Jørgen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Enig. Jeg synes ikke det er en ideel løsning å ha 6 dommere til hver kamp, når det kan løses med videodømming. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Fjerdommeren kan jo få en skjerm og få gjøre nytte for seg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Da må det ihvertfall innføres effektiv spilletid, hvertfall om man skal videoavgjøre en situasjon, slik som i ishockey. (Altså at klokka stoppes når dommeren blåser i fløyta, og klokka fortsetter når dommeren blåser i gang spillet igjen, istedetfor at dommeren legger til overtid) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Jeg er faktisk for effektiv spilletid. En av mange temaer som har blitt tatt opp i spillepausene i stua i PL-helger. Overtid finnes ikke nøyaktig, og lite er så irriterende som lag som bevisst drøyer. Dette vil også fjernet elementet der dommeren av og til driter seg ut og blåser av under en åpenbar mulighet. Når klokka når 90 min blåses det, og om ballen ikke er i lufta på vei mot mål så er det over, uansett. Endret 4. oktober 2011 av Atald Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Husker ikke eksakt tall. Men en Stoke kamp inneholdt vel 60 minutter fotball. I 30 minutter var ballen ute av spill. Effektiv tid ville ikke vært så ille. Ser egentlig ikke hva som er negativt med det. Sett bortifra at lag vil bruke ekstrem lang tid på dødballer(flytte alle opp). Men det kunne blitt løst ved at man hadde fått en 5 sekunder regel på alle dødballer, bortsett fra de som er 30 meter fra mål. Min liste over ting som bør endres i fotballen. - Videodømming på ballen er over linja eller ikke. Trenerne har challenges som i amerikansk fotball som de kan bruke. Tar de feil så mister de et bytte. Har de brukt alle byttene kan de bruke et for neste kamp så lenge de ikke har brukt challenges før i kampen. - Stoppe tiden på saker som ikke har noe med fotballen å gjøre. Skader, slåsskamper, videodømming osv. - 5 sekundersregel for ALLE innkast, og for alle frispark på egen halvdel og til 30 meters linja. - Merke opp muravstanden på frispark sånn at muren ikke går for langt fram. Funka i Copa America, og etter hva jeg har fått med meg så funker det i Brasil/Argentina. - Forbundene kan sjekke alle dommeravgjørelser, uavhengig av hva dommerne har sett/ikke sett. - Slutte med gult kort for å ta av seg drakta. Makan til idiotisk greie. Sikkert noe mer også, men dette er de jeg kommer på først. 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Gult kort for overdreven feiring er jeg også enig i, med mindre man gjør noe usportslig, så klart. Feire sammen med egne fans er greit, feire ved å løpe bort til motstanderfansen og tirre dem opp er ikke greit. Getit? Ellers liker jeg forslagene til teipball. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Den med drakta har vel noe med reklame å gjøre, og det er jo forståelig at de store selskapene som spytter inn mangefoldige millioner kroner vil at logoen deres skal vise når laget goaller. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tror ikke det, har vel med det at det kan stå noe politisk eller noe annet "provoserende" under drakta. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) - Videodømming på ballen er over linja eller ikke. Trenerne har challenges som i amerikansk fotball som de kan bruke. Tar de feil så mister de et bytte. Har de brukt alle byttene kan de bruke et for neste kamp så lenge de ikke har brukt challenges før i kampen. Heller slik de gjør det i ruby, at hvert lag under kampen har 3 muligheter hver til videodømming i løpet av kampen for kritiske situasjoner, mot at klokka stoppes mens dommeren sjekker. Blir for dumt å bli "straffet" for å kanskje ha sett feil i en situasjon som varer max et sekund. dørlinjedommere DØRlinje? Endret 4. oktober 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hver gang det er snakk om videodømming kan du sette penger på at en eller annen noldus skriver noe om dørlinja. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Den med drakta har vel noe med reklame å gjøre, og det er jo forståelig at de store selskapene som spytter inn mangefoldige millioner kroner vil at logoen deres skal vise når laget goaller. Nei, det regnes som overdreven feiring. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Delay for goal-line technology Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Se Premier League gratis hos Norsk Tipping Bryter vel sammen fort tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 De hadde samme tilbudet i fjor også. Da funket det meget bra. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Sies det noe om bildekvalitet? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Var full sumo kvalitet på den kampen jeg så der ifjor hvertfall... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jepp. Skal i teorien være som på Sumo. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Newcastle 'The Entertainers' Re-United - Liverpool Old Boys søndag 9. okt 2011. Kampen kan visstnok streames her. Newcastle har følgende lag: Pavel Srnicek, Steve Watson, Darren Peacock, Steve Howey, Brian Kilcline, John Beresford, Rob Lee, Lee Clark, Ruel Fox, Paul Bracewell, Keith Gillespie, Liam O'Brien, Alan Shearer, Les Ferdinand, Tino Asprilla, Mark Allison, Robbie Elliott og Steve Harmison. Liverpool har dette laget: Bruce Grobbelar, Mike Marsh, Bjorn Kvarne, Mark Wright, Jason McAteer, Steve McManaman, Gary McAllister, Patrick Berger, Don Hutchinson, Ian Rush, Michael Thomas og Neale McDermott. Akkurat det kan bli LITT morsomt! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå