Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Og den overgangs-grafikken der oppe burde vel motbevise at Tottenham også er "big spenders".

Det er bare i år, så det beviser null og niks.

 

 

Det beviser at det året Tottenham har spilt sin beste fotball (eller iallefall fått best resultater på lenge) er det samme året de var en av lagene som brukte minst på overganger, samt at vi presterer bedre, og ligger høyere på tabellen enn lag som har brukt mye mer penger enn oss.

 

 

Eller mener du at spillere som:

 

Arsenal: Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Arteta, Mertesacker.

Chelsea: David Luiz, Mata, Torres, Romeu.

Liverpool: Henderson, Downing, Carrol, Suarez, Enrique

 

Ikke var påtenkt som store kjøp som ville ta lagene tilbake til gammelstorhetstid?

I samme vindu skaffet vi oss; Pienaar, Parker og Khumalo, hvor kun en av disse har vært fast på laget og blitt en skikkelig forsterkning, en spiller som kostet mindre enn sikkert samtlige andre spillere hos nevnte lag.

 

Det er bevis nok for meg.

Salg vs. kjøp. Arsenal solgte Cesc og Nasri i sommer. Chelsea og Liverpool kjøper som fulle sjømenn.

 

Tror FA måtte vente til den sivile rettsaken var ferdig før de kunne gjøre noe. Mener det er derfor de ikke har gjort noe eller sett på saken enda. Rett på meg om jeg tar feil.

Stemmer det, FA holder seg unna saken til den sivile rettsaken er unnagjort.

Endret av Atald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salg vs. kjøp. Arsenal solgte Cesc og Nasri i sommer. Chelsea og Liverpool kjøper som fulle sjømenn.

 

Og vi solgte:

Robbie Kean

Peter Crouch

Alan Hutton

Wilson Palacios

Jamie O'Hara.

 

Og vi investerte i 3 spillere, hvorav en har passert 30 (om jeg ikke husker helt feil).

Så jeg mener fortsatt Tottenham er langt fra big spenders, samt at vi har en av PLs beste forretningsmenn i Levy. og fortsatt er vi på 3dje plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og fra samme statistikk er vi klubben som har solgt nest flest spillere (eller iallefall fått nest mest når det kommer til spillersalg) i løpet av samme periode (kun bak Liverpool), ergo, vi tjener inn penger fra spiller-salg til å kjøpe spillere i samme prisklasse.

Så jeg mangler fortsatt bevis på at vi er "big spenders" som kjøper seg til suksess, da vi jo også selger spillere og har en økonomisk balanse i klubben.

 

Det er også med en halvparten så stor stadion som mange andre klubber i PL (WHL rommer kun ca 35.000), ergo mindre billettintekter.

 

Og uansett hvor uenig du skulle være med det jeg skriver over her, så har du fortsatt ikke motbevist sitatet mitt om at i 2011 hvor vi har prestert best, er vi en av klubbene som har kjøpt minst spillere.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste 5 årene har de i snitt brukt 16 millioner pund mer enn de har solgt for. De ER big spenders. Årets prestasjon er et resultat av tidligere kjøp, et godt lån og billige gode kjøp i sommer, ikke bare sommerens aktiviteter alene.

Endret av Atald
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De siste 5 årene har de i snitt brukt 16 millioner pund mer enn de har solgt for. De ER big spenders.

 

Nevn meg spillere foruten Defoe og Modric som har kostet oss over 10 millioner pund over disse 5 årene, disse to alene kostet vel oss 20 millioner pund.

 

Edit:

Kan gjøre det selv:

 

Keane, Bentley, Palacios, Pavlyuchenko, Vedran Corluka , Alan Hutton, Darren Bent, Bale.

 

Hvor mange av disse utgjør start-elleveren vår i 2011/12 sesongen?

Og hvor mange er ikke utlånt, på vei ut, eller solgt?

 

Vi har midler til å skaffe slike spillere over en periode på 5-6 år, fordi vi har dyktige forretningsmenn i klubben som klarer å skaffe oss midler via gode spillerkjøp, og ikke minst salg.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Vi har midler til å skaffe slike spillere over en periode på 5-6 år, fordi vi har dyktige forretningsmenn i klubben som klarer å skaffe oss midler via gode spillerkjøp, og ikke minst salg.

Kødder du? De siste 5 årene har dere i snitt TAPT 16 millioner pund i året på salg og kjøp. Dere tjener penger, men det er ikke der pengene kommer fra.

 

Går vi helt tilbake til 92 har dere hvert år siden tapt i snitt litt over 9 millioner pund i året på salg/kjøp.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

De siste 5 årene har de i snitt brukt 16 millioner pund mer enn de har solgt for. De ER big spenders.

 

Nevn meg spillere foruten Defoe og Modric som har kostet oss over 10 millioner pund over disse 5 årene, disse to alene kostet vel oss 20 millioner pund.

 

Edit:

Kan gjøre det selv:

 

Keane, Bentley, Palacios, Pavlyuchenko, Vedran Corluka , Alan Hutton, Darren Bent, Bale.

 

Hvor mange av disse utgjør start-elleveren vår i 2011/12 sesongen?

Og hvor mange er ikke utlånt, på vei ut, eller solgt?

 

Vi har midler til å skaffe slike spillere over en periode på 5-6 år, fordi vi har dyktige forretningsmenn i klubben som klarer å skaffe oss midler via gode spillerkjøp, og ikke minst salg.

Ehehehe, du snakker så mye dritt akkurat nå. Du kan vri å vende på det, men som Atald sier så bruker dere mye penger, faktaen bakker det opp. Ikke at det er så jævla galt så lenge det er deres penger, men det blir heilt på trynet å påstå noe annet.

 

Og det at du lister opp spillere dere har handla den siste sesongen som kosta dere over £10 mill hjelper forsåvidt ikke. Greit at få av dem spiller på førstelaget, men det gir jo bare et mer negativt inntrykk av forretningssansen deres for min del når de store signeringene som regel suger hestkuk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har midler til å skaffe slike spillere over en periode på 5-6 år, fordi vi har dyktige forretningsmenn i klubben som klarer å skaffe oss midler via gode spillerkjøp, og ikke minst salg.

Kødder du? De siste 5 årene har dere i snitt TAPT 16 millioner pund i året på salg og kjøp. Dere tjener penger, men det er ikke der pengene kommer fra.

 

Går vi helt tilbake til 92 har dere hvert år siden tapt i snitt litt over 9 millioner pund i året på salg/kjøp.

 

Greit, jeg gir meg.

Vi har etter alt å dømme brukt mer penger enn det jeg kunne huske, og den siste sesongen har nok forkludret minnene om at 'arry har brukt penger de siste årene.

 

Men jeg står fortsatt på det faktum at vi hentet få spillere fjoråret, og kun en av de var tiltenkt som en umiddelbar forsterkning, 'arry og laget har vært gode i år, et resultat av forbedringer over år.

Lenke til kommentar

Er 16 millioner pund i minus kjøp/salg så veldig mye for en klubb som skal konkurrere i topp 4 a?

 

Synes det virker helt rimelig, de tapte pengene får man jo inn på andre måter. En fotballklubb (de store) driver ikke med kjøp og salg av spillere for å gå i pluss. Tottenham ligger fint ann på den lista som ble linka til for noen poster siden.

 

United hadde jo vært høyere opp hadde det ikke vært for megasalget av Ronaldo, men hadde ikke vært over 20 millioner uansett.(?) Arsenal er jo det klare unntaket her, men vi ser jo hvordan det går med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...