Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har forsvart modellen til United mange ganger, men det er mot dommedagsprofetene og dem som tror at gjelden betyr slutten på United. VG lesere og dummies mao. Vi er ikke i noen økonomisk krise til tross for hva enkelte medier hevder.

Men selv om det er en vanlig "bissmod" i andre marked er den jævlig provoserende i fotball fordi vi, forbrukerne, ikke kan gå til en rivaliserende produsent (klubb) om vi er misfornøyde med varen og som sådan ha makt over produketet Man Utd. Nå styres klubben av en utenforstående part ingen liker og det er det lite vi kan gjøre noe med uten å sette store svimerker på klubben. Vi, supporterne, blir for hver dag som går mer og mer distansert fra klubbene våre (gjelder ikke bare United) og for meg er det her skoen trykker, ikke at vi (eller Glazer) har gjeld. Hadde han bare vært litt mindre grisk og gitt mer igjen til klubben kunne jeg tildels tolerert det, men slik ståa er i dag, der 70% av hvert pund går til renter/amerikanske lommer, er uakseptabel.

Skulle ønsker den britiske regjering kom med begrensninger/lovendring når det gjalt både eierskap og pengeforbruk i engelsk fotball. Jeg ønsker ikke naziregime, for ta taper ligaen seg, men en viss styring så vi slipper tilfeller som pomepy anno 2010.

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8933008.stm

Pshhhhhhhhhh. Han vet jo ikke hva han sier? Er jo sååå unclear, skjerpings her Wenger.

Det Wenger sier om Scholes sin "darker side" er bare piss. Scholes er en kløne når det gjelder taklinger, men han er på ingen måte en stygg spiller.

Arseblog tar ordene ut av munnen min:

I've got to touch on these Scholes stories that are making the headlines this morning. In the middle of his Arsenal press conference, about Arsenal, AW was asked by a BBC journalist (I assume) if he had a few words about Paul Scholes as they were doing a feature on him for Football Focus. Wenger said he was a great player who had a bit of a dark side which he didn't like.

Cue stories this morning featuring favourite words like 'blast' and attacks which were 'astonishing/stinging' and all kinds of other stuff.

Now, there are those who point to Patrick Vieira having his disciplinary problems. Absolutely fair enough. So why is it considered beyond the pale to criticise Scholes? Is it in any way incorrect to suggest that Scholes can be a dirty player at times? Even the most ardent United fan will admit that. How many times have we heard of a 'typical Scholes tackle', which is usually late, dangerous and from behind. Commentators and pundits laugh off his dirty moments - "When will he ever learn to tackle? haha" - simply because he's one of the best players England have produced in the last 15 years.

A foreign player who consistently tackled the way Scholes did would have a reputation far worse than the United man. Scholes is a brilliant player, Wenger was full of compliments about his football ability and respecting Scholes for not hogging the limelight, but saying he was capable of going a bit too far with his tackling is no big deal. It certainly doesn't merit the headlines this morning.

Sometimes you get the feeling Arsene is a little too open for his own good. The hacks know if they ask his opinion on anything they'll get an honest answer. Maybe yesterday he should have said 'This is about Arsenal, let's stick to that', but to put him on the spot then stick the knife in when he gives them his honest opinion is a bit scummy, if you ask me. Can anyone really argue against what he said? Can any United fan? Great player but a bit dirty on his day? I don't think so.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er faen ikke dirty når man faktisk sammenligner med spillere som er dirty. Som sagt så har han ALDRI gått inn skikkelig med knottene eller noe, og såvidt jeg vet så har ingen skikkelig skade kommet av en Scholes-takling. Det er helt greit at Wenger skryter mye av ham osv men måten han bare sier at han har en "darker side" uten å utdype noe skikkelig osv er dumt og han hadde liksom ingen forklaring, og det kom veldig out of the blue.

Bare this egentlig:

Geir quote:

Det Wenger sier om Scholes sin "darker side" er bare piss. Scholes er en kløne når det gjelder taklinger, men han er på ingen måte en stygg spiller.

Lenke til kommentar

Kløne og kløne. Det er flere ganger Scholes går for en takling han umulig kan ha tro på å treffe ballen. Han har dessuten 5 flest gule i PL og skaffer seg en del hver sesong. Ofte får han gult sent i kampen på håpløse taklinger av frustrasjon.

Synes Wenger treffer godt jeg. Paul Scholes er en fantastisk og kreativ spiller, men som andre kreative folk har han et temperement som han ikke alltid greier å holde styr på. Flere ville sklitaklinger på midt på banen sier noe om det.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Scholes er jo kjent for sine dårlige, sene taklinger. Et par quotes fra forrige kamptråd:

Hihi Scholes, du stopper aldri prøve. Elsker hvordan kommentatorene (Sky) alltid ler når Scholes takler. Hehehehe :D

Oransjefarge på det kortet der. Scholes..kom igjen, litt mer ro i sånne taklinger!

At han fikk ni gule og ett rødt kort på 28 kamper forrige sesong sier også sitt.

Wenger kommer nesten utelukkende med skryt om Paul Scholes, men selvsagt er det det lille avsnittet med kritikk som kommer klarest frem i media. Bare se hvordan Arsenal.com vinkler det:

'Scholes doesn't get the credit he deserves'

Arsène Wenger believes Paul Scholes remains one of the greatest footballers in England.

i forhold til The Sun:

Paul Scholes is a dirty player

ARSENE WENGER has launched an astonishing attack on Paul Scholes, branding him 'dirty'.

Les det originale sitatet:

"I believe Paul Scholes is still one of the greatest football players in England," said Wenger. "His contribution to the success of Manchester United is absolutely huge.

"He did not get completely [the credit] he deserves as a football player, because he is not a 'media lion', a player [that] runs after the media to be in the papers. And I respect that a lot.

"Who would not have liked Paul Scholes in their team because he is an absolutely fantastic football player. When he has the ball at his feet and you are a central defender, you have to be on your toes because he can still today find anybody in the box - and we have seen that again against Newcastle on Monday night.

"The regret I have personally is that he was not always the fairest player. But there is a little bit of a darker side in him and he sometimes did things which I did not like."

Er det virkelig noe å ta på vei for?

Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart han har mange gule når han har spilt i 15 sesonger i den posisjonen på midtbanen?

Stygg spiller er han ikke, men han takler av og til som en idiot. Men hvor ofte ser man at motstanderne klikker på han? Han takler, ser at dette går drit, trekker seg, feller motstanderen på en ulovlig måte, unnskylder seg ovenfor motstanderen og tar det gule kortet.

Han er ikke i nærheten av for eksempel Keane på sitt verste. Han hadde drap i blikket. Scholes tror eg ikke ønsker å skade noen.

Er ikke Scholes en Fair player????? Fader Wenger, du må jo være sveiseblind hvis du mener det. (Like ustø på engelsken som Wenger så "fairest" kan bety noe annet?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg tror aldri han går inn for å skade folk, men tror ikke han bryr seg så mye om de blir det. Kan ikke si at jeg ser han beklage hele tiden heller. Nå er det jo bare et bevis på youtube da, men der er han mer opptatt av å snakke med dommeren.

Det kommer litt ann på hvordan man definerer stygg. Han er ingen juksemaker ala Van Bommel, men han spiller tøft og noen ganger for tøft.

Lenke til kommentar

"The regret I have personally is that he was not always the fairest player. But there is a little bit of a darker side in him and he sometimes did things which I did not like."

Den der er det bare og si seg enig i.

Wenger sier heller ikke at Scholes er en Keane/Vieira type, men at han til tider ikke er så fair, noe jeg er enig i. Scholes takler tøft til tider, han er litt liknende Pavel Nedved på det punktet. Han og hadde et par av i de i karrieren, plutselig sa det bare "klikk" oppi hodet og han ble aggresiv som faen og gjor en dum takling. Kostet han feks CL finalen i 2003 da han fikk et HELT unødvendig gult i semien.

Wenger sier ingenting negativt om Scholes, bare masse skryt. Men han må få lov til å nevne at Scholes har en tendens til å ta noen stygge taklinger. Ikke taklinger i Keane stil, men fremdeles ganske stygge taklinger.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart han har mange gule når han har spilt i 15 sesonger i den posisjonen på midtbanen?

Stygg spiller er han ikke, men han takler av og til som en idiot. Men hvor ofte ser man at motstanderne klikker på han? Han takler, ser at dette går drit, trekker seg, feller motstanderen på en ulovlig måte, unnskylder seg ovenfor motstanderen og tar det gule kortet.

Han er ikke i nærheten av for eksempel Keane på sitt verste. Han hadde drap i blikket. Scholes tror eg ikke ønsker å skade noen.

Er ikke Scholes en Fair player????? Fader Wenger, du må jo være sveiseblind hvis du mener det. (Like ustø på engelsken som Wenger så "fairest" kan bety noe annet?

Word Jotun. Poenget her er at Wenger sier at han ikke er en fair player. Det er faen meg så jævlig bullshit.

(Jeg har egentlig ikke så mye imot Wenger ellers altså, bare så det er sagt.)

EDIT: Kan si meg enig i det du sier Big Tone. Men de er aldri noen oppriktige "stygge" taklinger altså, er bare dårlige. :p

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Snakk om å lage storm i vannglass. Her kommer Wenger med nesten utelukkende uhemmet skryt av en spiller, men det han nevner i parantes om at Scholes noen ganger er unødvendig stygg med taklinger blir blåst opp og laget overskrift av. Søppeljournalistikk, og hvis noen holder dette mot Wenger i framtiden så synes jeg synd på den personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...