig å endelig ha en tent manager igjen. AVB og Tottenham tror jeg kan bli en megahit om han får tid og tålmodighet, virker også å ha lært av sine verste feil i Chelsea, dog er det vel fortsatt noen som mener han kan virke litt arrogant i samtaler med media. Rett på sak er han derimot, noe som er en herlig aveksling fra Redknapp, samt at han nok er flinkere "taktisk" med pressen enn Redknapp var. En sann forretningsmann med andre ord Levy er meget dyktig, det skal han ha, men er nok en andel Spurs-supportere som mener han har hatt for mange bomskudd når det kommer til managere. Får håpe han har truffet blink denne gangen, og at han gir AVB den støtten han trenger for å bygge et lag for fremtiden. Dawson vil være et godt alternativ for kamper hvor vi blir tvunget til å ligge lavt på egen banehalvdel, for han er en kjempestopper når han har spillet foran seg, ditto med Gallas, men jeg tviler på at Dawson vil bli foretrukket for noen av de øvrige stopperne på en god stund, skal ikke se bort i fra at vi kanskje får se han (hvis han blir) i en eller annen cup-kamp i to-spann med Caulker dog, hadde vært veldig moro. Dawson tilbyr også veldig mye utenfor banen, er visstnok en kjernekar som har mye å gi både til fansen og apparatet i Spurs, vet iallefall ikke om noen som ikke har lovord om karen. Kontrasten er vel Gio, som aldri makter å være skadefri når han ser ut til å kunne få sjansen, kommer nok til å forlate klubben om ikke så alt for lenge. Ikke glem hvor irriterte vi ble i Spurs da dere klarte å snappe opp Arshavin foran nesen våre, heldigvis trakk vi det lengste strået akkurat der (på sikt), men er fortsatt redd for at noe lignende skal skje med en annen spiller, bare motsatt vei I følge rykter skal dere visstnok være i "føringen" i kampen om underskriften til Isco (spennende spiller), mens vårt bud på M'vila skal være høyere, ikke at det vil hjelpe hvis spilleren vil ha CL-spill, noe dere er så heldige å ha.. *skule stygt på Chelsea* Ville desidert vært vår sterkeste midtbane med tanke på at vi lengter etter en spillende midtbane, samtidig som vi vil ha defensiv styrke (siden vi virker å gå for 1-4-2-3-1 mener jeg), Parker er knallgod som ballvinner, men er desverre ikke en pasnings-maestro, samtidig som han ikke har den samme målteften som han hadde før han kom til Spurs. Livermore trenger noen flere år på baken, men toppnivået hans er lovende allerede, selv om han nok desverre er litt for varierende i prestasjonene sine for øyeblikket til å være verdig en fast plass i startelveren. Det jeg har lest/sett av Willian stemmer med det du sier, men det siste jeg leste var at Willian foretrekker venstrekant, men alt i alt er han nok fornøyd bare med å få spille, samt få komme seg vekk fra Shaktar (som jo taler til vår fordel) så fort som mulig. Skal ikke se bort i fra (som nevnt) at han blir sett på som en erstatter for VdV dog, har nok et bedre tekniskt nivå, selv om han ikke har erfaringen til VdV. Våre to mål var i stor grad flaks, enkelt og greit, vi fortjente ikke å vinne en kamp når vi ikke så tente ut i det hele tatt, noe som blir for dumt. Husker dog at Redknapp fikk mye av skylden fra supporterne, da han stilte 4-4-2, i stedet for 4-5-1. Å komme til Emirates med mindretall på midtbanen er på grensen til det rene vanvidd, ihvertfall når den ene av spissene er en sprø kjeks som smuldrer for hver meter han løper hjemover. Ikke sikkert at Ramsey ville ha skåret nei, men det ville ha skapt en meget gunstig overtall-situasjon, samt at de ville ha hatt fri bane mot mål, med max to slitne store Stoke-stoppere bak seg. Ser den, sta managere med resultater å vise til kan i stor grad være de verste tenkelige managerne, da man ikke kan sparke de eller korrigere de, på samme tid som de kan... la oss kalle det "underprestere". Skal ikke se bort i fra at det er Wenger som prøver å bygge seg et lag med yngre og yngre spillere som er "problemet" med overgangspolitikken, og ikke styret. Det verste som dog kan skje er vel at dere får en trener som begynner å bruke penger i fleng, men som ender opp med flopper (ala Downing osv), noe som får snøballen til å rulle. Man kan lure på Redknapp ja, men han gjorde det forholdsvis bra og sørget for å bygge opp laget deres betraktelig etter at Ramos herpa temmelig mye etter Jol. Hvorvidt motivene hans var redelige og hva ambisjonene hans var er også noe man kan lure på. Penger er jo en sterk motivatør det også for å si det mildt. Se på City. Høhø. Haha ja. Kommer til å savne synet av Bulldoggen Redknapp. Fyren så alltid solbrent ut også. Artig! En ting kan man hvertfall si om Wenger og det er at han etter 16 år fortsatt virker å være like tent som han var tidligere. Ja faktisk nesten verre enn tidligere. Ingenting som er herligere enn å se spillere og managere som faktisk brenner og elsker fotball. Arrogansen er vel noe han aldri kommer til å legge av seg. Det er en del av personligheten hans. Enten så elsker man det, eller så hater man det. Personlig liker jeg arroganse (ikke noe sjokk kanskje når Henry er min favorittspiller gjennom tidene ) hos en spiller og en manager så lenge det ikke blir overdrevent og kvalmt. Mourinho syntes jeg blir litt for mye i den kvalme retningen. Når det gjelder AVB så var jeg faktisk litt glad når Chelsea ga han fyken. Rett og slett fordi han er en manager jeg kunne tenkt meg til Arsenal. Derfor ble det ikke akkurat noe å hoppe i taket over når han ble manager for Spurs. Dere har nok dessverre fått en meget god manager i Villas-Boas. Gazidis er uleselig for å si det slik. Pokerface deluxe Kanskje managere er hans svakeste side? Men, uansett så har det jo til tider blitt veldig press på deres managere også. Så det har ikke akkurat vært en lett jobb å ha. Allerede nå så ser man jo at supporterene begynner å tvile på AVB. Heldigvis er ikke du en av de som kaster seg på bandwagonen og skriker i vei om at dere burde gått for Mourinho istedet. Ja skjønner den. En litt begrenset fotballspiller, men en meget dyktig forsvarsspiller. Han har til tider kanskje vært litt klønete, men jeg mener han er en veldig undervurdert midtstopper. En veldig kjekk type å ha i laget og et glimrende alternativ som tredje/fjerdevalg som sagt. Er viktig med folk som kan bidra slik. Mye av det samme argumentet gjaldt angående Eboué hos oss også. Samt Senderos o.l. (ikke at de hadde samme kvalitet ute på banen som Dawson dog). Arshavin begynte så himla bra. Utrolig synd at det bare varte omtrent halvannen sesong. Syntes det er utrolig at Wenger aldri ga han sjansen som offensiv midtbane/hengende spiss. Er overbevist om at vi hadde tatt en tittel i 09/10 hvis Wenger hadde spilt Song, Cesc og Arshavin på midten. Er også utrolig lei meg for at han trolig kommer tiø å forsvinne nå før vinduet stenger. Har trolig det mest naturlige talentet i hele klubben når det kommer til fotball. Men, men. Nå er det for sent så det er bare å gi faen i tanken. At dere trakk det lengste strået er kanskje riktig, men jeg er overbevist om at hvis han hadde havnet hos dere ville han vært verdensklasse for dere i rollen bak spissen. Så slik sett så er det kanskje ikke så dumt at han endte opp hos oss allikevel Isco er spennende helt klart, men jeg tror ikke at det er en spiller som ender opp hos oss såfremt ikke Walcott forsvinner eller noe. Såfremt jeg vet så er dere vel de eneste av våre to klubber som har lagt inn et bud pdd.. Noe som er utrolig synd. Hjelper fint lite om at vi har CL å skryte av hvis vi ikke legger inn et bud eller får et bud akseptert av Rennes. Har en magefølelse av at han ender hos dere. Selv om han hos oss ville fått sitt kjære nummer 17. Parker er en god ballvinner ja, men tilbyr lite sånn ellers. Særlig i en 4-3-3 lignende formasjon. 4-4-2 er vel hans optimale formasjon. Livermore har imponert meg. Veldig stødig spiller som regel. Blir litt kjedelig for han med M'Vila inn, men for Tottenham så er det jo klart den beste dealen. Vil uansett få rikelig med spilletid kan jeg tenke meg. Som sagt: Jeg sitter med en del kunnskap om spillere der ute, men Willian har jeg mistet litt oversikt over. Så det kan fullt mulig være det. Han spilte jo på venstrekanten mot oss når vi møtte Shaktar sist så det du sier stemmer nok. Kan være at han blir erstatter for VdV, men jeg mener det beste ville vært om han kom inn og dyttet Lennon ut på benken. Da kunne dere rotert mellom Willian og Lennon på høyrekant. VdV og Willian sentralt osv. Bredde er nøkkelen til suksess i moderne fotball og med Van der Vaart, Bale, Willian, Lennon, Sigurdsson og muligens Gio så er det temmelig brukbart. Vel jeg syntes faktisk at dere gjorde det bedre i 4-4-2 enn dere gjorde i 4-5-1, men det er mest trolig fordi dere fikk dere en på trynet rett etter pause og det virket som om dere ga opp helt. Tøft gjort å gå ut på bortebane mot Arsenal i 4-4-2, men som regel så ender det opp med mindretall på midtbanen og som du sier: Man må ha to meget dyktige spisser for å kunne bruke 4-4-2 effektivt. Det hadde dere ikke den dagen pluss at om jeg husker riktig så hadde Parker en helt horribel kamp på midten. Mot overtente Arsenal spillere så ble det da enveiskjøring. Ikke sikkert nei, men det er det alternativet jeg ville gjort hvertfall. Sjansen for mål er langt langt større hvis han hadde spilt til Ramsey. Samt at pasningen til Ramsey krever ikke så veldig stor teknikk kontra teknikken som kreves for å score fra den distansen han var på. Feilvalg av Giroud, men som sagt så er det tøft gjort av den nye spissen vår. Slik jeg ser det er Wenger fredet som Arsenal manager. Han har tydeligvis styret og Kroenke sin fulle støtte til tross for at han kommer til kort år etter år. Han har alltid sammen med Ferguson vært "unsackable", men de siste årene så har misnøynen blitt større og større. At Wenger underpresterer kontra tidligere prestasjoner er helt klart. Hvorfor derimot er ikke like klart. Som sagt: Det er vanskelig å si. Det har kommet så mange rapporter som sier det ene og så det andre, men faktum er hvertfall at klubben har midler til å kjøpe spillere av høy kvalitet, men de bruker aldri disse midlene. Om det er Wenger som sier nei eller om det Kroenke blir bare synsing dessverre. Personlig tror jeg at Wenger er "fall guyen" til Kroenke og styret. Og at grunnen til at Wenger er manager og ikke i fare for å miste jobben er fordi han sørger for at Arsenal blir en gullgruve for Silent Stan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå