Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Har fortsatt ikke sett Sam ødelegge et lag som vant CL, cup og liga sesongen før hans ansettelse. Benitez har ikke gjort noe i nyere tid som helst som tilsier at han skal være en attraktiv manager. Han vant CL med Liverpool på noe heldig vis, men etter det gikk jo laget til bølgene, til tross for at Benitez hadde det høyeste pengeforbruket av samtlige lag i PL, bortsett fra Chelsea og City. En sesong med en andreplass i ligaen og et mentalt sammenbrudd av legendariske proporsjoner er alt han har å skryte av fra sin tid i England.

 

Benitez lever på CL-gullet. Liverpool gjorde det like bra i ligaen under Benitez som under Houllier, men Houiller hentet flere hjemlige cuper. Når man i tillegg ser på forbruket til Benitez, hvordan han forlot Liverpool og hvordan han gjorde det i Inter skjønner jeg ikke bæret av hva folk ser i han. Mulig det er meg som er blind, men...

 

Allardyce har i det minste oppnådd nogenlunde positive resultater med spesielt Bolton, som han tok fra å slite i Championship til å ligge stabilt mellom 6. og 8. plass i serien fire år på rad, klubbens beste periode siden ca. 1960. I Blackburn forbedret han også ligaposisjonen på den tiden han fikk før han på latterlig vis fikk fyken. Han har oppnådd gode ligaposisjoner og gode løp i diverse cuper i klubber som det ikke forventes at skal kjempe om noe som helst før sesongen. Et mislykket opphold i et Newcastle som på den tiden var i oppløsningen og på vei til å rykke ned farger selvfølgelig synet til Magpies-fansen, men det bør ikke være den korte perioden på under ett år han dømmes utifra.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å få det unnagjort. Har gjort rede for det i West Ham tråden. Han ga hvertfall noen tanker til de som frykter Birmingham/Stoke/Blackburn takter.

 

"I know there will be West Ham fans asking whether I'm going to abandon the style of play that's been the club's heritage over the years. All I'll say is it will be a tale of home and away.

 

"At Upton Park we'll attempt to play the kind of passing game the fans want. We will aim to continue in the same way on our travels but we'll also be tough, hard to beat and utterly resilient."

 

Det er jo bare ord hittil, men godt at han er klar over situasjonen. Tror vi kommer til å prøve å spille fin fotball, men redigere spillestilen i forhold til motstanden vi møter. Dersom vi rykker opp igjen, betyr nok det litt klaging fra toppmanagerene som Wenger som har vært i krangel med Fat Sam før.

Lenke til kommentar

Hodgson ble fortjent sparket. Det samme kan jeg si om Benitez. Dog, sistnevnte kunne lene seg tilbake på triumfer som Istanbul feks. Rafa kjørte også klubben relativt godt ned i grøfta også. Brukte mye penger, sesongen vi datt utenfor topp 4, og Alonso som stakk (Benitez var ikke uskyldig der heller), hentet inn en erstatter til £17-18M som gikk skadet konstant. Ikke minst Arbeloa ut til £5M og Johnson inn for £17M. Benitez fucket det kraftig til, og jeg personlig vil aldri se han i LFC igjen, selv om jeg ikke har noe i mot mannen, og ønsker han lykke til videre. Selv om han ikke har all skyld i at ting gikk galt. Blir forbauset hver gang når jeg ser LFC'ere som mener at alt var Parry og G&H sin feil.

Lenke til kommentar
En sesong med en andreplass i ligaen og et mentalt sammenbrudd av legendariske proporsjoner er alt han har å skryte av fra sin tid i England.

 

FA-cup seier i 06 og ny CL-finale i 07 der vi spilte bedre enn Milan (tydelig forbedring fra 05) er altså ikke noe å skryte av? Rafa var kvalitet utifra forventningene i hver sesong opp til den siste:

 

04/05: CL seier

05/06: FA CUP

06/07: Ny CL-finale

07/08: Semi-finale i CL, kun et totalt random selvmål av Riise hindret ny CL-finale

08/09: Beste sesong vi har gjort i PL noengang

 

For ikke å snakke om at han forbedra akademiet vårt noe helt vanvittig etter han fikk kontroll over det, noe King Kenny også har hyllet ham for.

 

Allikevel, tydelig at han ble påvirket av mediepress og at han aldri skulle tatt Inter-jobben, der han hadde alt å tape. Syns det var litt rart at han avslo Atletico-jobben nå, han passer egentlig bedre der enn i Villa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At Rafa gjorde feil i Liverpool er det ingen tvil om, men at han er en god manager er det heller ingen tvil om, å sammenligne ham med Allardyce blir søkt for meg. Folk ser lett på feilene og feilkjøpene, men hva med de prestasjonene han oppnådde med Liverpool og alle de geniale kjøpene? Det han gjorde i Liverpool gjorde han i tillegg under de mest vanvittige forhold ingen annen manager kan vise til (les Epic Swindle-boka). I lengden var det riktig å skille vei med Liverpool (dog ikke til fordel for Hodgson, selvsagt), men han vil være perfekt for en klubb som Villa tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...