Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det slik: Dere vinner antagelig på tross av at dere har vert svakere enn tidligere sessonger.

Dette kan da ikke være så vanskelig å innse? Rart Game innrømmet dette for lenge siden, mens dere andre ikke er enig.

 

Vi husker alle hvordan Chelsea startet, de virket helt suverene før den plutseliger kollapsen. Derav viser jeg til at andre har sviktet. Arsenal har også hatt muligheten mange ganger til å gå forbi.

 

Det siste: niko mener dere har vert meget bra pga dere har vert med i det lengste i "alle" turneringer, men jeg sier hva er det verdt om dere ender opp uten sølvtøy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere United supportere, laget som vinner ligaen, vinner fortjent. Dersom dere ser på Antall tap og uavgjort dere har i år, så ser dere kanskje at jeg har et poeng.

 

Vel niko, som jeg har sagt tidligere, fallhøyden deres er stor.

 

Faktisk kan dere ende opp uten noe, så akkurat hvor store prestasjonene er kan jo diskuteres enn så lenge.

 

Fantastisk fra gjengen som sier at vi ikke har vunnet noe om det ikke hadde vert for dommerene. Og ja. Spille finale er bedre enn å spille semifinale.

 

Jeg vil si det slik: Dere vinner antagelig på tross av at dere har vert svakere enn tidligere sessonger.

Dette kan da ikke være så vanskelig å innse? Rart Game innrømmet dette for lenge siden, mens dere andre ikke er enig.

 

Vi husker alle hvordan Chelsea startet, de virket helt suverene før den plutseliger kollapsen. Derav viser jeg til at andre har sviktet. Arsenal har også hatt muligheten mange ganger til å gå forbi.

 

Det siste: niko mener dere har vert meget bra pga dere har vert med i det lengste i "alle" turneringer, men jeg sier hva er det verdt om dere ender opp uten sølvtøy?

 

veldig mye

Lenke til kommentar

Ja, det at vi er i CL finalen i 08, 09 og '11 betyr ingenting hvis vi taper denne også. Er jo bare 08 vi husker, sant?

 

Jeg personlig f.eks husker nesten Scholes sitt mål og følelsen etter det målet mot Barca i semi-finalen i 08 som tok oss til finalen nesten bedre enn straffekonken. Og faktisk Emirates-kampen i semi-finalen i 09. Osv, osv. Sånne seiere er nesten like store, men når selvfølgelig ikke helt opp heller. Men er ikke akkurat bare bare det heller.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Nei altså det laget som står igjen med flest poeng fortjener jo å vinne, noe som selfølgelig blir manu til slutt - manu er et lag som aldri somler vekk noe. Men forstår veldig godt hva folk mener med at manu ikke fortjener å vinne ligaen, jeg synes det ikke er et eneste lag i pl som fortjener tittelen litt en gang. Aldri før har jeg sett et svakere manu\chelsea\arsenal lag - okey det har jeg men det er maaaange år siden. Helt ufattelig at vi kommer til å stå igjen med et så middelmådig lag som vinner. Det er ikke ment som et stikk mot hverken det ene eller andre laget, men folk er vel enige i at årets sesong har vært ekstremt rar? Der kamper har vært mye jevnere, og topplagene mye mindre dominerende enn før? Usikker på om jeg synes det er bra eller ikke men for en "uverdig" vinner vi får til slutt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Skal ikke ta fra Man Utd noe hvis de vinner ligaen. Det sier seg selv at laget som vinner fortjener det sett opp mot de andre lagene som da har fått færre poeng. Men ja, sesongen i år har vært rar. Og det er jo litt spesielt at det som ser ut til å bli ligavinneren i år står med, ja, ganske svake 5-9-4 borte. Jeg sitter ikke på noen omfattende statistikker, men årets ligavinner (egentlig uansett om det skulle bli Man Utd eller Chelsea) må vel inneha den svakeste bortestatistikken på leeenge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg fant den. Liverpool, 1976/77:

 

Hjemme: 18-3-0, Borte: 5-8-8 (39p hjemme / 18p borte).

 

Fotnote: Forøvrig var statistikken til UNITED i 1986/87 ganske gøyal. 1-11-9 på bortebane og 11.plass (av 24), eneste borteseieren mot ingen ringere enn Liverpool, hih.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det slik: Dere vinner antagelig på tross av at dere har vert svakere enn tidligere sessonger.

Dette kan da ikke være så vanskelig å innse? Rart Game innrømmet dette for lenge siden, mens dere andre ikke er enig.

 

Den skal eg være enig i. Men allikevel akkurat like fortjent å vinne PL.

 

Vi husker alle hvordan Chelsea startet, de virket helt suverene før den plutseliger kollapsen. Derav viser jeg til at andre har sviktet. Arsenal har også hatt muligheten mange ganger til å gå forbi.

Veeeeel.... Var svært mange her inne som ventet på Chelsea nedturen, bare å bla i sidene, da Chelsea ikke virket suverene i det hele tatt. De spilte dårlig, men scorte en haug med mål. Så når nedturen kom så var den forventet hos mange her inne.

 

Arsenal? Seriøst? Det er da intet nytt at de kollapser...

 

Det siste: niko mener dere har vert meget bra pga dere har vert med i det lengste i "alle" turneringer, men jeg sier hva er det verdt om dere ender opp uten sølvtøy?

Så du mener at det er like greit å ikke delta som å komme på andre plass i CL? hehe... Deg om det. Penger er en ting det også....

Lenke til kommentar

Klart United er et av europas beste lag, bak Barcelona og Real Madrid (?) i øyeblikket, noe ligaposisjon og CL-erobringer bekrefter. Likevel, dette er langt i fra et vintage United, noe som er innlysende for enhver som har vori PL-seer i mer enn to-tre år. Det som folk snart må lære seg er at fotball går i sykluser. Ingen klubber på Uniteds nivå er uovervinnelig, attraktive, spennende, gode, elendig, kjedelig osv hvert år, det endres med spillemateriale, manager og densalgs variabler. I år og til dels i fjor er vi vitne til en noe kjedelig utgave av United, sånn er det bare. Når det gjelder skiftninger så det samme kan sies om kvalitetforskjellene mellom de ulike ligaer der det kun for et par år siden var sjø og hav mellom spansk og engelsk fotball, noe det enda er i ligasammenheng, men nå er de spanske topplagene (jmf Barcelona) en neve salt forran de engelske. Om noen sesonger kan det fort være italiensk igjen, hvem vet.

 

Sesongen i år er uansett hva som skjer nå i Mai vært en vellykket èn for United. Vi er i gang med et lite generasjonsskifte der klubben samtidig forsøker å melke det siste lille ut av legender som Scholes, Giggs, Sar og tidligere Neville. At vi likevel kjemper om de to gjeveste trofeene i mai da sier ikke rent lite om Man Utd. Klart vi er et kvalitetslag, men om det var et år vi skulle feile så var det i år.

 

LFC supporterne på dette fora og ellers i verden maser enda om "hvor nære de var å vinne ligaen" og "hvor fantastiske" de var i 08/09, en sesong der United vant ligaen og kom til CL finale. Så ja, man kan gjøre gode sesonger selv om man ikke vinner noe. Så lenge man er "der oppe" bygger man på klubbstatusen og anseelsen, det gjør man ikke med 5plasser og opphold i EL. Når man jevnt kjemper om de store trofeene bygger man opp fryktfator og et navn utenfor england osv. Derfor er ikke en 2.plass helt verdiløs. Å komme til en CL finale å tape er uendelig mye bedre enn å ikke komme dit eller å ikke være med. Man husker kanskje ikke en tapende finalist, men det forteller likevel mye om en klubbs status som klarer å komme til 2-3 CL finaler på et par år i moderne fotball. Før i tida når et lag var over snittet godt var det ikke utenkelig å komme til cupfinaler hvert år ala Real Madrid på 50-tallet (disse triumfene er mindre verdt etter mine estimasjoner)

 

United anno 2011 kjemper mot dopere som Chelsea og City, det er langt større motstand enn den LFC møtte i sin prime feks.Selv om vi "spiller kjedelig" så har vi forøvrig scoret flest mål i ligaen. For morro skyld kan det også nevnes at om vi kommer til CL finale så har vi kommet dit like mange ganger som allmektige Barcelona de siste ti åra. Statestikken vår i Europa er forresten i ferd med å bli blant tidenes sterkeste. Vi taper nesten aldri borte og slipper knapt inn mål. Sist tap på hjemmebane var vel 3-2 mot Milan i 2007?

Endret av Game
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell Jotun, diskusjonen har sklidd litt ut. Ingenting reflekterer bedre hvor godt et lag egentlig er enn ligaen. "Cup er Cup", ta Shalke da, de har slitt voldsomt i ligaen, men har kommet like langt som dere i CL.

Selvsagt er det viktig å delta, men det er å tape en finale kontra å vinne er selvsagt 2 vidt forskjellige ting.

 

Som jeg allerede sa lengre opp, laget som vinner ligaen, vinner fortjent. Det jeg vil frem til er feks at Chelsea var 15 poeng bak, nå er de 3. Det sier en del. Det er ikke for å være bitter eller noe jeg sier dette, eller for å gi pepper. Men det viser godt hvor jevnt eller ustabilt det har vert på toppen.

United er et godt lag, men de har ikke den stabile siden som tidligere.

 

Liverpool har ikke så mye å skryte av de heller, men vi har ivertfall fått den sterkeste avslutningen man kunne få, men tanke på hvor langt nede i gjørma vi var tidligere.

Lenke til kommentar

Ser vanskelig ut for Cardiff nå. Ligger under 3-0 til pause mot Middlesborough, og kommer mest sannsynlig til å få 0 poeng. Norwich spiller mot Portsmouth senere idag, og kan da dra fra og ligge 4 poeng foran. Ser ut til at QPR og Norwich går opp, så fremt QPR ikke blir trukket da.

 

Sist gang Norwich var i PL var West Ham i Championship... Liker det ikke. Han derre Kasper Wikestad, kommentator i TV2 er jo Norwich fan, så det kan også bli mas.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det slik: Dere vinner antagelig på tross av at dere har vert svakere enn tidligere sessonger.

Dette kan da ikke være så vanskelig å innse? Rart Game innrømmet dette for lenge siden, mens dere andre ikke er enig.

 

Ja, fryktelig rart det der. Fryktelig rart at vi ikke er en saueflokk.

Lenke til kommentar

Ja, fryktelig rart det der. Fryktelig rart at vi ikke er en saueflokk.

 

Dersom du synes dere er like gode som tidligere og eventuellt vinner like klart, så må du bare mene det.

En titt på tabellen burde egentlig fortelle noe annet, dette skullle man tro de fleste var enige om. Dog sier jeg ikke dere skal være enige om alt.

 

Veldig saklige argumenter dere drar inn også.

Lenke til kommentar

Hva er det dere diskuterer egentlig? United anno 2011 er grått og kjedelig i forhold til tidligere år. Men vi ligger på toppen av tabellen, og pdd. er det vi som har fortjent ligagullet mest. Om Chelsea ender opp som ligamester, så er det de som har fortjent det mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...