Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
""" skrev (14 minutter siden):

Mye prat om hands og ikke hands, men er overrasket over hvor lite prat det er om situasjonen hvor Nunez meier ned de Ligt uten noen som helst intensjon om å kjempe om ball. Det er jo et overfall?

Burde vært rødt. Maguire fikk også gult for en ren takling på ball. Det var også den hårfine offsiden på Garnacho, som linjemannen bestemte seg for å vinke på, og den absurde situasjonen hvor Robertson holder og holder og holder armen på Diallo fem meter fra samme linjemann uten at han reagerer. 

Jeg liker egentlig ikke å spekulere i partiske dommere, men det var jævlig mye rart i går... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
""" skrev (1 time siden):

Mye prat om hands og ikke hands, men er overrasket over hvor lite prat det er om situasjonen hvor Nunez meier ned de Ligt uten noen som helst intensjon om å kjempe om ball. Det er jo et overfall?

Han fikk da gult kort?

Syns du den er rød?

Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (6 minutter siden):

Rødt? Er ikke det klink gult da? Jævelig unødvendig og hardt av Nunez, men rødt der blir for strengt?

Se på hvordan Darwin ignorerer ballen og stirrer på De Ligt med kun ett mål for øye: ta ut mann. 

Ren sabotasje, og med albuen ute i ansiktet kunne det blitt skikkelig stygt. Dette er en type oppførsel man må få bort fra banen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Se på hvordan Darwin ignorerer ballen og stirrer på De Ligt med kun ett mål for øye: ta ut mann. 

Ren sabotasje, og med albuen ute i ansiktet kunne det blitt skikkelig stygt. Dette er en type oppførsel man må få bort fra banen. 

Allikevel så tar han imot ballen. 😛
Men fra spøk til alvor, ja kunne sikkert vurdert rødt. Akkurat som at Dalot fortjente rødt for den absurde holdingen på Salah.

Strengt tenker du kanskje? Egentlig ikke, for jeg HATER slik ren sabotasje av spillet. Og det vil bare fortsette når de vet at det verste som kan skje er at de får gult kort.

Frem med det røde kortet oftere, så blir vi fortere kvitt drit vi ikke er interessert i ute på banen der.

Lenke til kommentar
BIlly Bones skrev (12 timer siden):

Usikker på rødt, men den er ikke mye pen.

Dette er et klart direkte rødt kort i mine øyne, selv om det er et derby der lista gjerne bør ligge ganske høyt. 

Han har aldri blikket på ballen, kun på motspiller. Motspiller har blikket kun på ballen.

Han aksellerer inn i duellen og hopper for å treffe ansiktet. Intensjonen er altså kun å treffe motspiller, og ikke et ærlig forsøk på å vinne ballen. Ettersom det er hodet og ikke andre deler av kroppen han forsøker å ramme, og også treffer, kvalifiserer dette til rødt kort etter min mening, da det utvilsomt setter motspiller i fare.

Jeg liker at det er trøkk i ligaen, og i utgangspunktet er det også herlig å se at spillere går til litt, men ikke når intensjonen er å treffe hodet til motspiller på denne måten. Få det bort!

Nunez hadde forresten en nesten helt lik sånn episode mot Johnny Evans forrige sesong. Da traff han heldigvis ikke hodet, men skulderen. Så sparket han bort ballen i tillegg, og klappet sarkastisk til dommeren. Fikk gult.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uening at det er rødt, ser hver kamp at man går etter mann og ikke ball. Men håpløst av Nunez og VELDIG usportslig klart gult, Maguire sin takling er på ball men alt for hard.

Slik hands blir det dømt på 9 av 10 ganger.

Hadde egentlig sett for meg at United folka skulle feire deres beste kamp på flere år, og ikke klage på dommeren ;)

Lenke til kommentar

Jo er litt enig i at den er stygg og kan diskuterast rød. Nunez har sånne unødvendige episoder innimellom. Den til Evans i fjor(?) var ikkje så stygg syns eg - gikk meir i kassa.

Eg tenker på Kane og dei her kyniske frisparka han fekk når han gjekk under folk som skulle heade en høg ball. Han såg like lite på ball, men fikk jo alltid frisparket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...