Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liquidkey skrev (8 timer siden):

Ikke ofte man ser medhold i ankesaker i PL?

Jeg tror det er relativt ofte ifht. antall klager. Skulle gjerne sett noe statistikk på det. Mener at de fleste klubber vegrer for å anke da man i verste fall får lengre straff om utvalget finner at anken er grunnløs. Dermed er det svært få ankesaker generelt sett og når de kommer er som regel klubbene ganske sikre på å få straffen overturned. For Liverpool sin del kan jeg bare huske en anke de siste par årene (Mac Allister i august 2023) som også ble overturned. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Likevel fortsetter dere å se…

Nei, jeg betaler ikke for å se lenger. Det hender jeg ser på når jeg er på besøk til min far.

Endret av oOF
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Så korrupt er det vel ikke. Det er bare en industri mer enn en sport.

Det er ikke jeg som hevder ligaen er korrupt. Jeg ville aldri fulgt med på noe jeg genuint mente var rigget.

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Det er ikke jeg som hevder ligaen er korrupt. Jeg ville aldri fulgt med på noe jeg genuint mente var rigget.

Det er vel bare ett uttrykk for den sedvanlige overdrivelsen mange tror de må komme med for å bli hørt på nett. Det er jo en overflod av ekstrem ordbruk som på en måte gjør at ordene mister sin verdi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (12 minutter siden):

City får 2 poeng av VAR. måtte se en gang til i dag, City får flere cornere på tampen og Silvas jobb er kunn å hindre keeper. Får se i Mai om hvor viktige disse 2 poengene er. 

Etter min mening er det aldri offside. Silva hindrer ikke Sa fra å gjøre en redning. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Merkelig å følge med på noe man genuint mener er korrupt, selv om man har sluttet å betale. 

Ja, jeg lurer jo selv litt på hvorfor jeg gidder.

Det er kanskje litt vanskelig å legge fra seg en rutine man har hatt de siste 10+++ årene når man har sett så og si alt av fotball som laget man holder med spiller, jeg har jo et ønske om å se litt forbedringer rundt fotballen (på flere felt), men syns hele PL er i en spiral mot kjelleren og interessen blir mindre samtidig som frustrasjonen blir større. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, leifeinar said:

Synes City får 2 poeng av VAR. måtte se en gang til i dag, City får flere cornere på tampen og Silvas jobb er kun å hindre keeper. Får se i Mai om hvor viktige disse 2 poengene er. 

Halve ligaen gjør det samme på cornere. Han hindrer ikke keeper fra å gjøre en redning så den er helt grei.

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

Etter min mening er det aldri offside. Silva hindrer ikke Sa fra å gjøre en redning. 

Er jo derfor de putter Silva til å gjøre den jobben. Han er så liten at en kan argumentere at han omtrent aldri vil hindre en keeper (som stort sett er mye høyere enn han) i å se ballen/gjøre en redning.
Men det betyr ikke at nærværet hans ikke er distraherende.

Du ser jo at han VET han er i offside når han aktivt kaster seg unna når heading kommer til tross for at han egentlig ikke er i veien.

Keepere bør heller bare lære seg å løpe inn i han, slik at han aktivt er i veien for keeper ved å stå i offside.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (3 minutter siden):

Er jo derfor de putter Silva til å gjøre den jobben. Han er så liten at en kan argumentere at han omtrent aldri vil hindre en keeper (som stort sett er mye høyere enn han) i å se ballen/gjøre en redning.
Men det betyr ikke at nærværet hans ikke er distraherende.

Du ser jo at han VET han er i offside når han aktivt kaster seg unna når heading kommer til tross for at han egentlig ikke er i veien.

Som er smart dødballstrategi av City.

Og ikke et eksempel på korrupsjon, som enkelte her i tråden ymter frempå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Største problemet her er egentlig hvilke regler som man kan bruke skjønn på og de man ikke kan, det virker som det er noen regler som er satt i stein og noen som forandres fra kamp til kamp, bruker man skjønn så er det vel stor sannsynlighet for at situasjonen med evanilson og saliba hadde blitt enkelt løst av saliba for han er så god og han er så rask og det er ikke mer enn gult, men er reglene satt i stein så er det rødt, men her brukes det altså ikke skjønn, men er det noe vi bør ha i fotballen eller ikke ? Dommere som bruker skjønn blir automatisk til situasjoner der det som ble rødt kort i en kamp er gult i en annen, jeg synes det er på tide at vi får et klart og tydelig regelverk i fotballen der straffen for regelbrudd er det samme i hver kamp, det burde også være mye lettere å få til nå med hjelp fra VAR.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...