Whiteshit Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Koffor får spurs lov til å reise med Moura? Er ikkje det der et røverkjøp? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Koffor får spurs lov til å reise med Moura? Er ikkje det der et røverkjøp?Har knapt spilt denne sesongen. Selv om fjorårets sesong var grei så har han vel ikke akkurat satt fyr på den franske ligaen. Blir sett på som et stagnert talent som er litt gambling? Og Spurs har nettopp hentet Aurier. Det hjelper nok. Edit: Paris måtte vel selge og, pga økonomi/FFP. Endret 1. februar 2018 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Koffor får spurs lov til å reise med Moura? Er ikkje det der et røverkjøp?Har knapt spilt denne sesongen. Selv om fjorårets sesong var grei så har han vel ikke akkurat satt fyr på den franske ligaen. Blir sett på som et stagnert talent som er litt gambling? Og Spurs har nettopp hentet Aurier. Det hjelper nok. Edit: Paris måtte vel selge og, pga økonomi/FFP. Han har måtta vike pga inntoget til Neymar, Draxler, og Mbappe - så det er jo ikkje smågutter han kjemper mot akkurat. Til den prislappen burde det vore langt fleire beilara - får berre håpe som du seier at det er feilslått gambling. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Én ting man skal huske på også, er totalpakken for spillerne, PR kostnader vs inntekt (drakter f.eks), lønnskostnader vs overskudd, salg osv osv. Har noen et regnestykke på dette? For totalen inn/ut må jo være det man burde se på Denne grafen er fra UEFA sin siste rapport og viser de 20 klubbene som har høyest lønnsutgifter i Europa. Som vi ser er Manchester United klubben som bruker nest minst på lønn i forhold til inntekter (47%), kun slått av Bayern München. Satt å tenkte på at det er sprøtt at det i dag er normalt å bruke over ca. 50% av klubbens inntekter på kun spillerne sin lønn, og at det må jo gå utover andre ting: http://www.telegraph.co.uk/football/2018/02/01/man-utd-face-pressure-end-grotesque-failure-pay-living-wage/amp/?__twitter_impression=true Og det er dessverre langt flere i PL: http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/liverpool-real-living-wage-commit-chelsea-everton-a8035256.html Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ser egentlig ikke noen problem med dette. Som bedrift, så er jo produktet de leverer "fotball", og at de har i grunn høy ROI kontra mange andre typer bransjer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ser egentlig ikke noen problem med dette. Som bedrift, så er jo produktet de leverer "fotball", og at de har i grunn høy ROI kontra mange andre typer bransjer Hæ. Så siden klubbene har høy ROI, så er ikke du noe problem med at de underbetalte de ansatte? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Er de underbetalt da? Om de ikke er faglærte så er det da ikke uvanlig at de ligger på minimum wage. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg misforsto innlegget ditt helt og leste ikke linkene dine, beklager.Jo, selvsagt skal klubbene tilby konkurransedyktige lønninger for alle sine ansatte, og det er helt klart et tankekors at dette ikke gjøres i dag. Så får vi vel si at det er bra dette kommer frem i media, for kanskje det gjøres noe med det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Er de underbetalt da? Om de ikke er faglærte så er det da ikke uvanlig at de ligger på minimum wage. Minstelønn i UK er et stykke under hva som er "living wage". Syns det blir snodig å forsvare at det er rettferdig med en så lav minstelønn, når spillerne blir betalt de summene de gjør (ca. 10 års minstelønn hver eneste uke). Ja, man kan argumentere med "men dette skjer jo ikke bare i fotballen, men på global skala". Det gjør det ikke det mer greit, og jeg syns at fotballklubbene kan gå frem som et godt eksempel, og de har langt større påvirkningevne enn hva "snekkeren på hjørne CO" har. Endret 1. februar 2018 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg er enig i at klubbene bør betale sine ansatte skikkelig og utifra hva de fortjener osv, men jeg syns ikke lønningene til spillerne skal brukes som argument, det er noe helt annet syns jeg 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Minstelønn i UK er et stykke under hva som er "living wage". Tja, i følge artikkelen du linka så er det ikke så voldsomt stor forskjell As of June 2018, Liverpool’s employees can expect to be paid £8.45 per hour – 95p more than the legal minimum. Supply og demand gjelder vel i fotballklubber også. Gode fotballspillere er sjeldnere enn mannen som blander saft i kulissene, ergo har de mye bedre betalt. Når det er sagt så er jeg ikke uenig i at dette er et godt initiativ, men jeg er uenig i at lønningene burde utjevnes mer. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Kunne vært interessant å hatt statistikk over økonomien i klubbene utenom spillerlønningene, siden Bossman. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Er de underbetalt da? Om de ikke er faglærte så er det da ikke uvanlig at de ligger på minimum wage. Ja, det er veldig underbetalte. De fattige i England tjener langt under de som har minstelønn i Norge. Tja, i følge artikkelen du linka så er det ikke så voldsomt stor forskjell Leste du artikkelen i det hele tatt? Flere av de unge på Old Trafford tjener rundt 30% mindre enn living wage. Har da tatt utgangspunkt i en sum på £9.5/h siden det er litt under London og over gjennomsnittet. Det er totalt SKAMMELIG av Man Utd at de ikke betaler de ansatte minimum living wage. Dette viste jeg ikke, og syns rett og slett det er forkastelig. Håper de i det minste gjør som Chelsea, Liverpool og Everton - selv om jeg syns det også er for lite. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Synes heller de kan ta tak i de latterlige agenthonorarene enn lønna til de som faktisk står for underholdningen. Er de underbetalt da? Om de ikke er faglærte så er det da ikke uvanlig at de ligger på minimum wage.Ja, det er veldig underbetalte. De fattige i England tjener langt under de som har minstelønn i Norge. Hva har dette i det hele tatt med norge å gjøre? Da får de ta seg en utdanning der de tjener bedre da. Sist jeg sjekket så har man muligheter til det i england. Endret 1. februar 2018 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Du syns heller de skal gi mindre til de rike istedenfor å gi mer til de fattige? Jævlig bra løsning! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Heia stråmann. Om du lærer deg å lese ser du at jeg synes det var et bra initiativ. Men jeg synes ikke dette har noe med fotballspillernes lønninger å gjøre. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Hei hå, her har jeg lest alt du har skrevet flere ganger og jeg står med setningen min jeg. Du sier at du ønsker at agentene skal få mindre, men ikke at de som får lite skal få mer (uenig i mer utjevning av lønn). Har ikke lagt på ett eneste strå her! (Og som en liten ekstra redigering, så var poenget med å nevne Norge bare for å belyse hvor latterlig (LATTERLIG) lite de som tjener minstelønn / under minstelønn i England får betalt! På den måten fikk man liksom et forholdstall (den norske lønnen)). Endret 1. februar 2018 av Espp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Om klubbene har råd til å betale spillere de beløpene de gjør, syns jeg også de skal ta seg råd til å betale de som er dårlig stilt de få pundene ekstra. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 https://www.livingwage.org.uk/what-real-living-wage West Ham og Chelsea er medlem. Spurs har sagt på sin hjemmeside at de betaler London minimum wage, uten at jeg vet om det er det samme som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå