Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Suarez alene har vært verdt Babel + Torres til nå. :D

 

Men vil ikke ta fra Torres noe. Han var en gigant i Liverpool, og ga oss utrolig mange gode stunder. Han har vært svak i Chelsea til nå, men tipper han kommer litt sterkere neste år, men tror ikke han vil oppleve samme personlige suksessen i Chelsea som i Liverpool. Det som dog er ulempen med Torres er at han ofte er ute av form og at han er (eller hvert fall var for oss) utrolig skadeutsatt, og vi sleit derfor veldig når Torres jevnlig var ute, der er vi mye bedre forsterket selvsagt med to å ta av istedet for én.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke de 2 overgangene kan sammenlignes, men nå vet vi ikke hele historien i de overgangene heller.

 

Jeg hater ikke Torres, men jeg koste meg så lenge han ikke scoret. Jeg har ingenting til overs for hverken han eller den råtne klubben han har gått til.

Lenke til kommentar

Spørsmål til Newcastle-fansen: Hva er grunnen til det ekstreme Carroll-hatet? På forumet her er det jo på lik linje med det Pool-gjengen føler for Torres. Såvidt jeg husker så ønsket ikke Carroll engang å forlate klubben. Er det noe jeg har gått glipp av?

 

Det bildet her illustrerer vel mye:

 

Liverpool-v-Newcastle-Toon-fans-Andy-Carroll-_2591635.jpg

 

Vi håpet vel at han skulle bli en ny Shearer, selv om det igrunn er liten sannsynlight for at noe slik skjer uansett. Lojalitet er uansett noe som verdsettes sterkt, og han viste ikke den. Ja, det har gått rykter om at han ble presset ut av klubben, men vi har jo ikke sett noen håndfaste bevis på akkurat det. Om Lambias ba han signere en transfer request, så hadde han lett kunne sagt nei, og i etterkant gått ut med historien og fått ekstrem støtte fra fansen.

 

Om det var det at han ikke fikk ny kontrakt, så vel, han fikk ny, forbedret kontrakt et par mnd før overgangen. Disse ryktene skal også ha hatt det til at han ville bli den best betalte spilleren i klubben, og han ville ha mer enn hva lønnstaket vårt tillater. Her er også grunnen til hvorfor en spiller som Barton har fått så stor status, ikke nok med at han har hatt en knallsesong, han vil også binde seg til klubben resten av karrieren med en kontrakt hvor han får mye mindre i lønn enn han har nå. Om det var pengene som gjorde at Carroll forsvant fra klubben, good riddance.

 

Så kan man gå inn i hva han selv uttalte, hans største ønske var å bli nr. 9 i Newcastle og spille der hele sin karriere. Han var ute senest dagen før overgangen og sa at han ikke ville forlate klubben UANSETT. Vel, ser hva de ordene var verdt.

 

Ingen som vet hva som skjedde bak kulissene i de timene før han signerte for Liverpool, og om han ble presset ut av klubben, føler jeg litt med ham, men han hadde uansett et valg. Han kunne gjort sitt beste for å bli en legende for Newcastle, men han valgte pengene. Noe som dessverre er vanlig i dagens fotball, alt for få spillere som faktisk er lojale mot annet enn pengene.

 

I etterkant av skuffelsen, er jeg uansett glad for overgangen, med tanke på pengene. Det er en gigantisk sum, og han er tross alt ikke verdt såpass. Kanskje i fremtiden, men ikke nå. Nå ser jeg frem til overgangsvinduet, og hva vi kan få til med pengene. Vi har et bra grunnfundament, og målet er at vi skal spille oss inn blant toppen iløpet av en 5-6 sesonger.

 

Når det gjelder Carroll og hans fremtid, så kan bare tiden vise om han kommer til å slå til for fullt eller ikke. Mitt fokus kommer uansett til å være på Newcastle, men jeg skal ikke prøve å vise meg som bedre enn jeg er, om han mislykkes totalt kommer jeg til å fryde meg ihjel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det svaret er ganske enkelt, Maefteda; det beste vil alltid være å bli kvitt spillere som ikke vil spille for klubben. De har ingenting der å gjøre.

 

Om Carroll kommer til å overgå Torres head-to-head? Tviler, hvert fall i den nærmeste fremtiden. Men det er ikke forventet at han skal gjøre det heller, ettersom vi spiller på en annen måte nå. Med Torres i klubben var han eneste spissen, den som var forventa å gjøre målene. Nå har vi to av dem, i sommer kommer det kanskje flere. Tror Carroll kan ligge på en fin sum scoringer hvert år, kanskje til og med overgå Torres hvis han holder seg skadefri siden Torres ofte var ute gode deler av sesongen, men når det kommer til målsnitt tviler jeg sterkt på at Carroll kan overgå Torres. De er forskjellige spillere, men jeg ser (fortsatt) på Torres som en mer måljeger som kan skape ting selv, mens Carroll er mer kraftspissen. Blir dog spennende å se neste år hvem som presterer best av dem, jeg tipper faktisk Carroll.

 

Totalt sett var likevel Torres' avskjed det beste for klubben på lang sikt, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar

I følge det han sendte til en bekjent timer før overgangen var i boks, så presset klubben ham ut. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle stemme med tanke på hva han hadde sagt tidligere.

 

Ingen av oss vet hva som er helt korrekt, men jeg ville støttet spilleren når det ikke er noen konkrete beviser, rent bortsett fra at han faktisk ble solgt. Skal jeg være helt ærlig var jeg veldig usikker på om Carroll var motivert på rett måte til å spille for Liverpool etter alt styret på slutten der.

 

Torres derimot, var en helt annen story.

Lenke til kommentar

I følge det han sendte til en bekjent timer før overgangen var i boks, så presset klubben ham ut. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle stemme med tanke på hva han hadde sagt tidligere.

 

Ingenting har blitt bekreftet, og som jeg skriver, jeg har litt sympati for fyren om det faktisk er tillellet, men han MÅTTE ikke skrive under på en transfer request. Jeg ser det uansett ikke som umulig at det var situasjonen, siden styret har gjort mye rart etter at Ashley tok over (før og, egentlig, men det vi har nå må være noe av det verste noensinne).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stiller ikke noe spørsmål ved om at dere måtte selge Torres når han først ville dra. Kommentaren var egentlig mer myntet på de som sier "Det var bra å selge Torres uansett, vi fikk bedre erstattere for mindre penger". Det kan være at det beste for Liverpool ville vært at Torres ikke ville dra.

 

Når det uansett ble som det ble, så er 50 mill for Torres utrolig mye penger som betyr mye for dere. Akkurat det å forvalte 35 av dem på Andy Carroll alene trenger likevel ikke å være så lurt, men det vil tiden vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det fete med det der er at om det hadde vært en spiller som ble høvla ned på den måten, hadde spilleren rulla rundt og sutra som faen.

 

Edit: Newcastle defender Jose Enrique has insisted that he would be happy to stay at St James' Park amid speculation that he is destined to join Liverpool this summer.

 

Sier litt om hvor troverdig Phil Thompson er.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke på-stadion-live, men så det på-tv-live. :p Utvilsomt veldig stygt. Tviler på at Adam gikk så stygt inn med vilje, men så ut som han gikk inn for å skremme og ta ut Bale, men som dessverre ble en altfor stygg og farlig takling. Vet ikke hva resultatet av taklingen blir for Bale, men skulle utvilsomt vært rødt kort.

Lenke til kommentar

Det er helt klart en stygg takling, men jeg mener at det ikke er et klart rødt kort. Han kommer det er en stempling, men i utgangspunktet ikke en stygg takling. Det som blir så stygt er måten han treffer på, og jeg tviler på at Adam prøvde på det han gjorde (ikke at det har så mye å si sånn sett).

 

Vant foresten 600kr på Sunderland i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...