BIlly Bones Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober De roter noe jævlig med "clear and obvious". Det er etter min mening det største problemet. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Dagner skrev (48 minutter siden): Nei, jeg har ikke bevis jeg heller. Men jeg tror uansett ikke at folk hadde blitt overrasket om det hadde blitt avslørt korrupsjon i PL. Nei, det hadde jeg ikke. Absolutt ikke. Men jeg har heller ikke noen konkrete holdepunkter for å hevde at det faktisk foregår. Fravær av bevis betyr ikke at de ikke finnes, men jeg heller samtidig litt mer mot "uskyldig inntil det motsatte er bevist" 😊 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober BIlly Bones skrev (23 minutter siden): De roter noe jævlig med "clear and obvious". Det er etter min mening det største problemet. Enig i det, men samtidig så er jo også det en subjektiv sak. Det er for meg det største problemet, at det er så mye av regelverket som er subjektivt. Da blir det vanskelig å være konsekvent også. Samtidig skjønner jeg at det også er vanskelig å være dommer. Om de dømmer noe en kamp og deretter får masse dritt for det i media og kanskje får høre det av dommersjefen og deretter endrer måten de dømmer den situasjonen på i neste kamp så er de inkonsekvente og muligens korrupt (i folkeoppfatningen). Gjør de ikke det er de "bare" fortsatt en ræva dommer som ikke kan regelverket. Litt sånn damned if you do, and damned if you don't. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Et annet problem i flere situasjoner er at de føler plikten til å opprettholde flyten i spillet. Men dette går flere ganger på tvers av letter of the law-«prinsippene». Alt for mange avgjørelser er diktert av magefølelse og dramaturgi og rasjonalisert i ettertid av fans, pundits og PGMOL med tilsvarende subjektivitet i begge retninger. Så må man legge til «clear and obvious» fadesen som gir et nytt lag av subjektivitet på toppen. PGMOL ønsker at det skal handle om prinsipper, men prinsipper må håndheves konsekvent. Ellers er det bare meninger. Litt som meningene om at Oliver ikke ga rødt til Kovacic i Arsenal-City, fordi han «ikke ville ha negativ innflytelse på kampen ved å overreagere». Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Trist at Ten Hag er ute, likte han som United manager 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober (endret) 2 hours ago, leifeinar said: Trist at Ten Hag er ute, likte han som United manager Får satse på at de henter inn noe kvalitet. Roy Hodgson er ledig på markedet, og det samme er vel legenden Gary Neville! Endret 28. oktober av Reg2000 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Southgate er vel også fri for jobb. Lenke til kommentar
""" Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Sykt å se spillere som Rice, Saka, Trossard og Martinelli loffe rundt uten noe som helst interesse av å gjøre noe for laget sitt, som om de ikke bryr seg i det hele tatt. Alle fire kunne like godt hatt på seg Newcastle-drakt i dag, for det her var 15 mot 7. Som Newcastlesupporter klager jeg ikke, men det begynner å bli noen sesonger siden sist jeg så spillere viste så lite interesse, og prestere så ufattelig svakt på St. James' Park. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november (endret) 29 minutes ago, Jotun said: Så.... Hva skjer med City da? Nesten halve laget er skadet eller utilgjengelig, vanskelig å vinne kamper, ulempen med å kun ha 23 spillere i a troppen hvor et par av dem egentlig ikke er gode nok heller. Legg også til at flere spillere som er såpass gamle at de bør legge opp snart. Endret 9. november av onkel_jon Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november 31 Ederson 82 Rico Lewis 2 Kyle Walker 66 Jahmai Simpson-Pusey 24 Josko Gvardiol 8 Mateo Kovacic 26 Savinho 74' 47 Phil Foden 19 Ilkay Gündogan 72' 27 Matheus Nunes 9 Erling Braut Haaland Dette er et lag som bør hamle opp med Brighton..... Med mindre de spiller selv om de er skadet. