Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Får ikke linket via mobilen, men det går nå et bilde av Hulk og AVB rundt på Twitter som skal ha blitt tatt i går.

Trenger selvfølgelig ikke å bety noe.

De møttes på hotellet til Brasil sitt OL-lag, AVB var mest sannsynlig der pga Sandro.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du vi ville gitt 38 millioner pund for Hulk for noen år tilbake i forhold til nå? Det tror jeg.

Vanskelig scenario. Men hvis du tenker at Chelsea nå liksom går på "sparebluss" og fornuftig pengebruk, så er eg ikke overbevist.

Det ser ut for at det kommer til å bli brukt bra med gryn i sommer....

Lenke til kommentar

Vi har diskutert sommeren til Chelsea før, og det ser ut til at du fikk rett med at har gått med mye penger, spesielt om Oscar og kommer. Når vi diskuterte det da regnet jeg ikke med at vi skulle vinne CL, som har gitt oss en god del med egentjente penger som får større verdi enn lommeboka til Roman. Vi har kjøpt inn feks Hazard, som kostet endel, men er en investering for fremtiden og Chelsea mener tydligvis at det var verdt pengene. Og at vi har blitt linket med Hulk, Modric, Jovetic, Moura, Schurrle, Cavani, Moses, Oscar, og flere betyr ikke at vi skal ha alle sammen. Tror at om vi nå henter Oscar, så gjenstår det en høyreback og kanskje en spiss. Håper jeg vi selv kan satse på Lukaku, men da må han imponere i preseason.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Var veldig linket til han i starten av vinduet med det har dabbet av. Rapportene sier at vi ikke har blitt enige om pris. Falcao skjer nok ikke, men har nylig blitt linket til Cavani. Sturridge, Lukaku, Torres er greit, men hvis Lukaku skal på lån blir det tynt. Selv håper jeg vi finner noe billigere.

Lenke til kommentar

Oscar er eit unødvendig kjøp. Ser ikkje kva rolle han skal ha i klubben. Med Mata, Hazard og Marin i ein mulig 4-2-3-1 formasjon så virker det heilt meningløst å bruke over 200 mill på ein benkesliter...

Han skal vel ha en roteringsrolle sommen med de tre nevnte. Eller skulle Mata, Hazard og Marin spilt 100%?

Lenke til kommentar

Nei, men vi har en rimelig god dekning på midtbanen, med flere talenter. Essien, Ramires, Lampard, Mata, De Bruyne, Malouda, Hazard, McEachran, Marin, Sturridge, og Benayoun. En del som er for gamle og noen som er for unge. Kanskje bare jeg som ikke er skikkelig overbevist over Oscar. Blir spennende om han får spilletid i OL.

Lenke til kommentar

Oscar er eit unødvendig kjøp. Ser ikkje kva rolle han skal ha i klubben. Med Mata, Hazard og Marin i ein mulig 4-2-3-1 formasjon så virker det heilt meningløst å bruke over 200 mill på ein benkesliter...

Han skal vel ha en roteringsrolle sommen med de tre nevnte. Eller skulle Mata, Hazard og Marin spilt 100%?

I mitt hode vil Hazard og Mata være førstevalgene med forhåpentligvis Marin på ein av kantene. Oscar får nok ein roteringsrolle, men vil nok sitte mest på benken. Og med tanke på prisen me må gi for han er han ikkje verdt det.

Det andre er at hvis Oscar kommer vil det sette ein spiker i kista for talentutviklingen vår. Da kan me bare gløyme McEachran og De Bruyne. Det er synd og eg håper Di Matteo skjønner at det finnes plenty av kvalitet i den yngre garde.

Lenke til kommentar

Nå vet jo ikke vi hvor gode Marin, Hazard, Josh eller de Bruyne kommer til å være. Det gjør vi heller ikke med Oscar evt. Men det teipball nevner er viktig å merke seg. Får vi et like tett kampprogram som vi fikk i vår, og det er sjansen stor for, så blir det for mye med kun 3 sentrale spillere som skal starte hver kamp. Det er ikke umulig at Josh får prøve seg, ei heller de Bruyne. Men Josh har lite PL kamper, men han har vært god i mange av de han har startet.

Jeg tror ikke speiderne som har anbefalt Oscar har gitt feilsignal. Når vi er villig til å betale så mye penger for en unggutt må det finnes masse av kvalitet der. Det samme gjelder Lukaku. Det er kjøp for fremtiden. Skaffer vi oss Ocscar vil vi ha mange midtbanespillere som kan være i klubben i mange mage år. Det er nærmest kun forsvar som må byttes ut, og evt. keeper til slutt.

Jeg er litt usikker på hva de har tilegnet å bruke Oscar til, men roteringsrolle er nok et greit alternativ i starten. Før han vender seg til nivået og ligaen.

Alder på Chelseas kjøp + sannsynlige kjøp i år: Hazard 21, KDB, 21, Marin, 23, Oscar 20, Azpilicueta 22. Snittalder 21,5.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Eg meiner me bør bruke dei spelarane som er i stallen i dag istedet for å bruke hundrevis av millioner for å skaffe ein spelar.

Ser godt poenget ditt med ein bred stall, men det har me nå også.

La oss f.eks. si at me bruker ein 4-2-3-1 formasjon (eg meiner den er best egnet med den troppen me har). Da blir laget slik:

Cech

Ivan - Luiz - Terry - Cole

Ramires - Lampard

Hazard - Mata - Marin

Torres

Benken: Turnbull - Cahill - Mikel - Lukaku - De Bruyne - McEachran - Essien - Malouda

Mykje kvalitet der. Også finnes det andre som Meireles, Ferreira, Bønna, Bertrand og Kakuta som også kan brukes.

Da ser troppen temmelig komplett ut spør du meg.

Endret av Sovende Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...