Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da vet man hvertfall hvor lista er og det er fritt frem å spille stygt så lenge dommeren ikke ser det.

 

Så lenge Atkinson dømmer så er det bare å sørge for at han ser det. For han dømmer jo tydeligvis ikke på soleklare røde kort og er såpass lavpannet at han i etterkant innrømmer å ha sett situasjonen og likevel anså det for å være en "god" takling.

Lenke til kommentar

Rene dueller? Å stemple noen i kneet uten ball er hundre ganger verre enn å filme seg til et frispark eller straffespark. Soleklar karantene. Enten det er på Balotelli, Atkinson eller FA. Alle gjør grove feil her, og at alle går ustraffet hen er utrolig.

 

Men ville du gitt karantene til Lampard for denne i etterkant? http://watchhighlightsonline.blogspot.com/2012/01/video-frank-lampard-tackle-on-hammill.html

 

Om Balotell bevist går inn for å skade Arsenal-spilleren med vilje så er jeg helt enig, da bør det komme en karantene i etterkant. Men jeg føler at Balotelli bare går helt idiotisk inn i duellen fordi fyren ikke kan takle. Da synes jeg at det er dommeren som skal bestemme karantene, og ikke en gjeng på kontoret.

 

Karantenen Balotelli fikk i etterkant av Tottenham-kampen synes jeg var helt riktig. Siden dette ikke var en duell mellom spillerne om ball. Av samme grunn mener jeg at Rooney burde fått mot Wigan og Pepe burde fått mot Barcelona for stemplinga på Messi.

 

Og jeg er helt enig at det er verre enn å filme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PatSharpX: Er ikke det der tilfeldigvis også en rangering over største stadioner i PL`? Sånn bortimot, hvertfall. Er noen unøyaktigheter ser jeg.

 

Flere enn meg som synes det er morsomt at Bolton har oransje keeperdrakt og en skikkelig ginger i mål?

 

Jeg bemerket det samme for en stund tilbake, nesten så det er gjort med overlegg.

Lenke til kommentar

Men som jeg også skrev i den andre puben, og som jeg kan utdype litt her:

 

Det er en meget interessant tabell, hvertfall om du sammenligner med dagens faktiske ligatabell. "Kjøpe seg til suksess" viser seg å ikke være like lett som i dataspill. Dessuten kan det være interessant om vi trekker fra de to store, dyre transferene i januar 11 (Torres og Carroll). Liverpools netto vil da gå £15m opp, Chelseas netto går £50m ned og Newcastles netto går £35m opp. Dermed havner Liverpool og Chelsea ca likt på rett rundt £100m og Newcastle vil passere Everton på spending-tabellen. Så kan man selvfølgelig argumentere for at Newcastle neppet hadde handlet så mye i sommer om de ikke hadde hatt Carroll-pengene.

 

Dessuten er det sinnsykt å se hvor relativt mye penger QPR har brukt ifht tabellplassering.

Lenke til kommentar

Spillerkjøp er jo uansett bare en liten del av kaka, legg på lønn og sign-on fees oppå der igjen og det kunne blitt mer interessant. For ikke å snakke om hvilke klubber som bruker «egne» penger kontra pappas, dvs hvor mye tjener klubbene og hvor får de inntektene sine fra?

Lenke til kommentar

Det er jo klart at det langt mer som skal på plass enn en gjeng gode fotballspillere. Det blir ganske søkt å sammenlikne med fm som gjerne ikke tar inn andre viktige elementer i bildet. Her trenger man rett mentalitet, trener, harmoni i laget, administrasjon, taktikk og så videre. Den røde tråden her er vel at city har feilet og ikke har klart å kjøpe seg til suksess. Her er jeg både enig og uenig.

 

Ser man på mannskapet, og konkurrentene, så burde nok city ha vunnet ligaen. Men på mange måter er det også fordi manu har prestert utrolig bra, og kanskje plukket mer poeng enn ventet ut ifra mannskapet. Her er det bare å bøye seg i støvet. Uansett, ingen pokaler ut av 6 turneringer er en fiasko.

 

Samtidig har ikke city vært i toppen på mange år, og slikt blir man kanskje ikke vant til over natta. Og den biten skal man ikke undervurdere. De har iallefall lagt et veldig bra grunnlag for å være i toppen i overskuelig fremtid synes jeg. Om de når helt opp, det tror jeg faktisk aldri de gjør. For meg har det vært rimelig klart lenge at mancini har tatt klubben så langt som han kan. Men regner med han får minst et år til. Man ser hele tiden argumentet om at ferguson fikk tid i manu, og derfor skal mancini også få mer tid. Kanskje det mest verdiløse argumentet jeg noen gang har hørt.

 

Det er litt morsomt med lønnen i city, yaya hadde feks et intervju der han fremsto som meget sympatisk og en spiller som ikke bryr seg om penger og at han liksom sjems over lønnen. Likevel hever han en sinnsyk lønn, hvorfor godtok han en slik lønn in the first place? Er jeg bare fryktelig naiv når jeg synes det blir litt hyklersk av yaya?

Lenke til kommentar

Ikke sant. Alt fra Man City hvor lønnsutgiftene utgjør 106% av totale inntekter, til Arsenal som omtrent ikke har gjeld og hvor halvparten av inntektene er ren cash i lomma.

 

Dersom det hadde vore sant ville Arsenal hatt ein profitt i overkant av £100mill kvar sesong, noko som er veldig langt frå sannheita. Gjelda er også på om lag £250mill (det aller meste i forbindelse med stadion), så du bommar litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...