Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk for effektiv spilletid. En av mange temaer som har blitt tatt opp i spillepausene i stua i PL-helger. Overtid finnes ikke nøyaktig, og lite er så irriterende som lag som bevisst drøyer.

 

Dette vil også fjernet elementet der dommeren av og til driter seg ut og blåser av under en åpenbar mulighet. Når klokka når 90 min blåses det, og om ballen ikke er i lufta på vei mot mål så er det over, uansett.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Husker ikke eksakt tall. Men en Stoke kamp inneholdt vel 60 minutter fotball. I 30 minutter var ballen ute av spill.

 

Effektiv tid ville ikke vært så ille. Ser egentlig ikke hva som er negativt med det. Sett bortifra at lag vil bruke ekstrem lang tid på dødballer(flytte alle opp). Men det kunne blitt løst ved at man hadde fått en 5 sekunder regel på alle dødballer, bortsett fra de som er 30 meter fra mål.

 

Min liste over ting som bør endres i fotballen.

 

- Videodømming på ballen er over linja eller ikke. Trenerne har challenges som i amerikansk fotball som de kan bruke. Tar de feil så mister de et bytte. Har de brukt alle byttene kan de bruke et for neste kamp så lenge de ikke har brukt challenges før i kampen.

- Stoppe tiden på saker som ikke har noe med fotballen å gjøre. Skader, slåsskamper, videodømming osv.

- 5 sekundersregel for ALLE innkast, og for alle frispark på egen halvdel og til 30 meters linja.

- Merke opp muravstanden på frispark sånn at muren ikke går for langt fram. Funka i Copa America, og etter hva jeg har fått med meg så funker det i Brasil/Argentina.

- Forbundene kan sjekke alle dommeravgjørelser, uavhengig av hva dommerne har sett/ikke sett.

- Slutte med gult kort for å ta av seg drakta. Makan til idiotisk greie.

 

Sikkert noe mer også, men dette er de jeg kommer på først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
- Videodømming på ballen er over linja eller ikke. Trenerne har challenges som i amerikansk fotball som de kan bruke. Tar de feil så mister de et bytte. Har de brukt alle byttene kan de bruke et for neste kamp så lenge de ikke har brukt challenges før i kampen.

 

Heller slik de gjør det i ruby, at hvert lag under kampen har 3 muligheter hver til videodømming i løpet av kampen for kritiske situasjoner, mot at klokka stoppes mens dommeren sjekker.

 

Blir for dumt å bli "straffet" for å kanskje ha sett feil i en situasjon som varer max et sekund.

 

dørlinjedommere

 

DØRlinje? :hmm:

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

 

Newcastle 'The Entertainers' Re-United - Liverpool Old Boys søndag 9. okt 2011.

Kampen kan visstnok streames her.

 

Newcastle har følgende lag:

Pavel Srnicek, Steve Watson, Darren Peacock, Steve Howey, Brian Kilcline, John Beresford, Rob Lee, Lee Clark, Ruel Fox, Paul Bracewell, Keith Gillespie, Liam O'Brien, Alan Shearer, Les Ferdinand, Tino Asprilla, Mark Allison, Robbie Elliott og Steve Harmison.

 

Liverpool har dette laget:

Bruce Grobbelar, Mike Marsh, Bjorn Kvarne, Mark Wright, Jason McAteer, Steve McManaman, Gary McAllister, Patrick Berger, Don Hutchinson, Ian Rush, Michael Thomas og Neale McDermott.

 

 

 

Akkurat det kan bli LITT morsomt! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...