Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen jeg kan se for at Walker får den prisen er at han er engelsk, greit at han har hatt en ok sesong men han har langt ifra satt verden i brann. Til gjengjeld er jeg uenig i de som sier at Bale ikke fortjener plassen, han er en enormt god spiller som i store deler av sesongen har båret Spurs alene, godt hjulpet av Parker. Hadde noen spurt meg om å velge to fra Spurs som fortjener plass på laget så ville jeg valgt likt, selv om jeg liker Modric bedre. Bale og Parker kan ikke lastes for elendige taktiske valg fra Harry, de spiller slik de blir bedt om og der har de gjort en fremragende jobb.

 

Og Hille: Hvordan begrunner du det? Hvem av disse ville du valgt bort for ham: Silva, Yaya Toure, Parker, Bale; Rooney, van Persie?

Lenke til kommentar

Joda, litt enig der. Har Bale hatt en sånn "supersesong" som gjør at han er valgt til den plassen egentlig? Jeg mener han ikke har det.

 

Bale har i likhet med Modric vært den største grunnen til at Spurs har prestert med attraktiv fotball i store deler av sesongen, samt at han har tatt enorme skritt fra der han har vært.

Skal man se på vekst og viktighet for laget, så synes jeg Bale forsvarer plassen på "årets lag" helt greit, selv med dalende form mot slutten av sesongen.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen jeg kan se for at Walker får den prisen er at han er engelsk, greit at han har hatt en ok sesong men han har langt ifra satt verden i brann. Til gjengjeld er jeg uenig i de som sier at Bale ikke fortjener plassen, han er en enormt god spiller som i store deler av sesongen har båret Spurs alene, godt hjulpet av Parker. Hadde noen spurt meg om å velge to fra Spurs som fortjener plass på laget så ville jeg valgt likt, selv om jeg liker Modric bedre. Bale og Parker kan ikke lastes for elendige taktiske valg fra Harry, de spiller slik de blir bedt om og der har de gjort en fremragende jobb.

 

Og Hille: Hvordan begrunner du det? Hvem av disse ville du valgt bort for ham: Silva, Yaya Toure, Parker, Bale; Rooney, van Persie?

 

Dæven Solaar. Skrev akkurat det samme i Highbury-tråden.

 

Når det gjelder Bale så syntes jeg han den siste perioden har vært svak. Mye vilje til tider, men han har trukket utrolig mye sentralt og ikke spilt spesielt på styrkene sine i store deler av 2012 mener nå jeg, men jeg ser rett og slett mangel på alternativer. Syntes Valencia har spilt for få kamper til å regnes med her og Dempsey er ikke akkurat en spiller som passer på kanten i 4-4-2. Hvis Dempsey skulle tatt plassen til noen så måtte det vært for David Silva eller Wayne Rooney imo.

 

Når det gjelder Parker så syntes jeg han er en begrenset spiller og særlig i 2012 (enten det er Harry's mangel på taktiske evner eller ei) så syntes jeg han har falt litt igjennom. Mye vilje og guts, men litt for få strenger å spille på. Syntes det er kjipt at han ble valgt ovenfor Song bla. som har hatt en meget god sesong og sammen med van Persie og Arteta vært vår viktigste spiller i en sesong hvor vi hadde ufattelig mange middelmådigheter i laget :p

 

Uansett: Det viktigste er at vi var enige om Walker! :wee:

Lenke til kommentar

Synes det er smått latterlig at Parker blir med på laget over Arteta & Scholes som begge har hatt bedre sesonger enn han, selv om Scholes bare har hatt en halv sesong. Ellers burde Valencia ha danka ut Silva som har vært crap det siste halvåret, mens Valencia har vært fantastisk. Silva sin første halvdel var selvsagt jævla bra, men jeg mener Valencia burde gå forran her, mye pga mangel på muligheter i første halvdel.

Forsvarsrekka er ok, selv om Walker nok bare er med fordi han er engelsk. Kompany er klar, samt at krølltoppen er et ok valg, selv om denne plassen kunne fort ha gått til noen andre. Baines er der for mangel på bedre alternativer føler jeg. Har ikke sett så jævla mye til Everton i år, men føler at han har sunket betraktelig i nivå i år av det jeg har sett. Rooney og RVP selvskrevne på topp.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes ikke nødvendigvis det er feil at Walker er med i elleveren, men årets unge spiller foran blandt annet Aguero? hehehehehehehehehe

 

Ellers er det vel klart at man føler at sitt eget lags beste spillere blir oversett i slike kåringer, skal ikke nekte for at Arteta har vært god men nå er det hele året de ser på, ikke bare vårsesongen (ja jeg er klar over at det omvendte gjelder for enkelte andre spillere også).

 

Skulle jeg valgt bort noen i den elleveren ville det blitt Parker til fordel for Scholes som har vært en markant skikkelse i Uniteds oppsving og sannsynlige ligagullvinnende vår, det han har gjort for laget sitt i en halv sesong er større enn hva Arteta og Parker har gjort til sammen på en sesong.

Lenke til kommentar

Og Hille: Hvordan begrunner du det? Hvem av disse ville du valgt bort for ham: Silva, Yaya Toure, Parker, Bale; Rooney, van Persie?

 

Av de som er valgt ut så kunne han ha tatt Bale sin plass feks.

 

Dempsey vs Bale

Mål: 16 vs 10

Assists: 7 vs 11

 

Bale har vært god frem til januar.

Dempsey har vært javnt god hele sesongen.

Dempsey har vært en nøkkelspiller for Fulham og holdt dem ute av nedryksstriden.

Bale er en type som spiller godt når laget spiller godt, ser ikke at han tar initiativ og prøver å løfte laget på en dårlig dag.

De er to helt forskjellige spillere med forskjellige spilleregenskaper, men jeg synes Dempsey så absolutt er en verdig spiller for årets lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bale har jo vært god han, selv om Harry ber ham om å spille overalt på banen bortsett fra der han er best, det er nesten en prestasjon i seg selv, synes det blir feil å si at Bale ikke har vært god siden nyttår.

 

Det blir litt som med Bent for Charlton, han presterte godt på det laget men det betyr ikke at han automatisk er blandt de beste i PL. (ikke kom med Parker for West Ham nå for da har jeg ikke noe forsvar)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...