Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagner skrev (48 minutter siden):

Nei, jeg har ikke bevis jeg heller.

Men jeg tror uansett ikke at folk hadde blitt overrasket om det hadde blitt avslørt korrupsjon i PL. 

Nei, det hadde jeg ikke. Absolutt ikke. Men jeg har heller ikke noen konkrete holdepunkter for å hevde at det faktisk foregår. Fravær av bevis betyr ikke at de ikke finnes, men jeg heller samtidig litt mer mot "uskyldig inntil det motsatte er bevist" 😊

Lenke til kommentar
BIlly Bones skrev (23 minutter siden):

De roter noe jævlig med "clear and obvious". Det er etter min mening det største problemet.

Enig i det, men samtidig så er jo også det en subjektiv sak. Det er for meg det største problemet, at det er så mye av regelverket som er subjektivt. Da blir det vanskelig å være konsekvent også. Samtidig skjønner jeg at det også er vanskelig å være dommer. Om de dømmer noe en kamp og deretter får masse dritt for det i media og kanskje får høre det av dommersjefen og deretter endrer måten de dømmer den situasjonen på i neste kamp så er de inkonsekvente og muligens korrupt (i folkeoppfatningen). Gjør de ikke det er de "bare" fortsatt en ræva dommer som ikke kan regelverket. Litt sånn damned if you do, and damned if you don't. 

Lenke til kommentar

Et annet problem i flere situasjoner er at de føler plikten til å opprettholde flyten i spillet. Men dette går flere ganger på tvers av letter of the law-«prinsippene». 

Alt for mange avgjørelser er diktert av magefølelse og dramaturgi og rasjonalisert i ettertid av fans, pundits og PGMOL med tilsvarende subjektivitet i begge retninger. Så må man legge til «clear and obvious» fadesen som gir et nytt lag av subjektivitet på toppen. PGMOL ønsker at det skal handle om prinsipper, men prinsipper må håndheves konsekvent. Ellers er det bare meninger. Litt som meningene om at Oliver ikke ga rødt til Kovacic i Arsenal-City, fordi han «ikke ville ha negativ innflytelse på kampen ved å overreagere».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...