Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke Maradona får noe spesielt hets, var kanskje slik i gamle dager før jeg kom til verden. Men utenom fra engelskmenn så synes jeg det er mer hylling av "Guds hånd" enn kritikk.

Suarez skapte VM mest dramatiske og største øyeblikk i VM, så han "slipper unna" for min del. Men selvsagt er det han gjorde meget usportslig og han fortjener ingen hyllest for det han gjorde.

Lenke til kommentar

Uansett har vi nå sett 2 uker på rad, at "Hardmen" som Davies og Cattermole legger seg ned uten mye kontakt. Da er det enda værre for min del, når man skal være så tøff og klage på alle andre, når man ikke er noe bedre selv.

Det er nettopp det som er mitt problem med Gerrard. Han gir mye juling på midten, men innenfor boksen er han som en fyrstikkmann. Eneste som er verre i kategorien "sterk innenfor så lenge det gavner meg", er Drogba. Selvsagt sett med United-briller. Chelsea synes helt sikkert at Rooney og Tevez er de verste i klassen. Ingen bryr seg lenger om Liverpool..

Ronaldo var aldri sterk i kroppen, og Nani er overraskende svak i kroppen i forhold til hvor store strandmuskler han har. Han blir ofte kastet rundt, mens Rafael som er langt mindre tar hånd om samme mann et par meter senere.

Lenke til kommentar

Du ser definitivt med United-briller, og overdriver veldig for Gerrards del i min mening. Selv om jeg for eksempel har sett mange Rooney-dives, vil jeg likevel ikke kalle han en notorisk filmer. Men han har prøvd seg en del ganger. Gerrard er ingen fyrstikk innenfor boksen, jeg tror jeg har sett maks 3-4 situasjoner der han virkelig filmer (de fleste av disse for England). Det finnes en del sammensatte "filmevideoer" av Gerrard, selvfølgelig stort sett mekka sammen av United-fans, hvor flere av situasjonene ikke engang kan karakteriseres som filming. Men har Gerrard svin på skogen? Ja, og det vil både jeg og sikkert de aller fleste Liverpool-supportere ikke se.

Lenke til kommentar

Med fare for å forstyrre naturens balanse, næringskjeden og verdensbilde så tar jeg Hewitts parti. Jeg kan ikke se at vedkommende har tatt turen til tråden vår på sine sedvanlige sjirafhest, dette ser for meg ser ut som en relativt objektivt vurdering av filmekulturen i moderne fotball. At Ronaldo feks ikke kan sammenlignes med Gerrard eller Torres er helt klokkeklart. Det samme med Nani som faller som som en sekk med dritt for ingenting. Alle fotballspillere siden tidenes morgen har filmet (dvs falt når de kunne stå på beina for å vinne gunstigere avgjørelser) en eller annen gang, så selv om Keane/Scholes argumentet i beste fall er tynt så skjønner jeg hva du vil frem til iht parallellene med Torres kritikken.

Akkuratt når det gjelder Gerrard blir det litt anderledes ettersom han er såpass skinnhellig, hyklersk og falsk. At han får endel "ufortjent" tyn i forhold til mengden han filmer kontra andre syndere er en naturlig konsekvens av hans uttalelser om emnet og hans posisjon i fotballen. At han er verre enn gjennomsnittet er dog en allmenn viten, om du ikke erkjenner såpass er du med all respekt å melde sveiseblind. Torres på sin side får så ørene flaggerer av United supportere nettopp fordi han spiller for Liverpool og filmer i blant, akkurat som Rooney i blant.

For meg er de verste diverne spillere Nani og Pennant, personer som faller lett i ALLE situasjoner og ruller rundt for å pådra motstanderne kort. Var faktisk befriende å se Newcastle-Sunderland her om dagen. Masse stygge taklinger, knuffing og kjefting, men lite eller ingen overspilling.

En annen ting som irriterer meg med fotballen nå til dags er at man får kort for ingenting lengre. Bommer man på en sklitakling får man gult kort uansett om det var et fair forsøk.

Edit: woops, var visst ikke redcafetråden. My bad

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Som United-supporter er jeg forøvrig den første til å innrømme at jeg, den dag i dag, hadde byttet Rooney mot Torres på sekundet. Selv med formen Torres har nå om dagen. Jeg har ikke tilgitt Rooney for overgangstullet sitt, men jeg håper den dagen kommer.

En annen ting som irriterer meg grenseløst er når forsvarspillere løper mot egen dødlinje med angriper i ryggen for så å stoppe opp og vente på at de kjenner noen i ryggen.

Får man frispark for tilsvarende midt på banen? Eventuelt innenfor boksen på motsatt halvdel? Neppe. At forsvareren spekulerer i at dommeren plutselig skal dømme basket er jævlig irriterende. Dommeren dømmer selvsagt alltid frispark, fordi det er jo kontakt.

Spillerne kommer selvsagt rett fra en duell hvor de har brukt alt de har av krefter og skubbet rundt på hverandre.

PS. Bolton skulle hatt straffe. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Du ser virkelig ikke en vinkling mellom de to faktorene?

Har du ikke fått med deg at diskusjonen som startet med Ronaldo's utalelser utartet seg om en lengre diskusjon om filming?

Vi har ikke diskutert Torres,Rooney,Gerrard osv på grunn av hvilket lag de spiller på(vel, jo det å) men om emne filming og filmingens ''kulturarv'' i dagens fotball.

Om du bare ser alt som United vs Liverpool i alle diskusjonene her inne kan det fort bli tamt.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Gleder meg. Begge lagene spiller offensivt fotball, noe som burde resultere i mange mål. WBA er med seier på 4. plass etter at en fjerdedel av ligaen er ferdigspilt, men håper som niko at vi får se litt Adam-magi.

Fun fact:

Both matches between the two sides last term resulted in a 3-2 Albion win and followed an identical scoring pattern. Blackpool took the lead, Albion went 2-1 up, Blackpool equalised, Graham Dorrans scored a decisive penalty.

Lenke til kommentar

Straffen var grei, men det blir for dumt å vise ut spilleren der. Dommeren vil nok engang være i fokus etter kampen, noe som har skjedd ganske ofte i det siste.

Var redd for at Adam skulle bomme straffen. Man kunne jo tydelig se at Carson holdt en god del av ballen før han måtte gi slipp.

Lenke til kommentar

*sigh*

Hewitt sa noe sånt som at "da skjønner sikkert Ronaldo hvordan vi hadde det da han spilte i United". Jeg vet at Hewitt er Liverpool-supporter, og jeg ville bare påpeke at vi (United-supportere) sliter med akkurat de samme følelsene ovenfor spillere i hans klubb.

Dette er ikke noe jeg finner på for å beskytte en tidligere United-spiller, men bare et poeng for å vise at vi alle har filmere. Jeg synes også at Ronaldo filmet mindre siste sesongene (siste 2) i United enn Nani gjør nå om dagen.

Når det kommer til filmingens "kulturarv", så hjelper det lite at eksperter på TV sier spissen er rutinert om han kaster seg når han ikke når ballen etter en duell. Nani prøvde seg på det samme i helgen, og hadde han vært rutinert ville han kastet seg i det han ble tatt.

Jeg prøver ikke gjøre dette til en diskusjon rundt United vs Liverpool, men jeg tilføyer at også Liverpool har filmere i sin tropp. Tilsvarende har topplagene også en og annen som faller svært lett i forhold til ekstreme fysikk.

Av en eller annen grunn kommer jeg ikke på så mange divers hos Spurs atm, men det har nok mer med at de er nykommere i toppen, og dermed har mindre søkelys på seg enn de gamle "fire store".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ingen som har påstått at Liverpool ikke har filmere i sin tropp heller, de fleste Liverpool-supportene har nevnt at Torres og Gerrard har sine uvaner.

Det som var ''håpløst'' og som hadde ingenting med denne diskusjonen å gjøre var den der tåpelige Ps'n(''Bolton skulle ha straffe) du kom med.

Hadde absolutt ingenting med diskusjonen å gjøre, var et håpløst stikk du kunne ha spart deg for imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...