Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt facts fra @VGSvea:

 

Funfact: I 1937 vant City ligaen. I 1938, med samme laget, flest scorede mål i divisjonen og med pos. målforskjell, rykket City ned. Rekord.

 

Funfact: På 70-tallet kom toppscorerne fra : WBA 70,71, City 72, WHam 73,Soton 74,Newc 75,Norwich 76,AVilla,Arsenal 77,Everton 78 Bolton 79.

 

Fakta: På 19 sesonger, fra 1973-91, var Liverpool utenfor topp 2 i ligaen én gang (nr 5 i 1980/81).

 

Fakta: På de 20 siiste sesongene, fra 1991/92-2010/11, har Manchester United ALDRI vært utenfor topp 3 i ligaen.

 

Fakta: Mestvinnende engelsk ball (liga, FA, LC, EC) siden 1945: 1.Liverpool 36 titler. 2. ManU 35. 3. Arsenal 20. 4. Chelsea 16. 5. Spurs 15

 

Fakta: Mestvinnende på et tiår: 1. Liverp 80-tall 14 titler. 2. ManU 90-tall 12. 3. ManU 00-tall 10. 4. Liverp 70-tall 9. 5.Chelsea 00-tall 7

 

Fakta: Mestvinnende all-time: 1. Liverp 40 trofeer. 2. ManU 38. 3. Arsenal 27. 4. AVilla 20. 5. Spurs 17.

 

I 1957/58 satte City en annen rekord - eneste laget som har scoret og sluppet inn 100 mål eller mer samme sesong - 104-100.

Endret av DJ_Dark
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Aner ikke helt hvordan folk stiller seg her inne til community shield, men jeg sitter også med det inntrykket av at lagene har tatt det veldig lite seriøst de siste sesongene? Men kanskje det kan bli litt mer futt siden det er to manchester lag som spiller mot hverandre?

Jeg gleder meg stort til denne kampen. Ikke fordi den betyr så alt for mye, men fordi den på mange måter signaliserer starten på en ny sesong.

Lenke til kommentar

Drogba og Torres er vel de spillerne han konkurrerer mot. Anelka og Sturridge er nok tiltenkt roller på kanten, jo mindre de forsvinner i dette overgangsvinduet.

Uansett er han maks 3. valg hvis både Torres og Drogba er i form, og det er neppe optimalt for utviklingen hans. Hadde sendt han på lån til en PL-klubb der han får spille fast hvis jeg var AVB.

Lenke til kommentar

Han har vel sagt at han er innstil på å ikke få spille noe det første året i Chelsea, har han ikke?

 

Sturridge synes jeg kan bli solgt til Newcastle.

Jo, og han virker utrolig moden med tanke på alderen og den livssituasjonen han er i. Men det beste er uansett å få mye spilletid på et høyest mulig nivå så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar

Både Anelka, Drogba og Malouda, som har spilt mest på topp hos Chelsea de siste sesongene har karrierer på hell. Vet ikke hvordan Lukaku fungerer på siden i 4-3-3, om det er denne formasjonen Villas-Boas tenker å bruke. Tipper uansett Lukaku kommer til å få rikelig med spilletid i Chelsea. De har ikke kjøpt han for å sette han på reservelaget.

Lenke til kommentar

Lukaku er vel en spillertype som er veldig lik Drogba (stor og sterk, men samtidig teknisk god), minus det usportslige? Jeg har hvertfall ikke hørt noe om at han er en filmer og sånn. Sånn sett tror jeg det er nettopp Drogbas arvtaker han er tiltenkt som. Gi ham to år på treningsfeltet med ivorianeren, så tipper jeg Drogba enten legger opp eller blir solgt, og så går Lukaku inn i førsteelleveren.

Lenke til kommentar

Jeg ser på Lukaku som et spennende talent, selv om jeg ikke er fan av Chelsea så liker jeg at de henter en lovende spiller og gir han muligheten til å spille med nettopp Drogba, jeg vet ikke om noen annen plass for han.

 

Den usportslige tror jeg han dropper fort etter å få kjenne er par kamper kroppen. Slikt blir ofte tatt dårlig i mot på banen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...