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november (endret) onkel_jon skrev (1 time siden): Nesten halve laget er skadet eller utilgjengelig, vanskelig å vinne kamper, ulempen med å kun ha 23 spillere i a troppen hvor et par av dem egentlig ikke er gode nok heller. Legg også til at flere spillere som er såpass gamle at de bør legge opp snart. City som klubb er tydeligvis uenig med deg for eller så hadde de kjøpt flere spillere enn kun Savinho i sommer, som forøvrig bare kostet £25m. De hentet til og med tilbake Gundogan gratis. Eneste store spørsmålstegnet jeg ser i den oppstillingen der er Simpson-Pusey. Men Guardiola mener vel han er god nok siden han spiller. De har jo både Akanji og Ake på benken. Og Kovacic kunne vel også spilt stopper i verstefall. Laget de stiller er mer enn godt nok til å slå de fleste lag i ligaen, med mulig unntak av Arsenal og Liverpool. Endret 9. november av Cappo Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Enig, det ligger noe mer bak enn bare skader. Skjønner at savnet av Rodri (spesielt) og KdB er stort men det laget der skal kunne hamle opp med de fleste andre i PL. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 16 hours ago, Cappo said: City som klubb er tydeligvis uenig med deg for eller så hadde de kjøpt flere spillere enn kun Savinho i sommer, som forøvrig bare kostet £25m. De hentet til og med tilbake Gundogan gratis. Eneste store spørsmålstegnet jeg ser i den oppstillingen der er Simpson-Pusey. Men Guardiola mener vel han er god nok siden han spiller. De har jo både Akanji og Ake på benken. Og Kovacic kunne vel også spilt stopper i verstefall. Laget de stiller er mer enn godt nok til å slå de fleste lag i ligaen, med mulig unntak av Arsenal og Liverpool. Tja Walker og Gundogan er bare en skygge av de spillerne de var for få år siden og spesielt Rodri er et enormt tap for laget. De er ekstremt sårbare på kontringer mot uten ham. Akanjj og Ake er vel halveis skadet så han ville vel ikke risikere de tipper jeg. Foden har vel ikke vært spesielt god heller i år. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november (endret) Ikke sjokkert dessverre. På tide å renske ut rasket av dommere nå: https://x.com/josh97lfc/status/1855968991119872392?s=48&t=ua3WUlVG10yzOS1i0SVJGw Edit: gitt at det er ekte selvfølgelig og ikke en sjuk deep fake. Er det ekte så kunne jeg ikke gitt mer faen i om han er drita eller rusa. Endret 11. november av KANE2009 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Og han var vel i dommerteamet både når VVD blei skada av Pickford, Diaz offside mot spurs, Ødegaard handsen kan vel nevnast. Han var vel i teamet når Doku kungfu'a Macallister innafor 16 også. Og såklart, en dommer fra greater Manchester. Vi har jo snakka om konspirasjonsteoriane rundt dømming og enkeltdommarar før @KANE2009 - dette hjelper jo ikkje. =P Og før folk går i spinn her, No er det ikkje slik at en forventer at alle avgjørelsane skal gå i laget sitt favør her, men 3 av desse nevnte avgjørelsane var vel vedtatte skivebom der en førte til offentlig beklagelse i etterkant. Ødegaardhandsen blir alltid meir tolkning på. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Nei, dette er jo selvfølgelig bensin på bålet. Jeg skjønner jo jævlig godt hvorfor man fort tenker i konspirasjonsteori-baner for det begynner jo å bli en del indisier. Legger man til det Webb har sagt tidligere om at dommerne gjerne prøver å dekke for hverandre (litt buddy system) så skal det ikke mye til før man får en del potensielle match avgjørende situasjoner mot seg i en del kamper som selvfølgelig kan være avgjørende for hele sesongen når de har vært så tight som de var under Klopp. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Og da kom videoen av at han snorter dagen etter at han var VAR dommer i EM kvartfinalen mellom Spania og Tyskland ut. Finnes visstnok også en hvor han snorter mellom kamper. "Vennen" som har sendt inn videoene gjør det visstnok "to highlight Coote apparently bragging of taking drugs repeatedly during tournaments and big Prem matches". Minner mer om blackmail som ikke funka men uavhengig av motivene hans er dette en stor skandale. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Vel. Forklarer muligens brainfarten hans i kampen mellom westham og united. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Forklarer muligens ganske mye 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå