Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

?

 

Nei det er ikkje uvanleg å ville bygge ut, men med den økonomiske situasjonen som er bla i England i dag, så ser City-eigarane sitt snitt til å skamby på eit område som dei ellers ville måtte betale ein god del meir for. Det er dette som er hovedgrunnen til at fyren ynskjer å vere litt vanskelig. Litt barnsleg sjølvsagt, men om City ikkje vil betale ein "rettferdig" pris, så må dei jobbe litt for det i staden.

Lenke til kommentar

1 million pund for 1700 kvm i ett falleferdig strøk er mye penger. Men spillerkjøp og utbygging er vidt to forskjellige ting vell og merke. Selv om fyren kanskje gjør dette mer på purr faenskap. Han har selvfølgelig sin rett til det, men det blir vel slik at City vil få viljen sin uansett? Og vil vel han sikkert tapte på det.

Lenke til kommentar

Han seier sjølv at han veit at City ender opp med strøket til slutt, men når dei ikkje ynskjer å betale ein rettferdig pris, så ynskjer han at dei skal måtte jobbe litt meir for det. Byrådet og så vidare slikkar City i ræva, så dei støttar sjølvsagt klubben i denne saka. Han har jobba i ganske mange år for dette området, for å plutselig berre få beskjed om "her skal vi bygge". ville du berre gitt frå deg noko du har jobba for i lang tid?

Lenke til kommentar
Ifølge Manchester Evening News har City tilbudt ham rundt én million pund for eiendommen, som ligger i et av byens mer falleferdige strøk.

 

Totalt trenger han 5000 kjøpere som sammen skal eie et område på rundt 1700 kvadratmeter.

 

Ser at jeg har bomma på hvor mange kvadratmeter han eier totalt, men det er iallefall 1700 kvm han ønsker at andre skal få kjøpe.

 

Hadde du giddet å lest artikkelen som benjo viser til så hadde du lett skjønt at jeg hentet informasjon utfra den og isteden kunne kommet med mer korrekt informasjon, men jeg burde ha lært.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Ifølge Manchester Evening News har City tilbudt ham rundt én million pund for eiendommen, som ligger i et av byens mer falleferdige strøk.

 

Totalt trenger han 5000 kjøpere som sammen skal eie et område på rundt 1700 kvadratmeter.

 

Ser at jeg har bomma på hvor mange kvadratmeter han eier totalt, men det er iallefall 1700 kvm han ønsker at andre skal få kjøpe.

 

Hadde du giddet å lest artikkelen som benjo viser til så hadde du lett skjønt at jeg hentet informasjon utfra den og isteden kunne kommet med mer korrekt informasjon, men jeg burde ha lært.

 

Du leser ikke ka eg skriver. Hvordan vet du noe om prisnivået i England? Hvordan vet du at 1 mill pund er mye peng for landområdet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir kvalm av kommunal innblanding. Hvis A ønsker å kjøpe noe fra B, skal han betale B's pris.

 

Enig. Hvor på trynet hadde det ikke vært om en fyr med masse penger, la oss kalle personen Røkke, kom hjem til deg og sa at han skulle kjøpe huset ditt for X kroner og du har ikke noe du skulle sagt. X kroner er altså mindre enn du ville vurdert.

 

Over et område på 80 acre - 323 748 kvadratmeter - skal det blant annet lages 15 fotballbaner i full størrelse

 

Hvis de allerede har over 300k kvadratmeter å ta av, hvorfor spiller <2000 kvadratmeter noen rolle?

 

Hvor mye av de 300k er det O'Brien eier?

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på bildet, Benbjo. Det ser ut som han eier rundt 1/4 av området City ønsker å bygge på.

 

For meg ser det ut som O'Brien ønsker at City skal betale overpris. Det kan vel betegnes som smålig, men jeg synes det er en uting at City kan få utstedt et ekspropirasjonsvedtak. Det er mer forståelig i de tilfellene motorveier må/skal bygges, eller som nevnt i artikkelen flyplasser. Hvis City ønsker å kjøpe eiendommen, så får de betale det eieren ønsker.

Endret av Jørgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ifølge Manchester Evening News har City tilbudt ham rundt én million pund for eiendommen, som ligger i et av byens mer falleferdige strøk.

 

Totalt trenger han 5000 kjøpere som sammen skal eie et område på rundt 1700 kvadratmeter.

 

Ser at jeg har bomma på hvor mange kvadratmeter han eier totalt, men det er iallefall 1700 kvm han ønsker at andre skal få kjøpe.

 

Hadde du giddet å lest artikkelen som benjo viser til så hadde du lett skjønt at jeg hentet informasjon utfra den og isteden kunne kommet med mer korrekt informasjon, men jeg burde ha lært.

 

Du leser ikke ka eg skriver. Hvordan vet du noe om prisnivået i England? Hvordan vet du at 1 mill pund er mye peng for landområdet?

 

Det høres mye ut og jeg antok at det var snakk om 1700 kvm, noe det viste seg å ikke være. 8 mill nok for 1700 kvm er mye penger. Men siden det visstnok skal være 1 / 4 så er det en annen sak.

