Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg helt inne i Arsenals økonomi men mener å huske at de har ganske kraftig med gjeld (pga stadionprosjektet og Highbury-leilighetene som ikke gikk helt etter planen), i tillegg har de vel en av de høyeste lønnspostene i PL så det er nok en grunn til at Wenger har vært forsiktig med spillerkjøpene. De kjøper unge talenter billig og binder de opp med lange kontrakter med høy lønn og sign-on fee, det er jo bare å se på spillere de sliter med å få solgt nå som viste seg å være middelmådige og hever alt for høy lønn for at noen skal være interesserte i de. Det igjen tror jeg fører til at klubben tvinges til å selge sine beste spillere hele tiden, det er den eneste måten å få businessmodellen til å gå rundt på så lenge de sitter med gjelden de har. Når alt det er sagt så har vel Arsenal en av PL største inntekter på matchdager og de tjener godt på å delta i CL år etter år, er det en klubb som vil lide av å miste CL så er det de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt morsomt med lønnen i city, yaya hadde feks et intervju der han fremsto som meget sympatisk og en spiller som ikke bryr seg om penger og at han liksom sjems over lønnen. Likevel hever han en sinnsyk lønn, hvorfor godtok han en slik lønn in the first place? Er jeg bare fryktelig naiv når jeg synes det blir litt hyklersk av yaya?

 

Ikke for å være frekk men det fremstår litt naivt ja, hvorfor skulle han takke ja til det beste tilbudet han får? Uansett hvor sympatisk en person er utad så vil de alltid sette seg selv og sine interesser foran klubbens.

Lenke til kommentar

Jeg var nok vel optimistisk med Arsenal ja. Mulig jeg feilhusket noen stats, men de er vel en av særdeles få PL-klubber som faktisk går i overskudd (med normal betjening av gjeld)?

 

Og i forhold til de andre PL-topplagene har vel Arsenal ganske lave lønnsutgifter? Det er vel ingen av spillerne som tjener over £100k uka?

Lenke til kommentar

Pluss at styret hever ganske fete bonuser, samt at Kroenke nok tar ut en del utbytte.

 

Jeg var nok vel optimistisk med Arsenal ja. Mulig jeg feilhusket noen stats, men de er vel en av særdeles få PL-klubber som faktisk går i overskudd (med normal betjening av gjeld)?

 

Og i forhold til de andre PL-topplagene har vel Arsenal ganske lave lønnsutgifter? Det er vel ingen av spillerne som tjener over £100k uka?

 

Middelmådigheter/rusk som Almunia, Denilson, Diaby ++ hever godt over 50k i uka. Det er ganske mye mtp hvor mange slike spillere vi faktisk har i stallen pdd.

Lenke til kommentar

Jeg var nok vel optimistisk med Arsenal ja. Mulig jeg feilhusket noen stats, men de er vel en av særdeles få PL-klubber som faktisk går i overskudd (med normal betjening av gjeld)?

Og i forhold til de andre PL-topplagene har vel Arsenal ganske lave lønnsutgifter? Det er vel ingen av spillerne som tjener over £100k uka?

 

Heller motsatt, Arsenal har en av de høyeste lønnspostene i PL. Hvis jeg skal gjette så er det nok bare Manchester-klubbene og Chelsea som slår de. Og som jeg nevnte i mitt forrige inlegg, hovedårsaken til at de klarer å gå med overskudd er jo Wengers innkjøps- og salgs-politikk.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Det aller interesserer meg mest ved lønn er wages to turnover ratio, altså hvor mye enn bruker av inntekta på lønn. Overgangssummer er selvsagt interessangt det også, men ikke i nærheten av hva lønn er imo, spesielt når det virker som om det er lønna som har stoppa Arsenal i mange tilfeller de siste åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...