Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

2 hours ago, MartinF said:

Og på hvilken måte er det relevant for Premier League? At USA er det stort land spiller da ingen fuckings rolle for engelsk fotball. Det er helt urimelig at kamper i PL skal flyttes til et annet kontinent, kun for pengenes skyld.

Her vil du nok få to svar avhengig av om du spør supporterne eller eierne.

PL har lenge valgt en strategi med fokus på det større internasjonale publikum som primært ser kampene på TV fremfor den lokale fansen som kommer på alle kampene. Når superligaen foreløpig mislyktes skal du ikke se bort fra at de vil prøve seg på noe slikt. 

Resultatet er vel at fotballen bare blir mer sjelløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (4 minutter siden):

Her vil du nok få to svar avhengig av om du spør supporterne eller eierne.

PL har lenge valgt en strategi med fokus på det større internasjonale publikum som primært ser kampene på TV fremfor den lokale fansen som kommer på alle kampene. Når superligaen foreløpig mislyktes skal du ikke se bort fra at de vil prøve seg på noe slikt. 

Resultatet er vel at fotballen bare blir mer sjelløs.

Norske PL fans ville bli misfornøyd hvis det ManU spilte en kamp i Oslo mot et annet PL lag?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, jjkoggan said:

Norske PL fans ville bli misfornøyd hvis det ManU spilte en kamp i Oslo mot et annet PL lag?

Ja hvorfor skal de gjøre det? Hvis jeg ville sett ManU ville jeg dratt på tur dit og dratt på kamp på den stadion de hører hjemme. Fotballen, og spesielt PL handler stadig mer om penger og jeg er mer interessert i sporten og historien enn fotballen som business.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (36 minutter siden):

Norske PL fans ville bli misfornøyd hvis det ManU spilte en kamp i Oslo mot et annet PL lag?

Norge har sin egen liga Eliteserien, den er norsk og spilles i Norge, EPL betyr English Premier League, det betyr at kampene spilles i England. Hvis jeg vil se mitt lag spille live så tar jeg en tur, det er ikke verre enn det. Hva NFL driver med, vel det sier mest om hvor skadelig denne type drift er for idretten, om man engang kan kalle NFL for idrett, det virker mer som en privat drevet underholdningsindustri der steroider er helt greit, de ser ikke ut til å ha noen slags tilknytning til verdens idretts organisasjoner ? Uansett så er det ikke et eksempel til etterfølgelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (53 minutter siden):

Norge har sin egen liga Eliteserien, den er norsk og spilles i Norge, EPL betyr English Premier League, det betyr at kampene spilles i England. Hvis jeg vil se mitt lag spille live så tar jeg en tur, det er ikke verre enn det. Hva NFL driver med, vel det sier mest om hvor skadelig denne type drift er for idretten, om man engang kan kalle NFL for idrett, det virker mer som en privat drevet underholdningsindustri der steroider er helt greit, de ser ikke ut til å ha noen slags tilknytning til verdens idretts organisasjoner ? Uansett så er det ikke et eksempel til etterfølgelse.

Det er uklart hva skadene er som du peker på med å fornøye fans som ikke klarer å reise til et annet land til å se deres lag live i deres land.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (47 minutter siden):

Det er uklart hva skadene er som du peker på

Den engelske ligaen, den engelske det betyr at det er en engelsk liga som spilles i England for engelske, ikke i Norge ikke i USA, hvor vanskelig er dette å forstå ? Det er også et åpenbart problem med overdreven reising til helt andre tidssoner midt i sesongen, mange innenfor fotballen er opptatt av mer hvile for spillerne som allerede er ganske overarbeidet.

 

jjkoggan skrev (50 minutter siden):

som ikke klarer å reise til et annet land til å se deres lag live i deres land.

Nå snakker vi om USA et av verdens rikeste land, greier de ikke å reise om de faktisk vil ? Altså om vi snakker om langt fattigere land så kan jeg se at det blir et problem i forhold til det økonomiske, men skal det spilles kamper i USA så må det spilles i de landene også, eller er det bare amerikanere som ikke "klarer" å reise til et annet land ? EPL spilles i England, dere har MLS, skal MLS spilles i Norge fordi nordmenn ikke "klarer" å dra til USA, nei det hele blir bare idiotisk, det er intet behov for det, vi har vår egen liga, og den spilles i Norge, EPL spilles i England og MLS spilles i USA, det kalles en nasjonal liga, dette er ikke komplisert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er vel at mange av oss som er litt eldre enn tenåringer er svært lite interessert i å ha PL-kamper andre steder enn i England. Vi øsnker ikke showkamper i USA eller andre land for den del i sesongen. Du er litt kverulant nå, JJ. Det er nok amerikanisering om vi ikke skal få ha fotballen i fred. Det er i overkant nok å måtte se Lenny Kravitz radbrekke utgamle hits før CL-finalen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
oOF skrev (3 timer siden):

Poenget er vel at mange av oss som er litt eldre enn tenåringer er svært lite interessert i å ha PL-kamper andre steder enn i England. Vi øsnker ikke showkamper i USA eller andre land for den del i sesongen. Du er litt kverulant nå, JJ. Det er nok amerikanisering om vi ikke skal få ha fotballen i fred. Det er i overkant nok å måtte se Lenny Kravitz radbrekke utgamle hits før CL-finalen.

Globalisering av fotball og PL har skjedd allerede.  Det fører til konsekvenser som mange europeere skal mislike.  Jeg støtter ikke PL kamper i usa selv men var intersert i hvorfor dere var imot det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Manchester city er dømt av PL!!!!

Sitat

Flere engelske medier skriver onsdag ettermiddag at Manchester City har blitt bøtelagt to millioner pund for å ha brutt Premier Leagues avsparksregler ved 22 anledninger de siste to sesongene.

 

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Slettet-D7I5Gr2 skrev (1 time siden):

Manchester city er dømt av PL!!!!

 

Jeg visste ikke en gang at det var en ting før jeg leste det. Crystal Palace har visst blitt bøtelagt for det samme ved en tidligere anledning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...