Latias Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Og landslaget besitter jo enorme enkeltindivids-kvaliteter? Ja, jøsses. Førsteseedet til VM-kvalifiseringen, 12. pass på rankingen, har store muligheter til å kvalifisere oss til EM-sluttspillet neste år. Huseklepp har vært en ganske så viktig bidragsyter for oss i denne perioden. Det å si at "han suger uansett" blir bare for dumt. "Oss" blir brukt om fotball-landslaget til Norge. Så slipper du å spørre. Endret 16. august 2011 av Latias 4 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 De som spiller i PL er jeg jo klar over, er heldigvis ikke så bortreist, men Championship følger jeg ikke med på så måtte jo spørre Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Og landslaget besitter jo enorme enkeltindivids-kvaliteter? Ja, jøsses. Go troll somewhere else... Vær så snill! 1 Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Nivået på Championship er uansett lang høyere enn tippeligaen. de beste lagene i Championship er jevnspilte med nedre halvdel i Premier LEague Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Tippeligaen samlet, er på nivå med med middels gode League 2-lag. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Og landslaget besitter jo enorme enkeltindivids-kvaliteter? Ja, jøsses. Go troll somewhere else... Vær så snill! Er da ikke feil det Nathalie19 skriver. Norge har få enkeltspillere av høy kvalitet foruten Brede Hangeland. Husk da at det er snakk om at en spiller skal prestere godt, gjevt over. JA Risa kan nevnes, men var bedre under Liverpool-tiden. Moa kan være god, men han skal bli gitt mer tid for å vise at han holder nivået over lengre tid. Ellers er landslaget en jojo og direkte skammelig med tanke på at det er profesjonelle fotballspillere. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Vi må vel bare akseptere at norske fotballspillere generelt ikke holder høyt nivå lenger. Er en stund siden 90-tallets lag, som vel kanskje kunne forsvart vår nåværende plass på rankinglistene. Det laget her vil jeg si var av langt høyere kvalitet enn de som slo Tsjekkia, f.eks: [1] Erik THORSTVEDT [4] Rune BRATSETH © [5] Stig BJORNEBYE [6] Jostein FLO [7] Erik MYKLAND [8] Oyvind LEONHARDSEN [9] Jan FJORTOFT [18] Alf HALAND [20] Henning BERG [21] Sigurd RUSHFELDT [22] Lars BOHINEN (De som spilte 1-1 mot Italia i 94) Og de gutta her: GK 1 Frode Grodås © DF 3 Ronny Johnsen DF 4 Henning Berg DF 5 Stig Inge Bjørnebye MF 8 Øyvind Leonhardsen FW 9 Tore André Flo MF 10 Kjetil Rekdal DF 15 Dan Eggen FW 17 Håvard Flo MF 21 Vidar Riseth MF 22 Roar Strand Substitutions: MF 7 Erik Mykland MF 16 Jostein Flo FW 20 Ole Gunnar Solskjær (de som slo Brasil i Marseille) Som forrige taler, pdd er den eneste klassespilleren vår Brede Hangeland. Han spiller i et midt-på-treet engelsk Premier League-lag. JAR nestemann, nå i samme klubb fra en av Italias største. Han begynner dog å merke årene. En del av gutta på vei opp kan nok også ta tronen. Demidov, Henriksen, Hedenstad, osv - men de må fravriste nåværende lag sine klippekort først. Hangeland/Demidov kan på sikt bli like legendariske som Berg/Johnsen - eller Bratseth/Berg for den del. RBKs forsvarsrekke Kvarme - Hoftun - Bragstad - Heggem er jo heller ikke spesielt ueffen. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Gervinho kunne spart seg den, men det skjønte/skjønner han kanskje ikke? I dag spiller Olympiacos og Galatasaray privatkamp. Den følges, men også kampen til Bayern og Zürich (hvorfor må Malmö's gå på akkurat samme tidspunkt? ). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Førsteseedet til VM-kvalifiseringen, 12. pass på rankingen, har store muligheter til å kvalifisere oss til EM-sluttspillet neste år. Du må lese hva jeg skriver. Ja, vi er førsteseedet, men jeg spør om landslaget besitter gode enkeltindivids-kvaliteter. Noe de ikke gjør. Det er vel også flere som har uttalt at 12. plass på rankingen ikke samstemmer med hvor gode vi egentlig er? Huseklepp har vært en ganske så viktig bidragsyter for oss i denne perioden. Det å si at "han suger uansett" blir bare for dumt. Joda, jeg skal ikke fornekte det. Men nå er han på vei til Porsmouth, er det noe å skryte av? Kanskje en av landets bedre spillere, men ingenting i verdenssamenheng. "Oss" blir brukt om fotball-landslaget til Norge. Så slipper du å spørre. Kommer an på hvor du skriver det. Go troll somewhere else... Vær så snill! Wow....Les innlegget ditt igjen og så kan du se hvem som troller her! Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 BREAKING - Gervinho får 3 kampers utestengelse for violent conduct. Arsenals anke avvist. Synes egentlig de er heldige når han ikke får en kamp ekstra pga anken, hvis det noen gang var en anke som var "tullete" så må denne gjelde. Uansett hvor mye Barton overdrev så er det rødt for å plassere handa på motspillers ansikt. Det står faktisk ingen plass i reglane at det er raudt "for å plassere handa på motspelars ansikt". Gervinho vart sikta for "violent conduct", noko som er formulert slik: "A player is guilty of violent conduct if he uses excessive force or brutality against an opponent when not challenging for the ball." Då kan det faktisk diskuterast om Gervinho sitt "slag" kvalifiserer til noko slikt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Då kan det faktisk diskuterast om Gervinho sitt "slag" kvalifiserer til noko slikt. Nei, det hverken kan, bør eller trengs å diskutere. Helt soleklart. 2 Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Då kan det faktisk diskuterast om Gervinho sitt "slag" kvalifiserer til noko slikt. Nei, det hverken kan, bør eller trengs å diskutere. Helt soleklart. Why Gervinho wasn't a violent man Endret 17. august 2011 av TomWhittaker Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Orket ikke lese, kort oppsummering? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Liste over handlinger som skal føre til rødt kort, i Laws of the Game. Uthever de relevante. A player, substitute or substituted player is sent off if he commits any of the following seven offences: • serious foul play • violent conduct • spitting at an opponent or any other person • denying the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by deliberately handling the ball (this does not apply to a goalkeeper within his own penalty area) • denying an obvious goal-scoring opportunity to an opponent moving towards the player’s goal by an offence punishable by a free kick or a penalty kick • using offensive, insulting or abusive language and/or gestures • receiving a second caution in the same match Vi er vel enige om at "Violent conduct" kan diskuteres, og kanskje til og med ikke. Dog er det å putte hånda si oppi ansiktet på en motspiller er "Offensive, insulting or abusive language and/or gestures" - hvertfall som jeg ser det. Spesielt når det er ment som et slag. Endret 17. august 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Slik jeg ser det gjør ikke Gervinho noen av delene. Synes mange dommere er alt for raske med røde kort i slike situasjoner. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Syns personlig det blir for dumt å gi rødt på et slikt klaps. Men grensa har blitt satt der og det er likt for alle. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Slik jeg ser det gjør ikke Gervinho noen av delene. Synes mange dommere er alt for raske med røde kort i slike situasjoner. Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på gata og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte? Endret 17. august 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Slik jeg ser det gjør ikke Gervinho noen av delene. Synes mange dommere er alt for raske med røde kort i slike situasjoner. Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på gata og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte? Kan ikke sammenligne de to situasjonene. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Poenget mitt var at dersom man blir klapset i ansiktet, vil man stort sett føle det som en fornærmelse. Gervinho var jo helt klart ute etter å slå Barton. Forsett regnes som like ille som den faktiske handlingen. Å slå ETTER noen skal være like ille som å faktisk slå noen på fotballbanen. Edit: La meg endre på originalsetningen slik at kontekst passer: Så det er greit for deg hvis jeg kommer bort til deg på fotballbanen mens vi spiller kamp mot hverandre og klapser deg på kinnet? Du ville ikke føle deg støtt, krenket eller fornærmet på noen måte? Endret 17. august 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Huseklepp suger uansett. Gratulerer med dagens (gårsdagens?) mest tåpelige innlegg. Tippeligaen samlet, er på nivå med med middels gode League 2-lag. Nå ja. Vet det er lett for tippeliga hatere og overdrive. Det er "mye" bedre nivå i TL en L2. De bedre lagene i L1 hadde nok klart seg bra i TL, det kan jeg være enig med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå