Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen. Så tar han ut Sandro og ikke Parker. Faen ta. Parker har vært på etterslep i hele kampen.

 

Sandro var best i første omgang, og Parker i andre slik jeg så det.

Parker vant mye mer i andre omgang.

 

Den største feilen i mine øyne er dog at VdV er på benken i denne kampen og at vi fortsatt prøver å etablere 4-4-2, som åpenbart enten ikke funker, eller så kunne ikke timingen vært verre (Lennon skadet, formen osv osv).

 

Igjen er det forsvarsfeil som ødelegger for oss dog, Sandro mister en ball, Kaboul prøver å bryte og bommer totalt i stedet for å skjerme, så King føler han må ut av posisjon (som alikevel blir feil i og med at han etterlater en spiller helt alene i en bedre målskårings-posisjon enn Osman), og da blir det enkelt å skåre.

 

Defoe sliter fortsatt med disse forferdelige offsidene sine, og i stedet for å ta sjansen fra start på strak arm, holder han på med tjuvtriks, skaffer seg gult kort, og er mer på vei ut fra boksen til motstanderen pga offside-posisjon enn måltjuv-posisjon.

Hadde også et par horrible avgjørelser (som f.eks å prøve å skåre fra nærmest død vinkel).

 

Kaboul er så-som-så, selv om han må ta mye av skylden for målet, Walker er en av våre beste foruten en "reisning(!)" av foten i frustrasjon, Ekotto er mye svakere enn på lenge (foruten et par gode innvolveringer i andre omgang), og King er så og si "nøytral" (håpløst av dommeren å gi Everton frispark på slutten der Everton spilleren rygger i King).

 

Parker og Sandro er svake i første omgang, hvor Sandro dog trekker det lengste strået pga innsats og vinner et par dueller.

Bale har en skikkelig "nei" dag, hvor ingenting er på stell, og jeg tror faktisk at vi skulle ha byttet innpå Rose i slutten av kampen i stedet for Livermore/Parker.

Bale er også rett og slett usynlig i store deler av kampen, selv etter at han har trukket over til venstre-siden.

Modric er også "nøytral", noen gode innvolveringer, men er ganske usynlig, dette skyldes dog at han settes på kant i stedet for å spille i midten hvor han er konge.

 

Beste spiss i dag?

Synd å måtte si det, men helt klart Saha, som kriger og holder på ball, har fine dueller og mange situasjoner hvor han klarer å få til noe ut av ingenting.

Det skal dog sies at hadde Adebayor og Saha spilt sammen, ville vi nok sett en mye bedre dynamikk på topp enn med Ade/Saha og Defoe, og derfor en større offensiv "brodd".

 

Andre omgangen er "godkjent", hvor vi har mye uflaks samtidig som vi spiller bra i perioder, men første omgangen er rett og slett horribel og fullstendig unødvendig.

Det vi presterte i andre omgangen kunne vi også ha gjort i første omgangen, og dermed bidratt mye mer til å styre kampen i stedet for å jage.

 

De har jo falt fullstendig sammen den siste tiden.

 

Er det landslagstrener spekulasjonene som har tatt de?

 

Tviler, men Redknapp har hatt et par rare taktiske valg i det siste (Mot Arsenal spilte vi 4-4-2 i stedet for 4-5-1), samt at vi har hatt litt uflaks (styrte i stor grad mot Manchester U, men er ikke kliniske nok).

 

Spillerne også virker til tider veldig uengasjerte, slitne kan de ikke være, for de spilte mye bedre i andre omgang mot Everton med mye større innsats enn i første.

Lenke til kommentar

Kjekt med 3 poeng men kjedeleg å sjå at Everton sliter med å spele to gode omgangar, dei går blir alltid for defansive etter eit mål.

Det har vore det største problemet til Everton i år, sjølv om det ser ut til at dei får til litt beidre samspel offansivt enn dei har hatt tidlegare i sesongen.

 

Eg klarer også å glede meg over at Saha spelar bra på Tottenham, håpar han får mykje speletid i klubben.

Lenke til kommentar

 

Eg klarer også å glede meg over at Saha spelar bra på Tottenham, håpar han får mykje speletid i klubben.

 

Saha var vår beste spiss i dag (mener jeg), og han har fått mer spilletid enn jeg selv hadde trodd.

Fortsetter han slik vil han nok få spille en god del, eller, så mye vi tør å spille han før han knekker som en kvist i en skrutreske.

 

Godt å se/høre at han ikke ble hetset nevneverdig også, men det er det eneste positive jeg som Spurs-fan har å si om Everton-fansen etter kampen :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...