Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Eneste jeg kan si, Jotun, er at Fergie valgte alltid en Rooney i form + Hernandez når det var viktig, hele andre halvdel av sesongen kanskje. Og Fergie vet BEST. Han ble kritisert her GANG etter GANG når Berba ble benket kanskje HVER eneste uke de siste 15 ukene, men se hva som skjedde nå plutselig. Oi, vi vant ligaen. :)

Men selvfølgelig var Berba kritisk i hjemmekampene mot drittlagene i år, det var han. :)

Endret av tc47
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kjipt at det sikkert hadde vært oss med FA-cup seieren hvis Berbatov hadde tatt EN av de to sjansene i de første minuttene, en alene med keeper var kanskje OK å bomme på men den andre var jo lettere enn man kan en gang drømme om. Et lite touch og det var mål. Da hadde vi sikkert vært i finalen og alt sammen. Menmen, sånt skjer I guess. Ligaen + CL-finale, er ikke mye mer man kan håpe på. For å vinne treble trenger man sikkert bare det lille ekstra, og det hadde vi ikke år når Rooney ble bannet og vi måtte starte med Berbatov som ødela litt akkurat på Wembley. Når Rooney var i storform også. Synd.

Hold kjeft, vær så jævla snill. Hva om Rafael ikke hadde blitt utvist mot B.Munchen? Hva om Solskjær hadde bommet mot samme lag? Hva om Berba ikke hadde vært vår toppscorer i år når Rooney spilte som en sekk med drit? Hva om Chelsea hadde vunnet på OT sist? Og Hernandez og Rooney sine bommerter mot N'castle da ville blitt avgjørende, hadde du ravet kjeft like mye?

 

19, og det takket være hele laget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tipper Berba er på vei bort, og det er eneste grunnen til lite spilletid. Man tar ikke ut toppscoreren i PL en kamp eller to etter et hattrick.

 

Hvorfor gjorde Fergie det da?... Sier vi nå at Fergie tar/tok feil? Nei, han brukte alltid det beste laget han kunne bruke til enhver kamp; og det vant oss ligaen. Selv om Berba ble benket etter hat-trick osv.

 

Men hele laget vant oss ligaen, sier ingenting imot det. Hele laget vant oss 19. PL tittel, og det er jævlig deilig.

 

Til Hyrlen: Rooney og Hernandez skaffet oss også alle de viktige poengene ukene før og etter f.eks Newcastle-kampen, og sikret ligaen for oss i de vanskelige kampene i PL, og avgjørende kampene i ligaen. I akkurat en semi-finale i FA-Cupen handler det bare om å ta sjansene der og da om man vil komme seg til finalen og potensielt vinne "The Treble", i ligaen er det mulighet for Rooney og Hernandez å plutselig pule Chelsea i ligaen uken etter og fikse de 2-3 sjansene de bommet på mot Newcastle osv. :)

 

Uansett, hele laget vant oss ligaen. Og fantastisk av Fergie igjen + hele laget. Fergie viser hvor sterk og fantastisk han er ved å benke toppscorer + 2 hat-trick scorer og alt sammen uke etter uke. Selv om utrolige mange (som her på forumet, ikke meg f.eks) mente det var feil osv å benke Berba. Men han viste alle her hva som kreves for å vinne ligaen.

 

1. Balls

2. Skjønne hva som er best for Utd (en type Chicha enn en type Berba) i alle de viktige kampene. Alle.

Endret av tc47
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har stats på målsnittet i kampene med Berbatov eller Chicharito fra start? Tipper at kampene med Berba i starteelleveren har mye høyere målsnitt, men vet ikke jeg.

 

Fergie er uten tvil tidenes manager, og har gjort en fenomenal jobb også i år. Likevel, ingen er perfekte, og det at Berbatov ikke har fått spille kan være en feil det også. Var det ikke du som klagde over at Ferguson valgte Berbatov over Tevez i sin tid? Han visste ikke best da eller?

 

Berbatov > Chicharito

 

Hva mener resten? Da mener jeg ferdigheter pr nå. I fremtiden, når Chicharito utvikler seg i banespillet utenom målscoring, så er han blant verdens beste.

Lenke til kommentar

Berbatov er kanskje en bedre spiller teknisk sett og sikkert flere sin "cup of tea" her på forumet Maefteda, men Fergie vet (og det er klart) at Chicha passer Utd sin spillestil mye mer enn Berba. Når vi har en spiss som Rooney som er andrespissen på topp, må vi han KJAPP spiss med ham som klarer å løpe i bakrom, og klarer å ta de fleste sjansene han får. 20 mål i første sesongen hans i England. Fantastisk. Og vi vinner ligaen. Og han scorer etter 40 sek i avgjørende kamp mot Chelsea, Maefteda. Fantastisk.

 

Kanskje flere mål pr kamp mens Berba spilte, men det har ikke så mye å si fordi det går helt an på hvilke kamper og hva situasjonen var osv. Uansett, Ferguson vet best. Og vi vant 19. Get in.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten tvil at Chicharito har hatt stor innflytelse på 19, og han er blant de, om ikke det beste kjøpet i PL i år.

 

Uansett, han får mye gratis i sin debutsesong(selvfølgelig). Han har hatt flere kamper hvor han har løpt rundt, uten å bidra med noe annet enn feiltouch og balltap. Som f.eks idag. Hva annet bra gjorde han enn å skaffe straffen? Flere feil som ødela sjanser i dagens kamp.

 

Uten tvil en toppspiss in the making, kanskje han allerede er det. Føler likevel han blir litt overvurdert, men det er kanskje ikke så rart, med et slikt glis og et smittende humør.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Vanskelig å sammenligne siden de er så forskjellige.

 

Jeg har en liten følelse av at det ikke er spillet på banen som er grunnen til at Berba har slitt benken så mye. Hernandez er knallgod men hadde forventet en mere gjevn fordeling. Noe av grunnen til at jeg tror det har skjedd noe med Berba er også naturligvis at det ikke er så uvanlig at spillere roter seg bort i "reglene" til Fergie.

Lenke til kommentar

Men Berba ser så oppriktig glad ut når United gjør det bra. Hadde kanskje forventet litt mer "kontroverser" og oppslag om det om han hadde hatt en såpass heftig fallout med SAF.

 

Kanskje han ønsker seg bort og har fått lovnad i det tidligere. Da forstår eg at SAF ønsker å matche Javier.

Lenke til kommentar

SAF har alltid rett, når han gjør som tc vil. Jeg kan huske flere ganger da vi har måttet tåle innlegg med piss etter at Berbatov ble foretrukket ovenfor Tevez o.l. saker.

 

SAF har ikke alltid rett, ikke vet vi hva som ligger bak grunnen til at Hernandez har blitt foretrukket heller. Det kan ha oppstått en konflikt mellom SAF og Berbatov eller noe annet som vi ikke vet om, eller det kan helt enkelt være at SAF føler Hernandez passer bedre inn i laget.

 

Jeg skal prøve å ikke la innleggene dine gå innpå meg i dag, men det er vanskelig å kunne forstå at du kan mislike (noe du helt åpenbart gjør) enkelte av spillerne våre.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

City kjøper første trophy, måtte komme. Kommer nok flere etterhvert nå dessverre, med SÅ mye penger i banken. Uff.

 

Ja ingen klubber har jo gjort dette før, eller jo samtlige klubber har jo det - helt utrolig hvor jævla svart hvit det er for enkelt her inne. Hvordan andre supportere enn manu folk orker å prøve og diskutere saklig er jo utrolig. Det blir jo bare det ene hat oppgulpet etter det andre.

 

Yaya har faktisk nesten gjort seg verdig til årets spiller, selv om han totalt sett har vært ujevn som fy, men de de to scoringene i fa cupen er han en helt av dimensjoner. Moro dag for manchester.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jadda! 1-1 til pause mot Chelsea er brukbart. Ganske bra kamp av Newcastle til nå. Jonas er på hugget i en ny indreløperrolle, og gjør mange flotte løp og ting. Får håpe det holder inn. 1 poeng mot Chelsea er jeg veldig fornøyd med, 3 poeng hadde vært dritmorsomt, selv om sesongen så og si er over.

 

Håper å se lillebror Ameobi eller LuaLula i dag. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...