Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Og landslaget besitter jo enorme enkeltindivids-kvaliteter? Ja, jøsses.

Førsteseedet til VM-kvalifiseringen, 12. pass på rankingen, har store muligheter til å kvalifisere oss til EM-sluttspillet neste år. Huseklepp har vært en ganske så viktig bidragsyter for oss i denne perioden. Det å si at "han suger uansett" blir bare for dumt.

 

"Oss" blir brukt om fotball-landslaget til Norge. Så slipper du å spørre. :)

Endret av Latias
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og landslaget besitter jo enorme enkeltindivids-kvaliteter? Ja, jøsses.

Go troll somewhere else... Vær så snill!

 

Er da ikke feil det Nathalie19 skriver. Norge har få enkeltspillere av høy kvalitet foruten Brede Hangeland. Husk da at det er snakk om at en spiller skal prestere godt, gjevt over. JA Risa kan nevnes, men var bedre under Liverpool-tiden. Moa kan være god, men han skal bli gitt mer tid for å vise at han holder nivået over lengre tid. Ellers er landslaget en jojo og direkte skammelig med tanke på at det er profesjonelle fotballspillere.

Lenke til kommentar

Vi må vel bare akseptere at norske fotballspillere generelt ikke holder høyt nivå lenger. Er en stund siden 90-tallets lag, som vel kanskje kunne forsvart vår nåværende plass på rankinglistene.

 

Det laget her vil jeg si var av langt høyere kvalitet enn de som slo Tsjekkia, f.eks:

 

[1] Erik THORSTVEDT

[4] Rune BRATSETH ©

[5] Stig BJORNEBYE

[6] Jostein FLO

[7] Erik MYKLAND

[8] Oyvind LEONHARDSEN

[9] Jan FJORTOFT

[18] Alf HALAND

[20] Henning BERG

[21] Sigurd RUSHFELDT

[22] Lars BOHINEN

 

(De som spilte 1-1 mot Italia i 94)

 

Og de gutta her:

 

 

GK 1 Frode Grodås ©

DF 3 Ronny Johnsen

DF 4 Henning Berg

DF 5 Stig Inge Bjørnebye

MF 8 Øyvind Leonhardsen

FW 9 Tore André Flo

MF 10 Kjetil Rekdal

DF 15 Dan Eggen

FW 17 Håvard Flo

MF 21 Vidar Riseth

MF 22 Roar Strand

Substitutions:

MF 7 Erik Mykland

MF 16 Jostein Flo

FW 20 Ole Gunnar Solskjær

 

(de som slo Brasil i Marseille)

 

Som forrige taler, pdd er den eneste klassespilleren vår Brede Hangeland. Han spiller i et midt-på-treet engelsk Premier League-lag. JAR nestemann, nå i samme klubb fra en av Italias største. Han begynner dog å merke årene. En del av gutta på vei opp kan nok også ta tronen. Demidov, Henriksen, Hedenstad, osv - men de må fravriste nåværende lag sine klippekort først. Hangeland/Demidov kan på sikt bli like legendariske som Berg/Johnsen - eller Bratseth/Berg for den del. RBKs forsvarsrekke Kvarme - Hoftun - Bragstad - Heggem er jo heller ikke spesielt ueffen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Førsteseedet til VM-kvalifiseringen, 12. pass på rankingen, har store muligheter til å kvalifisere oss til EM-sluttspillet neste år.

 

Du må lese hva jeg skriver. Ja, vi er førsteseedet, men jeg spør om landslaget besitter gode enkeltindivids-kvaliteter. Noe de ikke gjør. Det er vel også flere som har uttalt at 12. plass på rankingen ikke samstemmer med hvor gode vi egentlig er?

 

Huseklepp har vært en ganske så viktig bidragsyter for oss i denne perioden. Det å si at "han suger uansett" blir bare for dumt.

 

Joda, jeg skal ikke fornekte det. Men nå er han på vei til Porsmouth, er det noe å skryte av? Kanskje en av landets bedre spillere, men ingenting i verdenssamenheng.

 

"Oss" blir brukt om fotball-landslaget til Norge. Så slipper du å spørre. :)

 

Kommer an på hvor du skriver det.

 

Go troll somewhere else... Vær så snill!

 

Wow....Les innlegget ditt igjen og så kan du se hvem som troller her!

Lenke til kommentar

BREAKING - Gervinho får 3 kampers utestengelse for violent conduct. Arsenals anke avvist.

 

Synes egentlig de er heldige når han ikke får en kamp ekstra pga anken, hvis det noen gang var en anke som var "tullete" så må denne gjelde. Uansett hvor mye Barton overdrev så er det rødt for å plassere handa på motspillers ansikt.

 

Det står faktisk ingen plass i reglane at det er raudt "for å plassere handa på motspelars ansikt". Gervinho vart sikta for "violent conduct", noko som er formulert slik: "A player is guilty of violent conduct if he uses excessive force or brutality against an opponent when not challenging for the ball." Då kan det faktisk diskuterast om Gervinho sitt "slag" kvalifiserer til noko slikt.

Lenke til kommentar

Liste over handlinger som skal føre til rødt kort, i Laws of the Game. Uthever de relevante.

 

A player, substitute or substituted player is sent off if he commits any

of the following seven offences:

• serious foul play

violent conduct

• spitting at an opponent or any other person

• denying the opposing team a goal or an obvious goal-scoring

opportunity by deliberately handling the ball (this does not apply

to a goalkeeper within his own penalty area)

• denying an obvious goal-scoring opportunity to an opponent

moving towards the player’s goal by an offence punishable by a

free kick or a penalty kick

using offensive, insulting or abusive language and/or gestures

• receiving a second caution in the same match

 

 

Vi er vel enige om at "Violent conduct" kan diskuteres, og kanskje til og med ikke. Dog er det å putte hånda si oppi ansiktet på en motspiller er "Offensive, insulting or abusive language and/or gestures" - hvertfall som jeg ser det. Spesielt når det er ment som et slag.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det gjør ikke Gervinho noen av delene. Synes mange dommere er alt for raske med røde kort i slike situasjoner.

 

Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på gata og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte?

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det gjør ikke Gervinho noen av delene. Synes mange dommere er alt for raske med røde kort i slike situasjoner.

 

Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på gata og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte?

 

Kan ikke sammenligne de to situasjonene.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at dersom man blir klapset i ansiktet, vil man stort sett føle det som en fornærmelse. Gervinho var jo helt klart ute etter å slå Barton. Forsett regnes som like ille som den faktiske handlingen. Å slå ETTER noen skal være like ille som å faktisk slå noen på fotballbanen.

 

Edit: La meg endre på originalsetningen slik at kontekst passer:

 

Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på fotballbanen mens vi spiller kamp mot hverandre og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte?

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Huseklepp suger uansett.

Gratulerer med dagens (gårsdagens?) mest tåpelige innlegg.

 

Tippeligaen samlet, er på nivå med med middels gode League 2-lag.

Nå ja. Vet det er lett for tippeliga hatere og overdrive. Det er "mye" bedre nivå i TL en L2. De bedre lagene i L1 hadde nok klart seg bra i TL, det kan jeg være enig med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...