Solaar Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kjell: Det kan jo hende at det finnes flere intervju der ute selv om ikke du har fått det med deg. Det er ikke ment sarkastisk altså, men det finnes flust av intervjuer med Hazard der han namedropper den ene klubben etter den andre. Ellers er jeg enig med deg, er jo ikke noe å hisse seg opp over det, han er jo bare lur i forhold til å øke interessen rundt seg selv og sin person. Er litt morsomt måten han bygger seg opp på, skal bli spennende å se om han da takler det uungåelige presset den dagen han bytter klubb. 1 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1435166 Årets Lag PL 2011/2012. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Drogba ferdig i Chelsea.. http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/-drogba-er-ferdig-i-chelsea-3786905.html Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Dette er hovedsaklig medieskapt, ja, men Hazard har vært med på å blåse dette opp. Han har vært kryptisk i sitatene sine, både på twitter og i intervjuer (av det de som følger fransk fotball kan fortelle meg). Youtube-videoen på forrige side hjelper heller ikke. Det virker for meg som om han trives med spekulasjonene. Av det jeg har fått med meg har det aller meste vært typisk oppblåste saker av media. Ideelt sett kunne han nok sagt at han ikke kommenterer klubber ved alle spørsmål som kommer, men han har sannsynligvis bare prøvd å svare høflig på det han blir spurt om. Jeg synes iallfall man går langt når man begynner å rake ned på spilleren og kalle ham uspiselig. Om spilleren snakker positivt om klubber, hva så? Hvem er det som ikke kunne tenkt seg å spille for Real Madrid, Barcelona, Manchester United ++ ? Angående den youtubevideoen ser jeg mest på den som et stikk til alle spekulasjonene i media. Andre står selvsagt fritt til å tolke den annerledes. Sier meg ferdig med denne Hazard-diskusjonen med en siste kommentar: Til dere som blir irritert over alt rundt Hazard, hvorfor følger dere med på det? Dere er jo selv med på å bygge opp under dette maset. Vent til Lille kommer med en offisiell uttalelse og drit i alt annet eller slutt og klag. Sorry at jeg ikke har fått svart tidligere men har vært på jobb og gidder ikke å skrive lange svar på en smartmobil mens jeg er på jobb. Men for å oppsummere min mening på en tydlig måte slik at vi blir ferdig med denne diskusjonen: Ang. Hazard Først og fremst kan jeg vel bare påpeke at jeg kunne sagt noe mindre "hatsk" enn "mer og mer uspiselig", jeg skulle vel heller brukt et ord ala "mer og mer hoven" eller "mer og mer oppblåst". Jeg mener på ingen måte at Hazard utelukkende tenker høyt om seg selv, men jeg mener at han i større og større grad sier ting som kan tolkes dithen, jeg kjenner selvfølgelig ingen i Hazards omgangskrets eller hovedpersonen selv, men jeg har rett til å uttale meg hvordan jeg oppfatter Hazard gjennom personlige sitater som har blit gjengitt i media. Dithen har jeg personlig oppfattet at Hazard utnytter sin situasjon til det ytterste, jeg har aldri sagt at det er uforståelig eller feil når det kommer til etikk, men jeg uttrykker at jeg personlig ikke synes noe om måten han flørter med andre klubber. Det er selvfølgelig ingenting galt med å skryte av klubber, og si at man godt kunne ha spilt for klubben, men problemet med Hazard er at han har skrytt uhemmet av klubber, og nesten vært frempå såpass langt at det vanskelig å ikke tolke det dithen at han vil til "ukens klubb". Han er også meget kryptisk når det kommer til senere intervjuer, i stedet for å enten si at han ikke har bestemt seg hvor han vil dra, eller rett og slett at han ikke vil kommentere overgangsrykter fordi han konsentrerer seg om Lille. Jeg føler han utnytter situasjonen, og er fullstendig klar over at han bidrar til "spenningen" (eller hva man skal kalle det) rundt hovedpersonens situasjon. Jeg ser det som feil i den grad at han rett og slett bare er ute og "fisker" for å se hvor den største fisken er, og hvor lett den er å få på kroken. Selvølgelig ingenting ulovlig i det, men heller ikke uforståelig at mange blir irritert over at han flørter med såpass mange klubber, og viser en total mangel på en evt. klubbfølelse for klubben han måtte velge (med mindre han selvsagt har en grunn han oppgir senere, det vil tiden vise). Slik han fremviser seg selv nå, virker han mer som en som utelukkende er ute etter penger, og intet mer, en kvalifikasjon jeg personlig har lite til overs for når det kommer til fotballspillere selv om jeg er smertelig klar over at slik har fotballen blitt og slik er forretninger. Ang. Media Jeg står på det jeg tidligere har skrevet at det ofte er slik at hvor det er røyk er det