Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alsaker er mye bedre nå enn han var før. Mye mer objektiv og fokus på kampene nå enn før, han er fortsatt Liverpool-supporter på sin hals, det er bare ikke like merkbart i andre kamper lenger.

 

De eneste jeg virkelig ikke liker i Tv2 studioet er Børrestad og Lundekvam. Børrestad er en grei programleder, likevel helt uten faglig tyngde, og det skinner gjennom. Lundekvam er Lundekvam. Nå skal det sies, jeg så Børrestad i Nrk sitt Superbowl studio, da imponerte han meg. Uansett har tv2 et milevis bedre studio enn Viasat sitt.

Lenke til kommentar

Alsaker er mye bedre nå enn han var før. Mye mer objektiv og fokus på kampene nå enn før, han er fortsatt Liverpool-supporter på sin hals, det er bare ikke like merkbart i andre kamper lenger.

 

Jeg er faktisk så smålig at det er dialekten hans som plager meg. Alsaker kan være så saklig han bare vil, men med en av landets desidert verste dialekter, så har jeg fortsatt et problem med å høre på ham. Det samme er også problemet med Lundekvam. Helt grusomt å høre de to snakke. Ren voldtekt av øregangene.

Lenke til kommentar

Noen bør virkelig lære Lundekvam uttalen av enkelte navn. Denseko har vel vært nevnt av flere. Lundekvam er en av få nordmenn som snakker bedre engelsk enn norsk - ikke at det skal så mye til når norsken hans høres ut som diare ut av ræva på en elefant.

 

 

Alsaker er mye bedre nå enn han var før. Mye mer objektiv og fokus på kampene nå enn før, han er fortsatt Liverpool-supporter på sin hals, det er bare ikke like merkbart i andre kamper lenger.

 

Jeg er faktisk så smålig at det er dialekten hans som plager meg. Alsaker kan være så saklig han bare vil, men med en av landets desidert verste dialekter, så har jeg fortsatt et problem med å høre på ham. Det samme er også problemet med Lundekvam. Helt grusomt å høre de to snakke. Ren voldtekt av øregangene.

Hvor er du ifra? Danmark?

Lenke til kommentar

Noen bør virkelig lære Lundekvam uttalen av enkelte navn. Denseko har vel vært nevnt av flere. Lundekvam er en av få nordmenn som snakker bedre engelsk enn norsk - ikke at det skal så mye til når norsken hans høres ut som diare ut av ræva på en elefant.

 

 

Alsaker er mye bedre nå enn han var før. Mye mer objektiv og fokus på kampene nå enn før, han er fortsatt Liverpool-supporter på sin hals, det er bare ikke like merkbart i andre kamper lenger.

 

Jeg er faktisk så smålig at det er dialekten hans som plager meg. Alsaker kan være så saklig han bare vil, men med en av landets desidert verste dialekter, så har jeg fortsatt et problem med å høre på ham. Det samme er også problemet med Lundekvam. Helt grusomt å høre de to snakke. Ren voldtekt av øregangene.

Hvor er du ifra? Danmark?

 

Her skal dere få et gratis tips, se kampen på SKY!

Lenke til kommentar

Når denne dialekten er den voldtekten av øreganger som er vestlandsdialekt, jo.

 

Alt annet her i landet går bra. Til og med møringer og romsdøler klarer jeg å høre på over lengre tid.

 

Men vestlendinger, spesielt representert av trekløvert Alsaker, Lundekvam og Wathne - det blir for mye for meg.

 

Vanlige vestlendinger, dog - de klarer jeg å høre på, og føre samtaler med.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe glad i Wathne, både det at han ikke klarer å være objektiv, og måten han snakker på (ikke dialekta direkte, men måten). :nei:

Og så kan jeg legge til at jeg begynner å bli rimelig lei Drageset(?) på Radio Norge, av akkurat samme grunner.

 

Leo_Kehnir: Er pirk, men det heter ikke romsdøler, men romsdalinger.

Lenke til kommentar

Liker Kasper Wikestad, men han prater som en kommentator også når han sitter i studio. Veldig monotont. Børrestad vokser på meg. Dyktig programleder i likhet med han som sitter i TL-studioet som jeg ikke husker navnet på (nei, ikke Wathne).

 

Hos Lundekvam er det ikke dialekta som plager meg mest, han er ikke så ekstremt vulgær og brøytende til bergenser å være. Det som irriterer meg mest er at han alltid skal være enig med de andre i studio og halvveis gjenta akkurat det som er sagt hver eneste gang.

 

Styggeste dialekta i Norge finner du forresten i Ålesund, håper aldri den byen blir representert i et PL-studio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...