Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det sant? Har ikke keeper lov å prøve å finte ut spilleren?

 

Har straffetaker lov å prøve å lure keeper da?

 

Må jo snart bare avtale på forhånd hvor det skal skytes.

Det var noe jeg også lurte på. Såvidt jeg kan se etter Law 14 så kan fortsatt straffetaker prøve å lure keeper. Da skjønner jeg ikke problemet med at keeper prøver å gjøre det samme egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Litt uenig, fornøyd med klar regel angående hands og mur. Gult kort til manager hadde du vært fornøyd med om José Mourinho fremdeles var ved roret :p

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Synes også mur-regelen er litt merkelig, og kan bli vanskelig å håndheve. Skal dommer gå bort og måle avstanden fra angriper til mur? 

 

Er generelt skeptisk til alt som er pirk og som kan ta mer tid og krefter fra dommers side. 

 

Den mest spennende endringen imo er at man nå kan ta imot utspill fra keeper innenfor egen sekstenmeter. Det kan påvirke spillet en del, i hvert fall for de lagene som spiller seg ut bakfra og ikke minst de som står veldig høyt. Ikke minst kan ikke Chelsea lenger drøye tid ved å late som de ikke vet om at det ikke var lov å stå inni egen seksten på utspill. Skjedde komisk ofte denne sesongen.

 

Nå har VAR også blitt diskutert mye, men jeg er ikke solgt på det enda heller. Det har ikke fungert så bra i de andre ligaene ennå, så jeg hadde håpet de kunne innført det mer gradvis i Premier League. I Bundesliga har de hatt VAR i to sesonger, men ting går for treigt. Akkurat nå er systemet 50/50 frustrerende/rettferdig og etter min mening gjør det ikke fotball bedre i sin nåværende form.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ja. Litt hush hush, men det har filmet og fått mer tilgang med de nye eierne. Rett og slett opp til Netflix.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...