ild, uansett hvor liten, men jeg har også skrevet at jeg ikke tror på alt som blir skrevet i silly season nettopp fordi jeg selv er klar over hvordan media jobber (har tross alt vandret på denne jorden i snart 24 år, og vært fotballsupporter i 16 av de, så har da plukket opp litt og hvert over årene). Det som dog gjør situasjonen med Hazard litt annerledes, er at han selv er direkte sitert opptil flere ganger på "flørting" med mange forskjellige klubber. Jeg vet godt at flere av disse har blitt avist som "tull", men det er minst like mange der ute hvor hovedpersonen blir vist på enten video, eller er sitert direkte. Den nevnte ilden altså. Hvorfor media kom inn i diskusjonen ang. Hazard aner jeg ikke, men det var vel en respons på de som mener at jeg ordla meg litt vel skarpt ang. Hazard, og det kan jeg forstå (se starten av innlegget mitt). At du virker å enten velge å tro at jeg tror på alt media sier, eller har fått dette inntrykket er beklagelig, men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke tar absolutt alt jeg leser om Hazard for god fisk, kun fra kilder jeg enten ser på som pålitelige, eller gjennom klipp som ble linket en side eller to tilbake hvor det ikke akkurat er noen tvil om at Hazard selv er med og "opphisser" situasjonen, og virker å nyte det. Det er selvfølgelig flott å få positiv oppmerksomhet for det man gjør, men det sier også mye om en person om hvordan han velger å reagere på all denne responsen (personlig er Ole Gunnar Solskjær et godt eksempel på hvordan det kan gjøres, liten person fra et lite land med føttene godt plantet på jorda). Helt til slutt vil jeg bare få si at jeg på ingen måte hisser meg opp over emnet, eller følger saken på Hazardnews.24/7.bogusnews, men jeg har selvfølgelig som mange andre gjort meg opp en mening rundt saken da den tar ganske mye spalteplass når det kommer til fotballnyheter. Jeg valgte å kommentere Hazard-saken på bakgrunn av at emnet kom opp, ikke noen annen grunn. 2 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 *snip* Bra innlegg, pluss for det! Hadde jeg vært i Hazard sin situasjon hadde jeg sannsynligvis vært lei av alt maset og fyrt opp under alle spekulasjoner. Jeg hadde blitt linket til alt fra Fyllingsdalen til Manchester! Må være lov å ha det litt moro på medienes bekostning Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har vært uten internett en stund, så har ikke fått sagt ifra tidligere. 2 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Var det verdt å komme tilbake for? 3 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Totally. I just can't get enough, I just can't get enough! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Mer Hazard: "Hazard wants around £200k/week but #mcfc are only willing to pay around half that. His agent also wants a £4.8m fee to arrange the transfer. Mancini has identified Younes Belhanda, who inspired Montpellier to the French title, as an alternative if the Hazard deal falls through. #cfc also scoffing at Hazard's wage demands and #mufc's interest has "cooled" according to The Times so Hazard may have to drop his demands." Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Akkurat de tingene der er bare rykter og ingen ting å "stemple" Hazard på. Acording to..... Bullshit. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Rykter er knallere enn saft, slutt å syt! 3 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Du skal få lov til å poste de, er ikke det. Men på sånne saker/rykter er jeg helt enig med det KjellV skrev litt tidligere. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Problemet med Hazard-historien er jo at han har bidratt med så mye selv at det har blitt en farse hele greia, ikke rart det skrives så mye tull. Men slike historier er det jo bare å holde seg unna til det er avgjort hvis man ikke liker å lese/høre om det. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 På tide å få liv i EM-kategorien! https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=598 2 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 "Eden Hazard - noun - def. To lead you on when actually they have other ideas e.g. I thought I was in with her but it turned out I was Edened" - Haha. Har nå hørt at Eden er enig med City, Chelsea og Utd ang lønn osv, så nå er det visstnok opptil Hazard selv. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Sky Sports News @SkySportsNews At 5pm, we will announce Newcastle's first summer signing. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Youssouf Mulumbu kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hmm, pussig nok har Emil Heskey nettopp blitt frigitt. Koinkidink? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå