Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har argumentert tidligere, men taler som vanlig for døve øre. Gjennom mine femten(pluss) år som supporter så har jeg dessverre innsett at det ikke er noe poeng i å diskutere med fotballsupportere over internett. Dette gjelder i særklasse for de som holder med en av de to store (Manchester United/Liverpool) klubbene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har argumentert tidligere, men taler som vanlig for døve øre. Gjennom mine femten(pluss) år som supporter så har jeg dessverre innsett at det ikke er noe poeng i å diskutere med fotballsupportere over internett. Dette gjelder i særklasse for de som holder med en av de to store (Manchester United/Liverpool) klubbene.

 

cartman_tears.gif

 

Makan til surt og kunnskapsløst oppgulp skal man lete lenge etter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har argumentert tidligere, men taler som vanlig for døve øre. Gjennom mine femten(pluss) år som supporter så har jeg dessverre innsett at det ikke er noe poeng i å diskutere med fotballsupportere over internett. Dette gjelder i særklasse for de som holder med en av de to store (Manchester United/Liverpool) klubbene.

Så hvorfor er du her egentlig da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å unngå alle trollene, men noen ganger feiler til og med jeg.

 

Troller ikke. Er fullt seriøs.

 

Kunnskapsløs? Du vet at det ikke stemmer, og jeg vet det.

 

Forest og Villa er større klubber enn Chelsea i fotballhistorien. De har vunnet Serievinnercupen, det har ikke Chelsea. Hvis Chelsea fortsatt ikke vinner noe som helst av betydning i Europa de neste 10-15 årene så vil de fortsatt bli sett på som en liten mygg i fotballhistorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en smule kunnskapsløst å skylde på Abramovich for de hyppige managerskiftene når det nærmest ligger innfelt i grunnmuren på Stamford Bridge. Dessuten så er det åpenbart at Chelsea ikke er den eneste klubben som bytter manager i motgang, men alikevel blir det sett på som noe ekstraordinært hver gang en ny manager trer inn på feltet på Cobham.

Ser man på denne listen så innsér man at det er kun en håndfull managere som faktisk har sittet i mer enn 4 år, hvor det kun er de to store, nemlig Sir Alex og Arsene Wenger, som har sittet i mer enn 10 år (da unnlater jeg bevisst å nevne Accrington Stanleys John Coleman).

 

Selvfølgelig så skulle enhver Chelsea-fan ønsket å ha den samme stabiliteten i pre-Abramovich-æraen som det Manchester United har hatt med Sir Alex, men det har vært tilnærmet umulig grunnet de enorme ressursene trenerne har blitt gitt. Forhåpentligvis så vil inntredenen til den 33-årige enigmaet André Villas-Boas, samt innføringen av FFP gjøre at Chelsea faktisk greier å snu den stygge trenden som faktisk kan spores helt tilbake til sparkingen av Dave Sexton i 1969 (siden den gang har ingen managere sittet lengre enn 4 år).

 

Folk får lov til å måle storhet på hvilken som helst måte de selv vil, men jeg tør påstå at Chelsea per dags dato er en stor klubb i europeisk sammenheng, både med tanke på sportslig satsning og ikke minst resultater. Det gjeveste troféet har riktignok uteblitt, men jeg liker å tro at de fleste fotballinteresserte presterer å se bortenfor krigstypene på wikipedia. Jeg tror dog at Chelsea kommer til å ta flere troféer i Europa i årene som kommer og man skal ikke se bort i fra at André Villas-Boas er mannen som blir husket for å ha bragt troféet til Stamford Bridge. Han har jo trossalt vært med på å vinne ting tidligere med klubben:

 

Villaboastrofe.jpg

 

Den største grunnen til at jeg er såpass krass i språkbruken er at jeg har sett meg lei på at supportere fra de to store klubbene synes at det er helt greit å slenge ut grunnløse og til tider ganske så støtende påstander og utsagn om andre klubber. Man skulle tro at det var tilstrekkelig å ha sportslig suksess (jamfør den ene klubben), men dette er åpenbart ikke tilfelle. Her skal andre lags supportere tråkkes på og latterliggjøres uansett hva den opprinnelige diskusjonen omhandlet.

 

Av en eller annen grunn ser jeg aldri slik oppførsel fra andre lags supportere. Det kan være nok et tilfelle av ekstrem massesuggesjon som får tilsynelatende oppegående mennesker til å slenge all fornuft av vinduet og heller erstatte det med eder og galle.

