Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Talentløst.

 

Den samme Roy Hodgson som gjorde stor suksess i Sverige (Halmstad og Malmö), Sveits (Xamax og landslaget), Danmark (København) og England (Fulham og WBA). Han gjorde det vel heller ikke så altfor verst i Inter, i en tid der de ikke akkurat var på topp. Finale i det som da var UEFA-cupen. Han fikk Fulham inn i Europaligaen (og la et solid grunnlag å bygge på) og tok de til finalen det neste året.

 

Han har erfaring på landslagsnivå fra Sveits, Finland og de forente arabiske emirater. Kanskje den engelske manageren som er sterkest faglig. Mannen fortjener mer respekt. Han har ikke lykkes i alt han har gjort, men hvem har egentlig det? Hvis det er en mann som kan drille inn et England-lag som kan overraske, så er det muligens Hodgson. Gleder meg til å se hva han kan gjøre med England-lag som ikke kan måle seg spiller for spiller med de beste nasjonene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utfordringen til Hodgson er at hans store styrke - alle suksessene du nevner nå Jørgen - kan vise seg å være hans store svakhet - han er spesialist på å ta et lag fyllt med underdogs og bygge det opp, få de til å overprestere - desto verre på å få et lag fullt av stjerner og individualister til å levere sitt potensial.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utfordringen til Hodgson er at hans store styrke - alle suksessene du nevner nå Jørgen - kan vise seg å være hans store svakhet - han er spesialist på å ta et lag fyllt med underdogs og bygge det opp, få de til å overprestere - desto verre på å få et lag fullt av stjerner og individualister til å levere sitt potensial.

 

Jeg er til en viss grad enig. I Sverige ledet han Malmö til fem strake seriemesterskap, man kan vel argumentere for at de ikke var underdogs (selv om de helt klart var det i Europa hvor han fikk noen sterke resultater). I Liverpool virket det derimot som om det var problemet. Flere spillere uttrykte vel også misnøye over taktikken, men det var ingen enkel jobb å være manager i Liverpool på den tiden. Det er heller ikke slik at Hodgson har fått mange sjanser til å trene topplag. Det er håndteringen av spillerne som blir det mest interessante her, men jeg har troen på at Hodgson kan få med seg spillerne. Jeg ser ikke hvem andre som skulle ledet England (forutsatt at han skal være engelsk), og syns at folk har gått for langt i å rakke ned på Hodgson. Det er et typisk eksempel på at folk ikke kjenner sin historie godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...