bshagen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Syns i grunn alle de store klubbene bruker helt ville summer med penger om dagen. Dette er i fra sommer, så med City sitt kjøp så kan man legge litt til oppå her, men man ser en trend hos alle lagene i forhold til ambisjonene de har (med unntak av Everton): Én ting man skal huske på også, er totalpakken for spillerne, PR kostnader vs inntekt (drakter f.eks), lønnskostnader vs overskudd, salg osv osv. Har noen et regnestykke på dette? For totalen inn/ut må jo være det man burde se påEDIT: Eks. City har såvidt jeg kan se brukt ca halvparten av det de har som total renevue (527m) på spillerkjøp i løpet av to vinduer. Det er rimelig mye penger ja https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/sports-business-group/articles/deloitte-football-money-league.html Endret 30. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Hvem er de store gjennom tidene? Typ Ferguson, Mourinho, Wenger.. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Mou feiler vel stort sett på samme område som pep da isåfall... 2 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Ja, Brian Clough er ikke verd å nevne han, han vant ikke serievinnercupen mer enn to ganger med Nottingham Forest og serien i England med bare to forskjellige lag. 3 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Mou feiler vel stort sett på samme område som pep da isåfall... Vunnet CL med Porto? Ja, Brian Clough er ikke verd å nevne han, han vant ikke serievinnercupen mer enn to ganger med Nottingham Forest og serien i England med bare to forskjellige lag. Jeg gidder da ikke nevne alle, derav "typ". 2 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Bra at noen hjelper deg da? 3 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Bra at noen hjelper deg da? Haha, spar meg a.. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Hvem er de store gjennom tidene? Typ Ferguson, Mourinho, Wenger.. ??? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Én ting man skal huske på også, er totalpakken for spillerne, PR kostnader vs inntekt (drakter f.eks), lønnskostnader vs overskudd, salg osv osv. Har noen et regnestykke på dette? For totalen inn/ut må jo være det man burde se på Denne grafen er fra UEFA sin siste rapport og viser de 20 klubbene som har høyest lønnsutgifter i Europa. Som vi ser er Manchester United klubben som bruker nest minst på lønn i forhold til inntekter (47%), kun slått av Bayern München. Endret 30. januar 2018 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Interessant, takk for info Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Eneste jeg leser fra disse grafene er at Liverpool og Spurs gjør ting meget riktig! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) hvordan leser du grafen? Liverpool er en av de klubbene som bruker mest % av revenue, og er også den klubben med nest mest økning pr år. Tottenham er ganske nøkterne i forhold. Det blir jo nesten to ytterpunkter, så ùansett hvordan man definerer hva som er riktig så kan vel ikke begge ha rett? Jeg synes forøvrig det er riktig å bruke penger. Vi supportere får ingen glede av dem om de står i banken. Endret 31. januar 2018 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg skulle bare ønske det ble produsert enda mer innhold fra klubbene i god kvalitet. Tenker filmer og diverse klipp. Føler at skal man se spillerne i noe kult utenom en fotballkamp så er det i reklame-videoer for Nike/Adidas etc. Morsomme utfordringer er jo gøy, men det er vel stort sett de som har pensjonert seg som gjør. Mulig det finnes mye slikt og jeg bare ikke finner det, men hadde vært gøy å se litt mer videoer fra treninger. Highlights fra kamper som ikke er laget av en YouTuber med teite overganger og vignett på halve skjermen.Vi fotballfans må nøye oss med utdatert kvalitet på selve fotballkampene og lite innhold ellers. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 hvordan leser du grafen? Liverpool er en av de klubbene som bruker mest % av revenue, og er også den klubben med nest mest økning pr år. Tottenham er ganske nøkterne i forhold. Det blir jo nesten to ytterpunkter, så ùansett hvordan man definerer hva som er riktig så kan vel ikke begge ha rett? Jeg synes forøvrig det er riktig å bruke penger. Vi supportere får ingen glede av dem om de står i banken. nei tenkte bare på sammenlignet med toppklubbene, og spillermaterialet og hvordan de gjør det i egen liga. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg skulle bare ønske det ble produsert enda mer innhold fra klubbene i god kvalitet. Tenker filmer og diverse klipp. Føler at skal man se spillerne i noe kult utenom en fotballkamp så er det i reklame-videoer for Nike/Adidas etc. Morsomme utfordringer er jo gøy, men det er vel stort sett de som har pensjonert seg som gjør. Mulig det finnes mye slikt og jeg bare ikke finner det, men hadde vært gøy å se litt mer videoer fra treninger. Highlights fra kamper som ikke er laget av en YouTuber med teite overganger og vignett på halve skjermen. Vi fotballfans må nøye oss med utdatert kvalitet på selve fotballkampene og lite innhold ellers. Synes da Liverpool og City er gode på det. Ikke at jeg oppsøker det så jævelig, men føler ofte jeg kommer borti behind the scenes-videoer fra disse klubbene på YouTube. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Synes da Liverpool og City er gode på det. Ikke at jeg oppsøker det så jævelig, men føler ofte jeg kommer borti behind the scenes-videoer fra disse klubbene på YouTube. Ja du har rett at noen er flinkere enn andre. Er vel kanskje naturlig at jeg ikke får med meg så mye fra den siden, men setter pris på kule videoer uansett hvem det gjelder. Er en grunn til at Goal-filmene var populære (selv om den første var den eneste gode), samt alle fotball-reklamene fra Nike/Adidas etc. Blir nok mer i tiden som kommer. Se bare hvor fort announcement-videoene har blitt viktige. Det er stilig. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Sjekk ut tunnel cam-videoene til Liverpool: https://www.youtube.com/playlist?list=PLR8DItC4f5xuGoWfAoPopZS8cG8H1jwoY "Being Liverpool" var også en kul dokumentarserie fra Rodgers første sommer i stolen. Endret 31. januar 2018 av banansplitt™ Lenke til kommentar
barezell Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Sjukt. Var det ikke snakk om 30-35 i sommer? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 så desp, akkurat ikke at de leder ligaen nok fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå