Jotun Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Håper ikke det er selvmord.... Har lite til overs for den egoistiske handlingen. Det er en billig utvei der resten av folkene rundt får ødelagt store deler av livet sitt, og mest sannsynlig ikke får de svarene de trenger. Trist i såfall. 7 Lenke til kommentar
""" Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 For en håpløs post, Jotun. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jotun Skrevet 28. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hva er håpløst? Å ta selvmord er en fryktelig egoistisk handling som kun går utover de nærmeste rundt en. Barna, kona, foreldre osv. Helt grusomt. Har en nær venn hvis bror tok selvmord på verst tenkelige måte. Han selv fant han. Gutten er ødelagt for livet. Egoistisk. Edit:Necro: Eg kan se at det ser kynisk og kaldt ut å skrive det eg gjorde. Men når man opplever slike ting som dette setter det ting i perspektiv. Det er ikke synd på Speed lenger, det var derimot fryktelig synd på han før han evt. gjorde dette. Men dessverre så valgte han enkleste utvei for eventuelle problemer han hadde, og det går ut over de andre rundt han. Det er synd på familien hans. Det er tabu å snakke om selvmord i norge. Men det må snakkes om, for de som gjør dette er dessverre ikke klar over hvordan de påvirker omgivelsene sine. Endret 28. november 2011 av Jotun 10 Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Selvmord er feigt. Permanent løsning på midlertidig problem .. 3 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Ja, for du vet alt som holdt på i livet hans. Midlertidig problem? Wow.. You are waaay out of line. Pass på hva du sier. Endret 28. november 2011 av LunaticFanaticHD 5 Lenke til kommentar
""" Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ja, for du vet alt som holdt på i livet hans. Midlertidig problem? Wow.. You are waaay out of line. Pass på hva du sier. This. Ingen av oss vet hva som første til dette. Trist uansett, i allefall for min del. Selvmord er egoistisk, men skal ikke folk få lov til å være egoistiske? Skal man kun tenke på hva som er best for andre og ikke for seg selv? Synes selvfølgelig synd på kona, barnene og alle rundt Gary. Forferdelig trist. Uansett, feil tråd å ta diskusjonen i. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jepp, han burde helt klart bare sett på de lyse sidene i livet og levd videre. 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 http://www.youtube.com/watch?v=HVQoUpo9rX0 Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ja, for du vet alt som holdt på i livet hans. Midlertidig problem? Wow.. You are waaay out of line. Pass på hva du sier. Det var ikke helt det jeg mente heller. Poenget mitt var at ingen problemer er for store til å løses. Aldri gi opp. Jotun oppsumerte det fint. 5 Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 What, hvorfor skal Jotun angripes på denne måten bare fordi han påpeker en helt vesentlig ting? Det er jo ufattelig feigt å ta selvmord. Uansett hva man roter seg opp i, er det alltid en måte man kan fikse det på. Er helt enig i det Jotun sier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Selvmord egoistisk? Kanskje. Men er det bedre at vedkommende skal være i store depresjoner i verste fall, for resten av livet? Jeg tror ikke de rundt ham vil føle seg så veldig lykkelig, da. Noen ganger kan man ikke ta hensyn til alle andre enn seg selv. Det må man da forstå. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det jeg reagerer på er at Jotun ikke ser det i fra Speed sin side. Virker som han ikke vet vet hvor seriøst depresjoner kan være, om det er tilfellet. Håper og tror at vi aldri får vite grunnen. Overrasket over at mediene i det hele tatt sa at det var selvmord. Sier forresten ikke, at du ikke vet noe om depresjoner, Jotun. Innlegget ditt ble bare litt ensidig. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og det vet du i en alder av nitten? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Og det vet du i en alder av nitten? Ja. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er veldig uvitende å si at det er feigt å ta selvmord uten å vite grunnen Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er veldig uvitende å si at det er feigt å ta selvmord uten å vite grunnen Så ved hvilke situasjoner er det legitimt å ta selvmord? Jeg finner, desverre, ingen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Teitgutt Skrevet 28. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2011 Vil ikkje at den her diskusjonen skal ta over PL-tråden vår, men eg har jobba på psykiatrisk klinikk, kjenner folk som har hatt dei tankane der og kjenner folk som har mista familiemedlem til sjølvmord, og tru meg - det er ikkje "berre å snakke om det". For den som gjer det er verden så svart at vi andre ikkje kan forstå det, så ein skal vere ytterst forsiktig med å stemple det som ein enkel veg ut og egoistisk. Enkelt er det neppe. Synest synd på både Gary Speed og på familie og vener av han. Han må verkeleg ha hatt det fælt. 10 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er umulig for noen av oss å sette oss inn i. Mennesker er jo egentlig egoistiske sånn rent teknisk sett. Uansett en stor synd det som har skjedd. Det kan jo også være at Speed selv har drøftet dette, hvor han tenker hvor egoistisk han er om han tar sitt eget liv. Det vil ikke føre til noe særlig bedre selvbilde det heller. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er veldig uvitende å si at det er feigt å ta selvmord uten å vite grunnen Så ved hvilke situasjoner er det legitimt å ta selvmord? Jeg finner, desverre, ingen. Harakiri. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det skyldes nok at du er tilbakestående, i så fall. Hehe. Det finnes svært, svært få årsaker som kan rettferdiggjøre et selvmord i mine øyne(husker en sak for noen år siden som var fair) - og ingenting peker så langt på at Speed falt innenfor den kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå