Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo rett frem fordi han skaper en situasjon der Bolton-spillerne må falle bakover, man kan stort sett alltid finne feil med forsvarsspillet etter slike mål. Hvor mange spillere gjør det Ben Arfa gjør helt på slutten av raidet sitt? Han drar seg imellom begge stopperne for å komme alene mot keeper. Jeg klarer ikke å se hvordan prestasjonen til Ben Arfa kan betegnes som noe annet enn strålende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jørgen med fornuftige innspill, befriende å se personer med "fotballforståelse." Det at han ikke finter seg inn til mål gjør ikke prestasjonen noe mindre. Den siste "touchen" mellom Bolton forsvarerne er topnotch og jeg kan bortimot garantere at han er den eneste spilleren i PL som kunne funnet på noe slikt. Helt klart en verdig kandidat til årets mål og kan heller selvsagt ikke sammenlignes med Carrick sitt, merkeligste jeg har lest.

 

Ben Arfa er individuelt sett den desidert mest kreative spilleren i england. Personlig rater jeg franskmannen som topp 8 mest uforutsigbare (på en positiv måte) og mest underholdene spiller i verden pr tid. Ingen Messi, misforstå meg rett, men han har ferdigheter kombinert med et "sinn" som gjør ham gull verdt. Min type spiller, så mlulig jeg er noe farget. At han er usynlig i mange kamper føler jeg er mer Newcastle sin skyld enn Arfa's. I 2omg mot LFC tror jeg han fikk ballen 2 ganger feks. Den ene gangen ble det mål. Dessuten så spiller Newcastle jævla kjedelig og kynisk fotball, putt Arfa i United og du vil se en kulthelt på dagen. Teknisk vidunder, deilig skuddslegge, kreativ, uforutsigbar osv. Hva mer kan man se etter i en fotball spiller? For meg er det helt utrolig hvis ikke en av toppklubbene kjøper ham i sommer, fyren har bevist i Prem at han kan bli en ener.

 

Lucas moura, arfa, en spiss og modric inn til sommeren om jeg hadde vært manager boys. Så kan dere jo fortsette å "tro" at Fergie har en shit på senior Henke. ;)

Endret av toppmeis
Lenke til kommentar

Hei hei :)

 

Må bare få påpeke (ja jeg følte meg truffet) at jeg kun mente at målet minnet meg meget om Bale sitt mål mot Norwich, en spiller flere kanskje har hørt om? (han er jo tross alt den mest overvurderte spilleren i PL!)

 

Den siste "touchen" mellom Bolton forsvarerne er topnotch og jeg kan bortimot garantere at han er den eneste spilleren i PL som kunne funnet på noe slikt.

 

Den første og den siste touchen Arfa har på ball er det som gjør målet, og er to fantastiske prestasjoner i en og samme "situasjon", helt klart, og jeg er helt enig med deg her.

 

Kall meg gjerne dum, men jeg tror faktisk flere her inne ville sett hvor pent målet faktisk var, hvis det hadde skjedd på en mye mindre flate, altså, nesten kun ved hjelp av dempingen, og den siste touchen før skuddet.

Er flere ganger jeg har sett mål som blir hyllet som "kandidat til årets mål", kun fordi Usain Bolt løper med en ball fra midtbanen, og setter den i mål, men denne skiller seg helt klart ut grunnet berøringene.

 

Ben Arfa er individuelt sett den desidert mest kreative spilleren i england. Personlig rater jeg franskmannen som topp 8 mest uforutsigbare (på en positiv måte) og mest underholdene spiller i verden pr tid. Ingen Messi, misforstå meg rett, men han har ferdigheter kombinert med et "sinn" som gjør ham gull verdt.

 

Arfa er topp-materiale for så og si enhver klubb på en god dag, problemet jeg har med han dog (ikke et stort et vel og merke), er at han virker å svinge voldsomt i prestasjonene sine, for å sammenligne han med en fra min egen klubb, så minner han meg mye om Assou-Ekotto.

Genial en dag, for så å stinke kålrot og fårikål neste kamp, det er ingen mellomting, det sier jeg på grunnlag av de kampene jeg har sett med Arfy.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en god del av Ben Arfa denne sesongen, og også litt tidligere (Lyon & Marseille). Ingen tvil om at han er en av de mest kreative ballspillerne i verden, og at han er fantastisk når han er "på". Det eneste jeg betviler er om han kan ta det lille, men likevel betydelige steget opp. Potensialet har ligget der i årevis, men han har aldri fått det helt ut. Det finnes flere spillere med et himmelhøyt toppnivå, men som likevel har et begredelig bunnivå. Det forekommer vel oftere blant kreative ballvirtuoser som spiller på små marginer. Han er nå i en alder der det er naturlig at han blir mer stabil i prestasjonene. Mulig at denne sesongen er et bevis på at han er på vei dit. Poengmessig er det vel hans beste sesong noensinne. Blant de åtte mest uforutsigbare spillerne i verden? Godt mulig. Det er så rotete i topplokket mitt akkurat nå at jeg knapt finner navn. Det hadde vært spennende å se han i United. Han er nok ikke førstevalget mitt, men jeg er fornøyd om vi signerer han. Lucas er spennende, men Neymar er fortsatt favoritten min. Ser uansett ikke på det som sannsynlig at noen av de to brassene signerer for en engelsk klubb. Tar gjerne jobb som materialforvalter når du blir manager, toppmeis.

Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne ta meg av keepertreningen :whistle:

 

Edit: Hvilke lag tror/håper dere at rykker ned?

 

Personlig satser jeg på de 3 som er nederst pdd. QPR liker jeg for mye til å ønske dem ned. Egentlig burde Stoke rykka ned i stedet for Blackburn, men de er vel rimelig trygge.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

16 Bolton 32 9 2 21 36-65 29

17 Queens Park Rangers 32 7 7 18 35-56 28

18 Blackburn 32 7 7 18 43-67 28

19 Wigan 32 6 10 16 30-57 28

20 Wolverhampton 32 5 7 20 34-70 22

 

er vel de lagene som er i fare. Wolves ser fortapt ut. Ellers har jeg ikke sett på kampprogrammene til de øvrige 4 lagene. Tipper Wigan ryker sammen med QPR

Lenke til kommentar

Bolton:

v Swansea (H)

v Aston Villa (A)

v Sunderland (A)

v Tottenham (H)

v West Brom (H)

v Stoke (A)

 

QPR:

v Swansea (H)

v West Brom (A)

v Tottenham (H)

v Chelsea (A)

v Stoke (H)

v Man City (A)

 

Blackburn:

v Liverpool (H)

v Swansea (A)

v Norwich (H)

v Tottenham (A)

v Wigan (H)

v Chelsea (A)

 

QPR har jo et ekstremt tøft program. Bolton tror jeg klarer seg. QPR/Blackburn tror jeg litt 50/50 på. Wigan og Wolves tror jeg rykker ned uansett.

Lenke til kommentar

Kan jo ta med Wigan også, da:

v Man Utd (H)

 

v Arsenal (A)

v Fulham (A)

v Newcastle (H)

v Blackburn (A)

v Wolves (H)

 

Skal jeg tippe, tror jeg Bolton klarer 4 eller 5 poeng (U mot Swansea hjemme, seier over West Brom hjemme og muligens en uavgjort borte mot Villa. QPR med 2 poeng (U borte mot Brom og hjemme mot Stoke). Blackburn med 3 poeng (hjemme mot Wigan) og Wigan tar 3 poeng (hjemme mot Wolves).

 

Da blir det vel QPR, Wigan og Wolves som tar turen ned, hvis jeg regner riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...