Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Synes det er mest uvirkelig av chelsea. Mye en frisk pust kan gjøre for en klubb.

Setter jeg den skuffende kampen i går til side, så går egentlig alt over forventning, resultat og spillestil er veldig bra.

 

Lenke til kommentar

Tre lag på toppen som ennå ikke har tapt illustrerer en større forskjell mellom topp og bunn enn tidligere. For et par år siden var det ikke en følelse av at forskjellen var riktig så stor. La oss håpe det ikke fortsetter, sånn at det blir som i La Liga tidligere.

Et par år før det igjen var det to lag som byttet på å vinne i en årrekke. Så...

Lenke til kommentar

Et par år før det igjen var det to lag som byttet på å vinne i en årrekke. Så...

 

Ja, ligaen var langt jevnere før når et lag konsekvent vant ligaen hver eneste år, et hode foran resten. 

 

Ja..?

 

Jeg snakker ikke om før, jeg snakker om nå. I toppen er det gøy at flere enn to lag kjemper om gullet som de fortsatt gjør denne sesongen. Det er bra.

 

Det jeg sikter til er balansen i hele ligaen sett under ett. At bunnlagene nå virker å ha mye lenger opp til toppen, og mindre sjanse på å slå de beste. Det virket lenge som vi skulle få en bedre balanse da de nye tv-avtalene kom i boks, med jevnere fordeling av penger. Det fungerte en stund og vi fikk flere stjernespillere i de mindre lagene. Likevel har det gått i motsatt retning igjen nå, som er synd.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Regner med at du har noe statistikk som viser at forskjellen fra topp til bunn har blitt større, f.eks. topp 6 vs bunn 6 igjennom årene?

Uansett så vil mer kniving i toppen bety flere topplag som slår bunnlag. Det er ikke mindre jevnt, det bare jevnere på andre stedet på tabellen.

Forøvrig, kan du og få en liten påminnelse om at Leicester vant ligaen for 3 sesonger siden.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det gjelder denne sesongen og forrige, før det var det noe annet, den Leicester bragden kan aldri skje igjen sånn ting har blitt.

Det samme som folk helt sikkert sa før Leicester bragden, var jo ikke akkurat mye antydning til det de foregående sesongene. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...