Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er den eneste som scorer regelmessig for tiden ja, men det er også slik vi legger opp spillet. RVP er gud, men han er også veldig avhengig av lagkamerater, spesielt Gervinho og Walcott.

En annen ting er at til tross for at han scorer mye mål så er et par av de ferdigscora, feks Songaldinho sin assist mot Dortmund og hans førtse mot Russerne.

Jeg er jævla glad for at vi har RVP som for tiden er den beste spilleren i lgiaen by a country mile, men jeg er også ikke dum, vi hadde lugget litt dårligere ann uten han, men ikke så jævlig mye pga vi hadde ikke lagt opp atl spillet rundt Chjamakh.

Lenke til kommentar

Selv om jeg liker å si at Arsenal er et one-man team vet jeg jo at det BT sier (om avhengigheten av resten av spillerne) stemmer. Alikevel er Arsenal mer avhengig av en enkeltspiller enn de andre topplagene, av den enkle årsaken at når han blir skadet har de ingen som kan komme inn og gjøre den samme jobben.

 

Se her f.eks:

 

106.png

 

Players with Goals & Assists

Manchester United 15

Chelsea 14

Manchester City 14

Blackburn Rovers 13

Arsenal 12

Everton 12

Stoke City 12

West Bromwich Albion 12

Bolton Wanderers 11

Liverpool 11

Newcastle United 11

Norwich City 11

Queens Park Rangers 11

Tottenham Hotspur 11

Wigan Athletic 11

Aston Villa 10

Swansea City 10

Wolverhampton Wand 10

Sunderland 9

Fulham 7

Total Players 227

 

Premier League Statistics Season 2011-12

Goalscorers 164

Credited Goals 397

Own Goals 14

Total Goals Scored 411

Total Matches Played 139

Average Goals per Game 2.96

Assisting Players 171

Credited Assists 345

Total Players with Goals & Assists 227

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Han er den eneste som scorer regelmessig for tiden ja, men det er også slik vi legger opp spillet. RVP er gud, men han er også veldig avhengig av lagkamerater, spesielt Gervinho og Walcott.

En annen ting er at til tross for at han scorer mye mål så er et par av de ferdigscora, feks Songaldinho sin assist mot Dortmund og hans førtse mot Russerne.

Jeg er jævla glad for at vi har RVP som for tiden er den beste spilleren i lgiaen by a country mile, men jeg er også ikke dum, vi hadde lugget litt dårligere ann uten han, men ikke så jævlig mye pga vi hadde ikke lagt opp atl spillet rundt Chjamakh.

 

Helt enig, Arsenal har klart seg uten han før. Som du sier vil spillet bygges opp litt annerledes, og som regel vil andre spillere ta steget opp, virker det som. De siste årene har Arsenal hatt veldig mange forskjellige målscorere, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle bli slik igjen, dersom det trengs. Nå har det seg sånn at RvP er i storform, og takk og pris for det. Men det legges virkelig opp fra de andre spillerne. Se f.eks målet hans i kampen mot Wigan, der Walcott kommer alene mot keeper, og ikke ETT sekund ser ut til å ville prøve på mål. Blikket er hele tiden rettet mot RvP, og hvor han kan finne ham. Han ender opp med å spille en pasning som IMO var et dårligere alternativ enn å skyte selv. Heldigvis ble det mål av det, likevel.

 

RvP blir skadet før eller senere, og svar på tiltale vil komme da :) Vent og se. Misunnelige jævler!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De siste årene har Arsenal hatt veldig mange forskjellige målscorere, og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle bli slik igjen, dersom det trengs.

Så vidt jeg husker så har deres målscorere de siste 5 åra bestått av Fabregas, Adebayor, RvP. I tillegg har Walcott og Arshavin scoret noen mål i en kamp eller to.

 

Dere klarer ikke erstatte Fabregas, Adebayor er på den rett siden av Nord-London og de andre blir neppe noen måljegere sånn helt ut av ingenting.

 

RvP blir skadet før eller senere, og svar på tiltale vil komme da :) Vent og se. Misunnelige jævler!

 

Misunnelig? Neppe, synes heller synd på dere den dagen han blir skadet. :tease:

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Før var vi avhengige av Henry, så var vi avhengige av Cesc og nå er vi avhengige av RvP. Når skal folk innse at INGEN lag er like gode uten sin beste offensive spiller? United er avhengige av Rooney, Chelsea er avhengige av Mata, Liverpool er avhengige av Suarez, City er avhengige av Silva, Newcastle er avhengige av Ba, Blackburn er avhengige av Yakubu ... trenger jeg å fortsette?

 

Begynner å se meg lei av alle "one man team"-innleggene. Van Persie startet alle de fem første kampene våre, hvor vi kun tok fire poeng. Han spilte også de siste ti kampene forrige sesong, hvor vi kun tok elleve poeng. Hva har forandret seg? Har RvP plutselig begynt å ta defensivt ansvar i tillegg? Neppe.

 

Gi litt ros til de andre spillerne som storspiller for tiden. Koscielny har tatt steget og blitt, i mine øyne, en av ligaens beste stoppere. Vermaelen styrer forsvaret med jernhånd. Arteta har glidd rett inn i laget og balanserer midtbanen vår på fantastisk vis. Song har blitt en maskin på midtbanen, som bidrar like mye offensivt som defensivt. Szczesny har blitt en av ligaens tryggeste sisteskanser.

 

Dere overser alt dette. Dere overser alle de fantastiske assistene RvP faktisk har fått servert denne sesongen. Det er kun han som stjeler overskriftene. Dere glemmer også at vi faktisk mangler vår beste midtbanespiller og, i mine øyne, ligaens beste høyreback. Gleder meg til å se hvor gode vi blir når de returnerer.

Endret av Le Professeur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han er den eneste som scorer regelmessig for tiden ja, men det er også slik vi legger opp spillet. RVP er gud, men han er også veldig avhengig av lagkamerater, spesielt Gervinho og Walcott.

En annen ting er at til tross for at han scorer mye mål så er et par av de ferdigscora, feks Songaldinho sin assist mot Dortmund og hans førtse mot Russerne.

Jeg er jævla glad for at vi har RVP som for tiden er den beste spilleren i lgiaen by a country mile, men jeg er også ikke dum, vi hadde lugget litt dårligere ann uten han, men ikke så jævlig mye pga vi hadde ikke lagt opp atl spillet rundt Chjamakh.

 

Jeg skjønner jo selvfølgelig at RvP er avhengig av de andre rundt seg, men det jeg mener er jo at han helt klart er den på Arsenal med mest målteft.

Nesten halvparten av alle offensive fibre som eksisterer på Arsenal hadde sjanser som var mye større enn den RvP skåret på, og samtlige av de bommet på helt fantistiske måter (som de jo også ofte gjør).

 

For all del, Arsenal er min største rival i så måte som supporter, men jeg er ikke fjernere enn at jeg skjønner at Arsenal er mer enn RvP, men som det nevnes så er det jo ingen tvil om at han er den største trusselen akkurat nå, og som på nesten eget vis befester Arsenals posisjon som et topplag.

 

Han er for Arsenal det Podolski er for FC Köln.

 

Du tenker på som i Wigan-kampen da Arteta, Vermaelen og Gervinho også scorte?

 

Det er vel heller ingen hemmelighet at når lag vinner med store sifre, så er det flere på laget som skårer?

Poenget er at RvP er han som oftest, og nesten på eget vis (som avslutter, ikke spiller) avgjør kamper i Arsenals favør.

 

Dere overser alt dette. Dere overser alle de fantastiske assistene RvP faktisk har fått servert denne sesongen. Det er kun han som stjeler overskriftene. Dere glemmer også at vi faktisk mangler vår beste midtbanespiller og, i mine øyne, ligaens beste høyreback. Gleder meg til å se hvor gode vi blir når de returnerer.

