Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

"It was purely a footballing decision," he told Sky Sports News HD.

 

"Rio is a man that I both respect as a player and as a person. I don't know him well personally, but I have seen enough of him over the years to realise what a fine footballer he is and what a good person he is.

 

"But I had to make a footballing decision and to decide on the basis of what I have seen in recent months, and it was influenced to some extent by the fact that Rio hasn't played so much since the World Cup and has only played once for England in the last year.

 

"On a footballing basis, I wanted people like (Phil) Jones in the squad because he helps balance out for me at right-back in the absence of Kyle Walker.

 

"So it's purely a footballing decision and it was a hard phone call to make because you hate to disappoint people, but I hope Rio can accept my decision and understand that it was based purely on football and nothing else." - http://www1.skysports.com/football/news/11668/7760430/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig nok å le av Downing-uttaket, men han har gjort det brukbart på landslaget og minus denne sesongen har han vært en god spiller. Sitter på mobil nå så finner ikke tallene som forteller at han faktisk har skapt mange sjanser denne sesongen og.

 

Så kan man jo generelt si hva man vil om landslagsfotball, men jeg liker det.

Lenke til kommentar

Av punktene mine er det bare den siste som ikke tyder på at Terry oppfører seg uprofesjonelt overfor sin arbeidsgiver.

 

Punkt 1 og 2 er ting han har gjort mens han representerer sin arbeidsgiver foran et publikum.

I punkt 3 har han utnyttet sin arbeidsgivers eiendom uten tillatelse for egen vinning.

I punkt 4 har han vært utro med en moren til barna til en annen ansatt.

I punkt 5 og 6 har han og andre ansatte brutt loven eller opptrådt svært upassende overfor andre mennesker

I siste punkt, punkt 7, er han bare en idiot.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Definisjonen av profesjonalitet:

 

Definition of PROFESSIONALISM

: the conduct, aims, or qualities that characterize or mark a profession or a professional person

 

Altså, atferd og kvaliteter som karakteriserer en profesjonell person. I John Terrys tilfelle er det som ansatt hos Chelsea FC. Man kan vel argumentere for at han i hvert fall er en habil fotballspiller, men ellers er det rimelig skralt. Personligheten hans er i hvert fall ikke noe jeg ville hatt i min bedrift, om jeg hadde vært en leder. Når man går bak ryggen på en kollega på den måten vitner det til at man ikke har respekt for sine medarbeidere i det hele tatt. Når han attpåtil er i en lederposisjon (kaptein for klubb og landslag) bør han absolutt tenke på hvilke signaler han sender til de andre spillerne på laget.

 

Og jeg kan glatt innrømme at Wayne Rooney og Ryan Giggs er uprofesjonelle som gjør som de har gjort. Negativ omtale rundt egen person og klubb er heller ikke profesjonelt det heller. De har derimot ikke tråkket så langt over streken som John Terry har gjort gjentatte ganger, og det overrasker meg mildt sagt at folk kan ta den mannen i sitt forsvar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

@Emils Det å pule dama til broren eller horer er selvsagt ikke bra, spesielt førstnevnte er helt forkastelig. Men det er ikke et svik mot din arbeidsgiver. Når du puler dama til en lagkamerat og landslagskollega er det derimot uprofesjonelt fordi det går ut over lagmoralen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...