Dette er åpenbart et fenomen som også gjelder for supportere i andre land, også bortenfor de trygge rammene til et internettforum:

 

jason-li-vancouver-riot.jpg

Endret av LarsP
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt LarsP, men det er en viss forskjell på Chelsea før og etter Roman. Ranieri, Mourinho og Ancelotti har fått resultater som burde gjøre at de får mer tid på seg, enn 1 skuffende sesong. Hvor mange trenere hadde suksess med Chelsea pre-Roman?

 

En stor grunn til at det er såpass få trenere som har holdt lenge, er at det er få som har fått gode nok resultater til å beholde jobben. Liverpool og Manchester United har dominert i den engelske fotballhistorien, og har derfor hatt lengstsittende managere. Arsenal fikk resultater med Wenger, han fikk tillit, gjorde det godt og fikk beholde jobben.

 

Det samme burde Ranieri og Mourinho i sin tid, samt Ancelotti nå fått, men med en trigger-happy Roman har de ikke fått den muligheten til å bygge opp noe over tid, selv med resultatene de har fått frem. Hva skal da tilsi at Villas-Boas skal være noe annerledes?

Endret av Maefteda
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen trenere i chelsea har sittet mer enn 4 år siden 1969. Greit. Fire år er da veldig normalt. Etter Roman, hva er da lengstsittende? Hva er snittet? Det er jo knapt en manager som har sittet to fulle sesonger.

 

18 managere på de siste 30 årene er fasiten!

 

Med forbehold om at denne uttalelsen fra Chelsea tråden stemmer. De siste årene er fasiten, sett bort fra Ancelottis mirakuløse to års periode, 1 år pr manager.

 

Jose er jo også et unntak, men med den suksessen han oppnådde skulle det bare mangle.

 

Men eg ser uansett poenget ditt. Managere kommer og går, men det er ikke historisk korrekt at Chelsea bytter så innmari mye oftere enn andre engelske middels store klubber. De siste årene derimot.... Men som du sier: Ingen manager i verden kan forsvare pengebruken til Roman. Da må hoder rulle.

 

Og sånn utenom det: Sexton fikk fyken i 74. Du må nok inn og lese litt mer nøye på wikien :)

 

Edit: Saken blir ikke bedre når fasiten er 14 managere de siste 30 årene. Vanskelig for folk med fakta gitt....

 

(Kilder: Den usannsynlig sikre Wikipedia)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det burde uansett ha lite å si. Det at Chelsea historisk sett har sparket managere fort, behøver ikke å bety at de skal fortsette å gjøre det. Kritikken mot Roman er fortsatt holdbar, i og med at han sparker managere så fort de får litt motgang.

 

Det er ikke sånn at jeg godtar at West Ham gir høye lønninger og langtidskontrakter til folk som ikke har noe i klubben å gjøre nå, selv om vi har hatt tradisjon for det tidligere med de islandske eierne.

Lenke til kommentar

Liste over alle som er/har vært linket med Blackburn til nå denne sommeren:

 

Thomas Hitzlsperger (free agent)

Nicolas N'Koulou (Monaco)

Cedric Mongongu (Monaco)

Robbie Keane (Tottenham)

Javi Marquez (Espanyol)

Pablo Piatti (Almeria)

Salomon Rondon (Malaga)

Rodrigo Baez (Olimpia Asuncion)

Maurice Edu (Rangers)

Fraser Fyvie (Aberdeen)

Ireneusz Jelen (Auxerre)

Leonardo Bonucci (Juventus)

Srdjan Lakic (Kaiserslautern)

Scott Sinclair (Swansea)

Roman Shishkin (Lokomotiv Moscow)

Aleksandr Anyukov (Zenit St Petersburg)

Joe Cole (Liverpool)

Mirko Vucinic (Roma)

Diego Novaretti (Toluca)

Joao Miranda (free agent)

Papiss Cisse (Freiburg)

Wes Brown (Manchester United)

Roger Johnson (Birmingham)

James Collins (Aston Villa)

Scott Dann (Birmingham)

Vicente Rodriguez (free agent)

Pablo Osvaldo (Espanyol)

Emmanuel Adebayor (Manchester City)

Amauri (Juventus)

Jermaine Jones (Schalke)

Mame Biram Diouf (Manchester United)

Roque Santa Cruz (Manchester City)

Stephen Warnock (Aston Villa)

Matt Mills (Reading)

Serge Aurier (Lens)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...