Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

@Modric-Ryktene.

Jeg synes det er veldig rart om Levy skulle takke nei til 40 millioner, for så å tillate at han går til en av få klubber over oss på tabellen for nesten halvparten, greit at det har gått et år, men såpass mye har han ikke sunket i verdi.

Forøvrig er det lettere for meg personlig om han drar til utlandet for en litt billigere penge, enn en rival england for enorme summer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kom på 4. plass i år, og var lenge med i tetkampen. Jeg tviler på de klarer å beholde Modric, og håper for Spurs sin del at de klarer å beholde Bale.

Tviler på at Moyes er den som gjør Spurs "ekstremt farlige" - det er han som leder hos bettingselskapene atm.

Lenke til kommentar

Selv om jeg personlig er litt vemodig over det faktum at Harry Redknapp har fått sparken i Spurs, så blir jeg litt overrasket over de mange teoriene supportere av andre klubber har angående saken, da det egentlig ikke behøver å være så forferdelig komplisert.

Likt for så og si 80% av de, er at Daniel Levy (vår styreformann) er en fæl pengegrisk mann, som sparker den fantastiske Harry Redknapp, som var Spurs sin redningsmann.

Den kanskje villeste teorien jeg har hørt så langt, er at Redknapp fikk sparken/dro, fordi Levy vil selge unna store spillere som Modric og Bale, og at Redknapp ble provosert av dette.

Da snakker vi om den samme Levy som satte seg på bakbeina i fjor sommer, fordi han nektet å selge Modric til en rival, samtidig som vi snakker om samme Redknapp som (så vidt jeg mener å husker) ønsket Modric lykke til med hva enn han måtte foreta seg.

Skulle Levy ville selge Modric nå, er det utelukkende for å være sikker på at han tjener på "investeringen" Modric, noe han jo er kjent for, og som har sørget for at Spurs har en relativt sunn økonomi for en klubb som man jo kan betegne som "up and coming".

Det er også flere som tror at Harry takket nei til Englands jobben, de har med andre ord ikke fått med seg at Harry for ikke mange dagene siden, innrømmet at han ville ha takket ja til Englands-jobben hadde han blitt tilbydd den.

Mitt personlige inntrykk av Harry (etter å ha sett/lest nærmest utallige intervjuer), er at han i bunn og grunn kun var ute etter å redde sitt eget skinn.

I et intervju gjort for ikke mange dagene siden, presterte han å påstå at han ikke presset Levy for en lengre kontrakt for sin egen skyld, nei da, det var for at spillerne (de stakkars små) skulle kunne være sikre på at Harry ble et par sesonger, i stedet for at de alltid tenkte: "kanskje han ikke blir etter neste år".

Levy tilbydde Harry en løpende et års kontrakt (et tegn på at Levy tross alt ikke underkjenner Harrys prestasjoner), noe Harry etter sigende skal ha tolket som et tegn på at tilliten til han har blitt svekket, men da må man spørre seg selv, hvis det stemmer at Ferguson får en lignende kontrakt som Redknapp har blitt tilbydd, hvorfor skulle det ikke være nok for Redknapp om han virkelig ville bli?

Dog er det ingen hemmelighet at forholdet mellom Levy og Redknapp har vært anspent lenge, men da må man spørre seg hva Redknapp tjener på å ta forhandlingene med seg til media.

For hvis vi snur søkelyset vekk fra "offeret Redknapp" over til Levy, så kanskje man skjønner hvorfor Levy har reagert slik han har.

Levy har (i følge rykter og lignende) aldri hatt mye til overs for Redknapp sin "spill it all out" taktikk til media, og har kanskje (spekulasjon) som flere Spurs-fans tolket dette som at han er meget glad i oppmerksomheten han får fra media, noe som for all del er lov.

Harry er heller ikke kjent for sine kloke visdomsord, og som flere innad i supporterkjernen av Spurs har poengtert, så er det påfallende ofte at Harry skylder på uflaks etter tap, og han takler kritiske spørsmål utrolig dårlig.

Kanskje like greit da at media (som Harry har gitt ganske mye) ganske ofte unngår de "virkelige" spørsmålene, som hvor lenge skal Harry kunne skylde på "uflaks" etter resultater som 5-2 mot Arsenal, eller pinlig hjemmetap for Norwich, hvor spillerne ikke en gang virket å skjønne hvor viktig disse siste kampene var.

Det kan også tenkes at Levy følte seg dolket i ryggen når Harry "flørtet" med Englands-jobben, like etter at Levy bidro med alt han tilsynelatende kunne, for at Harry skulle bli frikjent i rettsaken mot han.

Et annet bevis på at Harry virker å mangle "timing", er at han begynte å diskutere en ny kontrakt med en styreformann, som har mistet sin mor dagen før.

Uansett hva man synes om det (hvorvidt Levy må regne med slikt i hans stilling), så hadde det ikke vært så forferdelig ille for Harry å kunne vente noen flere dager, slik at Levy får tid til å summe seg, samtidig som han er sikker på at han unngår å fornærme Levy med å "mase" om en bedre kontrakt dagen etter.

Sannheten (mener jeg) er at tiden begynte å renne ut for Harry, en mann som har endret sine mål og ambisjoner med klubben i løpet av en hel sesong (man kan vel umulig glemme hvor ofte Harry plutselig uttalte at "den og den plasseringen" er målet), og som presterte å uttale ikke lenge etter at Chelsea sørget for at Spurs ikke får CL-kvalik, "Champions League er overvurdert".

Dette var altså ordene fra en manager som leder en klubb med drømmer om Champions League, enda en måte å falle i unåde blant fansen.

Til slutt kan vi også se på overgangene han presterte å skaffe oss i Januar.

Han sendte ut Naughton, Caulker, Corluka med flere på lån, og inn kom aldrende Saha og Nelsen, ikke lenge etterpå (når skadene begynte å melde seg for alvor), presterte altså samme mann å påstå at det ikke er lett med en tynn stall.

Vel, uansett hvor tynn stallen var, ble den enda tynnere da han sendte ut tre forsvarsspillere, som alle kunne ha vært med som erstattere, mens slitne spillere fikk hvile.

For man kommer ikke utenom det mest "utbrukte" kortet mot Harry, nemlig at han vegret seg for å rotere spillere, og la de viktigste hvile samtidig som de på benken fikk sjansen til å bevise at de har det som trengs.

I stedet brukte han så og si hele "reservestallen" i Europa-ligaen, og vi husker vel hvordan det gikk.

Dessuten skal det også sies til de som mener Harry var vår redningsmann, og førte oss opp fra bunnen, det stemmer for situasjonen han førte oss ut av, men man skal ikke glemme at vi endte på femte plass de to siste sesongene før Redknapp kom til klubben, og at vi allerede da viste tendenser til at vi kunne begynne å etablere oss på toppen.

Dette reiser jo et nytt spørsmål, på hvor mye av det som har skjedd faktisk er Redknapp sin fortjeneste, og hvor mye er den infamøse "Tom Nordlie" effekten?

Det skal sies, Redknapp er en fantastisk manager som får det beste ut av spillerne mentalt sett, men når han presterer å benytte Bale på høyrekanten, og la han få trekke innover banen (selv etter opptil flere kamper hvor dette har slått ut feil, da Ekotto plutselig ble helt alene på venstre kanten, og måtte være både forsvarer og ving) i stedet for å "tvinge han" til å spille i sin posisjon slik at vi fikk bredde i spillet, da må man begynne å lure på om Redknapp fikk med seg hovedgrunnen til Bale sin viktighet for laget, nemlig evnen hans til å komme på sugende løp, og legge presise innlegg inn i boksen mot Adebayor, med andre ord, han mangler så og si alt som kan minne om taktikk.

En nødvendighet for en klubb som vil opp.

Du vet det skurrer når fansen ser seg nødt til å synge: "Lennon plays on the right, Bale plays on the left".

Jeg ønsker Redknapp alt godt videre, og en stor takk for det han har gjort for oss, men jeg tror personlig at tiden var moden for at Redknapp fikk nye jaktmarker.

Endret av Snurreleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere og flere rykter som at Galatasaray har kjøpt Ba for £11m.

Noen steder skriver £11m og andre skriver €11m. Regner med at €11m er riktig.

Litt for sein, ja.

Endret av Sex Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...