Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

At 1 lag setter poeng rekord er ingen indikasjon på den generelle jevnheten.

Forøvrig så var den forrige rekorden fra 2004/5 med 95poeng til Chelsea, og før det mener jeg det er 1993/4 med 92 poeng til United.
Så du snakker om før, når mener du egentlig da?

Lenke til kommentar

Der er jeg enig med deg Henrik. La oss håpe noe lignende skjer igjen, Leicester sin bragd altså. 

 

Som sagt, sitter bare med en følelse av at de dårligste lagene i ligaen er dårligere nå enn de var for et par sesonger siden. Ikke sikkert det stemmer. Det har blitt snakket om en del i media denne sesongen, denne frykten for at avstanden blir for stor mellom de beste og svakeste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Der er jeg enig med deg Henrik. La oss håpe noe lignende skjer igjen, Leicester sin bragd altså. 

 

Som sagt, sitter bare med en følelse av at de dårligste lagene i ligaen er dårligere nå enn de var for et par sesonger siden. Ikke sikkert det stemmer. Det har blitt snakket om en del i media denne sesongen, denne frykten for at avstanden blir for stor mellom de beste og svakeste.

Om det så er større forskjell nå enn før, så kan enn jo stille spørsmål til hvorfor?

Det er jo ikke akkurat som Fulham ikke brukte penger i sommer, nest høyest net spend i ligaen faktisk:

3887c-1533891166-800.jpg

 

Sier ikke at det er nok til å kunne konkurrere med de beste, som har brukt de summene over flere år, men det burde iallefall være nok bruk av ressurser til at man skulle tro de lå på midten av tabellen.

Men å ligge på desidert sisteplass etter å ha brukt så mye penger, er rett og slett en fadese.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok mange årsaker. Spillerlogistikk, trenere, motstand de har møtt. Noe av det er helt sikkert også tilfeldigheter. Og så klart - det er fotball, noen må tape og ligge nederst på tabellen. 

 

Fulham har nok blant annet kjøpt seg til fant, vi har sett mange eksempler på nyopprykkede lag kjøpe alt for mange spillere og ikke fase de inn i et allerede velfungerende opprykkslag, men heller bruke alt for mange av dem samtidig og for fort. Kanskje det er bakdelen med jevnere fordeling av pengene, at ikke alle klubbene vet hvordan de skal forvalte dem. 

 

Og som sagt - igjen: jeg vet ikke om det er større forskjeller nå, det er bare en observasjon og en følelse jeg sitter igjen med etter 12 runder.

Lenke til kommentar

Ja..?

 

Jeg snakker ikke om før, jeg snakker om nå. I toppen er det gøy at flere enn to lag kjemper om gullet som de fortsatt gjør denne sesongen. Det er bra.

 

Det jeg sikter til er balansen i hele ligaen sett under ett. At bunnlagene nå virker å ha mye lenger opp til toppen, og mindre sjanse på å slå de beste. Det virket lenge som vi skulle få en bedre balanse da de nye tv-avtalene kom i boks, med jevnere fordeling av penger. Det fungerte en stund og vi fikk flere stjernespillere i de mindre lagene. Likevel har det gått i motsatt retning igjen nå, som er synd.

Da misforstod jeg deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...