 

Personlig glemmer jeg ikke dette, men det er vel heller ingen tvil (som jo er mitt og Solaar sitt poeng om jeg er så frekk å anta det) at RvP er deres viktigste spiller, nettopp fordi han er ligaens mestskårende spiller?

Er det feil av oss å påstå dette?

Gervinho bommet jo på så og si åpent mål i går, ikke at det var lett, men det beviser at dere mangler spillere som har samme målteft som RvP.

Hjelper ikke at man får pasninger av en annen verden, når man ikke har avsluttere som tar vare på sjansene, en avslutter dere har i RvP.

 

Før var vi avhengige av Henry, så var vi avhengige av Cesc og nå er vi avhengige av RvP. Når skal folk innse at INGEN lag er like gode uten sin beste offensive spiller?

 

Alle er jo avhengige av sin beste offensive spiller, hvis ikke hadde det jo ikke vært noen vits å ha spisser på et fotball-lag, men er det feil av oss å påstå at dere virker å være mer avhengig enn de andre "topplagene"?

Everton var jo i går avhengig av en Saha som ikke er i form i det hele tatt, og Cahill på hjørnespark, du så jo hvordan det gikk.

 

United er avhengige av Rooney

 

Eller Nani.

 

Gi litt ros til de andre spillerne som storspiller for tiden. Koscielny har tatt steget og blitt, i mine øyne, en av ligaens beste stoppere. Vermaelen styrer forsvaret med jernhånd. Arteta har glidd rett inn i laget og balanserer midtbanen vår på fantastisk vis. Song har blitt en maskin på midtbanen, som bidrar like mye offensivt som defensivt. Szczesny har blitt en av ligaens tryggeste sisteskanser.

 

Jeg frykter Arsenal som et lag (kanskje ikke like mye som andre i øyeblikket :tease: ), men det er jo helt klart RvP jeg frykter mest, og som for alle andre enn Arsenal-fans som fremstår som "laget".

Han er hva Rade Prica var/er for RBK i vår hjemlige liga (og jeg er RBK fan så det er ikke noe bitching fra denne kanten), en spiller som må være i form for at resten av laget skal få uttelling av noe som helst.

Det hjalp ikke hvor mye Jonas Svensson løp, eller hvor gode innlegg Dockal slo, så lenge ingen kunne bruke de.

 

Derfor nevnes ikke resten av Arsenal laget så mye, fordi det er ingen enkeltspillere på Arsenal sitt lag i øyeblikket som overgår RvP.

Ikke vondt ment.

 

Vi har ligaens beste spiller.

 

Beste spiss iallefall, for meg er Krul den klart viktigste spilleren i serien så langt.

 

Hva er enkeltes reaksjoner på det? Å vinkle det over til noe negativt - "Arsenal er et ett-manns-lag".

 

Værsåsnill.. Slik er fotballen og dets supportere.

Tror dere ikke Tottenham får høre det når Bale, Adebayor eller Walker spiller langt under par?

Motstandernes supportere vil alltid prøve å bagatellisere sine rivaler, det er helt menneskelig, dog må vi få påstå at RvP er deres viktigste spiller per dags dato.

 

At mange synes å mene det (supportere fra andre lag that is) øker vel bare sannsynligheten for at det kanskje er litt hold i det?

 

Som jeg har skrevet i Tottenham tråden så er jeg mer betenkt for Arsenal i returkampen, enn jeg var før den første kampen, så dette kommer til å bli uhyre spennende fremover i og med at Arsenal sin form har steget.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror egentlig vi er enige. Har aldri sagt noe annet enn at RvP er vår klart beste og viktigste spiller. Poenget mitt er det ikke er noe som heter et "one man team", og at våre andre spillere får ufortjent lite skryt. Det kreves mer enn en god spiller for å komme seg ut av møkkaformen vi var i.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...