Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Skal være så ærlig og si at jeg blir skuffa om vi ender opp på 6. plass.  :ph34r:

 

Hvordan er den tabellen regnet ut egenltig?

Utifra xG (expected goals), kamp for kamp vil jeg tro. 

Lenke til kommentar

Arsenal hadde enorme mengder flaks i run unbeaten run. Puttet mange flere mål enn xG skulle tilsi. I det siste har laget vært mer som man skulle forvente i forhold til xG

Enorme mengder var å ta i? :p

 

Vi vant mange kamper på dårlige dager og viste en god evne til å komme tilbake og gjøre en innstats i 2. omgang etter en svak første halvdel. God teamtalk, gode bytter og ståpåvilje er ikke flaks. Det sagt så har vi selvsagt hatt noe flaks og noe uflaks denne sesongen, slik som i alle andre sesonger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enorme mengder var å ta i? :p

 

Vi vant mange kamper på dårlige dager og viste en god evne til å komme tilbake og gjøre en innstats i 2. omgang etter en svak første halvdel. God teamtalk, gode bytter og ståpåvilje er ikke flaks. Det sagt så har vi selvsagt hatt noe flaks og noe uflaks denne sesongen, slik som i alle andre sesonger :)

Hvis du ser på xG for kampene vi spilte i høst så er det stor forskjell på antall scorede og forventede mål. Ergo flaks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den misforståelsen om at prestasjoner over/under xG vil si flaks/uflaks irriterer meg. Flaks er sikkert litt av det, men det som kjennetegner de beste målscorerne er jo nettopp at de scorer i situasjoner man ikke hadde forventet at de skulle. Sjekk statistikken på de beste målscorerne i Europa så overpresterer de alle i forhold til xG. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...