Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Selv mener jeg at poengene som er valgt for ligacupen vs «andre» europa-titler er noe skjev. Mener det er en vesentlig større bragd å ha vunnet UEFA/Cupvinner/Europa(league) - cupen enn noen av de nasjonale cupene. Europaligaen har jo mistet status de siste årene men det er jo mye vanskeligere å vinne den enn en nasjonal cup, først må man prestere godt gjennom et helt år i ligaen og så må man gjennom en hel sesong med cupspill, dvs det er to år med stabilitet kontra f.eks 6 kamper med heldig trekning i ligacupen.

 

Og det er da også det i beregningen? 10p for ligaseier, 10p for europacup, 5,5p for FA-cup, 4,5p for ligacup og 6,5p for "other Europe". Hva i alle dager det er, vet jeg ikke.

 

Edit: "Europacup" er nødt til å være serievinnercup/CL og "other Europe" er nødt til å være cupvinnercup/UEFAcup/EL.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare noe tullete tall i mine øyne. Skal du telle trofeer så får det holde med liga, champions og FA cupen. Kanskje ikke FAen heller.

 

Og fortsatt vil Liverpool være foran Manchester United (18+5 > 19+3)

 

Selv om jeg sier at FA cupen kanskje ikke burde telle heller, så har jeg den med pga tidligere status til cupen. Men alt blir jo ned til hvordan folk vil telle. De fleste liverpool folk vil telle det til at de har fleste/best og manchester united folk vil gjøre det samme for sitt lag. Men det jeg tror alle er enige om er at CC og ligaen ikke kan sammenlignes.

Endret av Veritas_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...