Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ronaldo har tatt store steg defensivt, men offensivt synes jeg at Messi har et større register. Ronaldo var best idag, men han har også mest å bevise. Når det er sagt var heller ikke dette noen praktkamp av han, og jeg synes kritikken om at han er for dårlig mot de beste lagene kan stå fortsatt.

Lenke til kommentar

De aller største spillerne skinner ekstra i de store kampene. Ronaldo har i mesteparten av Clasicoene vært ganske nøytral og/eller bommet saftige sjanser. Han har tatt seg opp i de siste da, men sammenlignet med Messi har han en god del dårligere statistikk i El Clasico, selv om det skal være Ronaldos sterke side.

 

Må ikke glemme at jeg satt han som nummer 6 på min moderne All-Time liste. Klart det er mer forventninger til han enn f.eks Coentrao, men likevel.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Vel, jeg har langt i fra sett alle de kampene så ok.

 

Jeg har hørt det ryktet om Ronaldo i store kamper i hele hans karriere og jeg synes det er like feil nå som det alltid har vert.

 

Hehe, og jeg har vel Ronaldo som nummer 10 på spillere igjennom tidene og ingen over er aktiv lengre. Og han infrir i mine øyne. Merk at ingen av de 10 neste på lista er aktiv lengre heller.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Ronaldo har tatt store steg defensivt, men offensivt synes jeg at Messi har et større register. Ronaldo var best idag, men han har også mest å bevise. Når det er sagt var heller ikke dette noen praktkamp av han, og jeg synes kritikken om at han er for dårlig mot de beste lagene kan stå fortsatt.

 

Totalt sett, Messi er bedre.

 

Men det betyr ikke at han ALLTID er bedre. Se f.eks forrige CdR-kamp. Dani Alves var helt usynlig, ene å alene pga Cristiano. Selv om han er en ekstremt god offensiv spiller, så må han i disse kampene bli vurdert på de defensive også. Og det er først og fremst her han har blitt bedre.

 

Så er det også en veldig enkel forklaring på hvorfor Messi gjør det bedre enn CR vanligvis i disse kampene. Barcelona har ballen 70% av tiden, Madrid 30%.

 

Synes forøvrig at Cristiano har blitt litt dårligere det siste året/halvåret. Litt av smidigheten og hurtigheten er borte, men han er sterkere, smartere og en bedre lagspiller.

Lenke til kommentar

Er enig i at statistikk ikke forteller hele sannheten, og det er ikke bare det jeg baserer tankene mine på heller. Men spesielt i El Clasico siden han kom til spansk fotball, har Ronaldo ofte vært svak. Messi på den andre siden har vært stjerne i flere av oppgjørene. Men vi får være enige om å være uenige. Du mener Ronaldo er best, jeg mener Messi. Det får så være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...