Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Er enig i at statistikk ikke forteller hele sannheten, og det er ikke bare det jeg baserer tankene mine på heller. Men spesielt i El Clasico siden han kom til spansk fotball, har Ronaldo ofte vært svak. Messi på den andre siden har vært stjerne i flere av oppgjørene. Men vi får være enige om å være uenige. Du mener Ronaldo er best, jeg mener Messi. Det får så være.

 

Bare sånn for å backe opp dette:

 

Ronaldo v Barcelona: 11 kamper, 4 mål.
Messi v Real Madrid: 17 kamper, 13 mål og 9 assists.

 

Og det andre:

 

Arsenal    14 kamper, 6 mål og 1 assists.
Liverpool   9 kamper, 2 mål og 1 assists.
Chelsea    15 kamper, 1 mål og 2 assists.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ronaldo har tatt store steg defensivt, men offensivt synes jeg at Messi har et større register. Ronaldo var best idag, men han har også mest å bevise. Når det er sagt var heller ikke dette noen praktkamp av han, og jeg synes kritikken om at han er for dårlig mot de beste lagene kan stå fortsatt.

Svært uenig. Alt Barca skapte kom som en konsekvens av at Messi tok med RM på løpetur. 1-0 goalen feks. Messi hadde en stille aften til han å være, derfor hadde barcelona det samme. I dag var han et one-man team. Ronaldo var stort sett stille og anonym, slik han alltid er i toppkamper. Dette var faktisk en av hans bedre.

 

Sett dere ned å kikk på troppen til Barca. Meget bra, men ordinær uten Messi. Xavi er selvsagt ikke det, ordinær, og fotballen er strålende, men det er Messi som er limet i laget. Jeg tror vi kanskje snakker om tidenes beste fotballspiller om få års tid, OM han leverer i et VM.

 

CR9 ser selvsagt ikke på samme planet. Han er en stor spiller han også, men han er dødelig, ikke som Messi. Dessverre, kan ikke fordra Barca - mye grunnet min sjalusi. Messi er gudommenlig god, bare synd han ikke er vår :(

Endret av toppmeis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten Messi er det fortsatt et strålende lag med Xavi og Iniesta. Uten disse 3 kan man vel fortsatt stille et lag i verdenstoppen.

 

Messi er så god at selv når Barca har en dårlig dag, så sørger han for 2-3 mål ved å trekke på seg 4-5 mann, før han spiller ballen til en av de fire medspillerne rundt seg som er umarkert.

Lenke til kommentar

Ronaldo har tatt store steg defensivt, men offensivt synes jeg at Messi har et større register. Ronaldo var best idag, men han har også mest å bevise. Når det er sagt var heller ikke dette noen praktkamp av han, og jeg synes kritikken om at han er for dårlig mot de beste lagene kan stå fortsatt.

Svært uenig. Alt Barca skapte kom som en konsekvens av at Messi tok med RM på løpetur. 1-0 goalen feks. Messi hadde en stille aften til han å være, derfor hadde barcelona det samme. I dag var han et one-man team. Ronaldo var stort sett stille og anonym, slik han alltid er i toppkamper. Dette var faktisk en av hans bedre.

 

Sett dere ned å kikk på troppen til Barca. Meget bra, men ordinær uten Messi. Xavi er selvsagt ikke det, ordinær, og fotballen er strålende, men det er Messi som er limet i laget. Jeg tror vi kanskje snakker om tidenes beste fotballspiller om få års tid, OM han leverer i et VM.

 

CR9 ser selvsagt ikke på samme planet. Han er en stor spiller han også, men han er dødelig, ikke som Messi. Dessverre, kan ikke fordra Barca - mye grunnet min sjalusi. Messi er gudommenlig god, bare synd han ikke er vår :(

 

Er enig i at Messi skapte mer offensivt enn Ronaldo, men de hadde helt forskjellige roller i laget. Ronaldo imponerte i alle fall meg med gode defensive involveringer. Det kan være jeg har høyere forventinger til Messi, siden han som du sier hadde en stille aften for han å være.

 

Er ikke helt enig i at Barcelona er ordinære uten Messi. Valdes er en god keeper, ikke helt i verdensklasse, men en av de bedre 1 mot 1 og med ballen i beina, Abidal er solid venstreback, og kan fylle midtstopperrollen også. Pique er verdens beste spillende midtstopper, selv om han har en del igjen på det defensive i forhold til f. eks Vidic. Puyol er god, selv om han er litt overhypet, mens Dani Alves er en av verdens beste backer, og passer perfekt til rollen han har i Barcelona.

 

Midtbanen er et kapittel for seg selv. Personlig mener jeg Busquets er en av verdens beste defensive midtbaner, selv med dårlig rep grunnet personlighet og en hake av glass. Xavi er som du er inne på verdensklasse all-time, den beste i sin posisjon pr dags dato. Fabregas var en av de største profilene i PL, og har ikke blitt noe dårligere i Barcelona, selv om han er betydelig mer anonym i media.

 

Iniesta er på sitt beste en av de beste spillerne i verden, selv om skader og form ikke alltid er på hans side. Alexis Sanchez har et rått potensial, og kommer til å skinne når han har fått litt fartstid i Barcelona. Så har vi Messi da, på toppen av det hele.

 

Da har man spillere som Adriano, Mascherano, Thiago, Pedro, Afellay, Villa osv i bakhånd, og generelt en tropp hvor spillerne kan spille i flere posisjoner. Det er også en av de viktigste faktorene for Barcelonas suksess i mine øyne, selv om mange sikkert ikke er enige. Spillestilen. Men det får jeg komme tilbake til senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...