Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lover godt om han puster. Da er det andre ting som fungerer også.

 

I USA bruker de kun kompresjoner, forsåvidt av litt andre årsaker også.

Ja, som vanlig ligger vi jo litt etter de gutta der.

 

Men andre grunner? Filosofien om at det enkle er det beste, og bedre å gjøre en ting skikkelig enn to ting middels?

 

Njanei, det var vel en del tilfeller hvor anhørige til folk som ble reddet men endte opp med å bli skadet for livet, saksøkte hjelpearbeiderne. Ikke det at jeg tror det var hovedgrunnen til at de endret praksis der borte men det var etter det jeg har hørt en ganske så medvirkende årsak.

 

For øvrig, ikke rettet mot deg, betyr jo ikke stabil noe som helst annet enn at han puster (omtrent), Man kan være kritisk skadd men «stabil», nei for meg så er dette bare mørkt. Vanskelig å se for seg at en 23-åring skal segne om pga hjertefeil, toppidrettsutøver eller ei.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

I Norge ble det etter det jeg vet snudd om på innblåsning/kompressjoner pga at når man faller om, så er det normalt sett så mye oksygen i blodet, at det har mer for seg å pumpe dette rundt ved hjelp av kompressoner, enn å begynne med innblåsninger.

 

Nå er det mange typer hjertefeil da, jeg ser ikke for meg at gutten fikk infarkt, så vell er det vanligste, men hvem vet.

 

Liverpool ute med offisiell støtte erklæring, det gleder meg. Sette hele turneringen i perspektiv dette.

 

PS:

Hadde Baywatch innholdt ekte HLR, så hadde nok langt flere Amerikanere vert i live i dag, så sånn er det.

Lenke til kommentar

Synes klubbene i PL har et meget tett samarbeid når det kommer til å stå sammen når slike ting som dette skjer. Det er ikke tilfellet i Norge for å si det slik. De som husker hvordan Sogndal og Vålerenga supporterne oppførte seg er rett og slett tragisk og skammelig. Spurs supporterne var virkelig eksemplariske. Det er slik man vil at supporterne skal oppføre seg.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt feil tidligere i tråden her, og ender nok med å skyte rein i taket igjen, men jeg må bare spørre om det er flere som har hørt at mørkhudete har større risiko for å få blodpropp/hjerteinfarkt osv grunnet at de har annen form på blodcellene deres eller noe lignende?

 

Det høres søkt ut, men jeg har hørt den teorien nå ved et par anledninger, og bare lurer på om det er flere som enten har hørt den eller kan avkrefte/bekrefte den.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt feil tidligere i tråden her, og ender nok med å skyte rein i taket igjen, men jeg må bare spørre om det er flere som har hørt at mørkhudete har større risiko for å få blodpropp/hjerteinfarkt osv grunnet at de har annen form på blodcellene deres eller noe lignende?

1340072_o.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har tatt feil tidligere i tråden her, og ender nok med å skyte rein i taket igjen, men jeg må bare spørre om det er flere som har hørt at mørkhudete har større risiko for å få blodpropp/hjerteinfarkt osv grunnet at de har annen form på blodcellene deres eller noe lignende?

1340072_o.gif

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sickle-cell_disease

 

Sickle-cell disease, usually presenting in childhood, occurs more commonly in people (or their descendants) from parts of tropical and sub-tropical regions where malaria is or was common. One-third of all indigenous inhabitants of Sub-Saharan Africa carry the gene,[4] because in areas where malaria is common, there is a fitness benefit in carrying only a single sickle-cell gene (sickle cell trait). Those with only one of the two alleles of the sickle-cell disease, while not totally resistant, are more tolerant to the infection and thus show less severe symptoms when infected.[5]

The prevalence of the disease in the United States is approximately 1 in 5,000, mostly affecting Americans of Sub-Saharan African descent, according to the National Institutes of Health.[6] In the United States, about 1 out of 500 African-American children born will have sickle-cell anaemia.[7]

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...