Lenke til kommentar

Selv mener jeg at poengene som er valgt for ligacupen vs «andre» europa-titler er noe skjev. Mener det er en vesentlig større bragd å ha vunnet UEFA/Cupvinner/Europa(league) - cupen enn noen av de nasjonale cupene. Europaligaen har jo mistet status de siste årene men det er jo mye vanskeligere å vinne den enn en nasjonal cup, først må man prestere godt gjennom et helt år i ligaen og så må man gjennom en hel sesong med cupspill, dvs det er to år med stabilitet kontra f.eks 6 kamper med heldig trekning i ligacupen.

 

*sukk* vet jeg viser alderen min her nå men hvor i helvette [sic] har det blitt av magien i Europa? Er det noe jeg irriterer meg over med fotballforbundene så er det at de har ødelagt europacupene. Husker fortsatt europacupkampene jeg var på med Malmö FF og IFK Göteborg på 80-tallet da jeg bodde i Sverige, det var ren og skjær magi selv om det «bare» var hhv. UEFA- og cupvinner-cupene. CL er noe helt eget men det var det jo når det hette Serievinnercupen også.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Selv mener jeg at poengene som er valgt for ligacupen vs «andre» europa-titler er noe skjev. Mener det er en vesentlig større bragd å ha vunnet UEFA/Cupvinner/Europa(league) - cupen enn noen av de nasjonale cupene. Europaligaen har jo mistet status de siste årene men det er jo mye vanskeligere å vinne den enn en nasjonal cup, først må man prestere godt gjennom et helt år i ligaen og så må man gjennom en hel sesong med cupspill, dvs det er to år med stabilitet kontra f.eks 6 kamper mot heldig trekning i ligacupen.

 

På samme måte kan man jo si at det er en vesentlig større bragd å vinne Champions League etter 1993 eller når det nå enn var at formatet ble byttet, rett og slett fordi flere lag er med og flere kamper skal spilles. I tillegg har de utelatt Club World Championship. Vil også påstå at FA Cup er vanskeligere å vinne en Europa League. I FA Cup og ligacup har man United, Chelsea, City, Arsenal, Liverpool og Tottenham, som alle er bedre enn det aller meste Europa League har å by på. Den eneste forskjellen er at lag ikke prøver like hardt å vinne for eksempel ligacupen i forhold til FA Cup. Seier i ligacup/FA Cup gir jo plass i Europa uansett, så det siste argumentet faller til dels bort.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg alle som har sett fotball i ti år eller mer føler at ting var bedre før og jeg tror det ligger noe i det, det kan ikke bare være sure druer fordi vi har blitt mer kunnskapsrike og kresne på eldre dager. Det var mindre penger i fotballen før, derav kunne mindre klubber hevde seg og resultatene var ikke like satt som idag, hvor de med penger regjerer og de uten, vel, de bare eksisterer. Mao var ikke fotballen like forutsigbar. Det i kombinasjon med overeksponering (det går fotball på tv hver dag, gjerne flere kamper om dagen) tar vekk noe av magien og eksklusitivteten europeisk fotball bød på før. Det var riktignok flere kamper pr lag (jf to gruppespill) men likevel føltes det som om EC-fotball var rosinen i hverdagen. CL på Old Trafford en iskald tirsdagskveld mot Sturm Graz - det var herligheten! Nå er det bare et mas, en kamp som må vinnes for å sanke poeng og unngå skader. Hvor er gleden i det? Ja, jeg har blitt eldre og fotball er ikke bare fotball lengre, men jeg ser det på den yngre genreasjonen, de er rett å slett overinformerte og for kyniske.

 

Jeg forsøker etter beste evne å ta fotballen tilbake. Før så kunne jeg elske spillere på barca (rivaldo), milan osv fordi de representerte fotballen jeg ønsket å se, mens jeg i "voksen" alder kun følte sjalusi og hat ovenfor gode spillere på andre lag. Ja, så sent som Messi. Tidenes godkar, alt jeg elsker i fotball, likevel følte jeg bare hat. Glem det, jeg har tatt min Messi tilbake. Helt "frelst" kommer jeg aldri til å bli, jeg vil for alltid være farget av lojaliteten til min klubb og et ekstremt sterkt ønske om at vi skal være best - ergo vil jeg alltid føle sjalusi, men ikke lengre slik at jeg ikke kan nyte god fotball utenfor Old Trafford. Ble oppriktig glad på egne vegne når jeg så Leverkusen-Barca her forleden dag, jeg satt nemlig å håpte på Barca-magi.

 

Hat og rivalisering gir enorm glede i seiersrus, men for mye kan også sette en solid demper på lysten til å se fotball. For meg ble/er det i alle fall slik. Ble faktisk psykisk trøtt av å hele tiden irritere meg over alt i fotballen. Og nei, jeg har ikke blitt en kristen-fan, jeg er den samme gamle, men kanskje litt mer nøktern og rasjonell. Med det har vel kanskje den villeste gleden (jeg har feks slengt meg ut av vinduer, løpt rundt i nabolaget og gærna helt) borte, men så blir i alle fall hverdagen litt bedre når vi taper.

 

Personlig tror jeg den beste tiden både i livet genrelt og som fotballsupporter er fra alderen 10 til 18. Ingen bekymringer om klubbøkonomi eller private regninger, eneste som sækka pikk var lekser.

Endret av toppmeis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...