Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Syns i grunn alle de store klubbene bruker helt ville summer med penger om dagen. Dette er i fra sommer, så med City sitt kjøp så kan man legge litt til oppå her, men man ser en trend hos alle lagene i forhold til ambisjonene de har (med unntak av Everton):

skysports-graphic-data-graph-transfer_40

Én ting man skal huske på også, er totalpakken for spillerne, PR kostnader vs inntekt (drakter f.eks), lønnskostnader vs overskudd, salg osv osv. Har noen et regnestykke på dette? For totalen inn/ut må jo være det man burde se på

EDIT: Eks. City har såvidt jeg kan se brukt ca halvparten av det de har som total renevue (527m) på spillerkjøp i løpet av to vinduer. Det er rimelig mye penger ja 
https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/sports-business-group/articles/deloitte-football-money-league.html

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Én ting man skal huske på også, er totalpakken for spillerne, PR kostnader vs inntekt (drakter f.eks), lønnskostnader vs overskudd, salg osv osv. Har noen et regnestykke på dette? For totalen inn/ut må jo være det man burde se på

Denne grafen er fra UEFA sin siste rapport og viser de 20 klubbene som har høyest lønnsutgifter i Europa. Som vi ser er Manchester United klubben som bruker nest minst på lønn i forhold til inntekter (47%), kun slått av Bayern München.

vVqjy0n.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan leser du grafen? Liverpool er en av de klubbene som bruker mest % av revenue, og er også den klubben med nest mest økning pr år. Tottenham er ganske nøkterne i forhold. Det blir jo nesten to ytterpunkter, så ùansett hvordan man definerer hva som er riktig så kan vel ikke begge ha rett?

Jeg synes forøvrig det er riktig å bruke penger. Vi supportere får ingen glede av dem om de står i banken.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle bare ønske det ble produsert enda mer innhold fra klubbene i god kvalitet. Tenker filmer og diverse klipp. Føler at skal man se spillerne i noe kult utenom en fotballkamp så er det i reklame-videoer for Nike/Adidas etc. Morsomme utfordringer er jo gøy, men det er vel stort sett de som har pensjonert seg som gjør. 

Mulig det finnes mye slikt og jeg bare ikke finner det, men hadde vært gøy å se litt mer videoer fra treninger. Highlights fra kamper som ikke er laget av en YouTuber med teite overganger og vignett på halve skjermen.

Vi fotballfans må nøye oss med utdatert kvalitet på selve fotballkampene og lite innhold ellers. 

Lenke til kommentar

hvordan leser du grafen? Liverpool er en av de klubbene som bruker mest % av revenue, og er også den klubben med nest mest økning pr år. Tottenham er ganske nøkterne i forhold. Det blir jo nesten to ytterpunkter, så ùansett hvordan man definerer hva som er riktig så kan vel ikke begge ha rett?

Jeg synes forøvrig det er riktig å bruke penger. Vi supportere får ingen glede av dem om de står i banken.

nei tenkte bare på sammenlignet med toppklubbene, og spillermaterialet og hvordan de gjør det i egen liga.

Lenke til kommentar

Jeg skulle bare ønske det ble produsert enda mer innhold fra klubbene i god kvalitet. Tenker filmer og diverse klipp. Føler at skal man se spillerne i noe kult utenom en fotballkamp så er det i reklame-videoer for Nike/Adidas etc. Morsomme utfordringer er jo gøy, men det er vel stort sett de som har pensjonert seg som gjør. 

Mulig det finnes mye slikt og jeg bare ikke finner det, men hadde vært gøy å se litt mer videoer fra treninger. Highlights fra kamper som ikke er laget av en YouTuber med teite overganger og vignett på halve skjermen.

Vi fotballfans må nøye oss med utdatert kvalitet på selve fotballkampene og lite innhold ellers. 

Synes da Liverpool og City er gode på det. Ikke at jeg oppsøker det så jævelig, men føler ofte jeg kommer borti behind the scenes-videoer fra disse klubbene på YouTube.

Lenke til kommentar

Synes da Liverpool og City er gode på det. Ikke at jeg oppsøker det så jævelig, men føler ofte jeg kommer borti behind the scenes-videoer fra disse klubbene på YouTube.

Ja du har rett at noen er flinkere enn andre. Er vel kanskje naturlig at jeg ikke får med meg så mye fra den siden, men setter pris på kule videoer uansett hvem det gjelder. Er en grunn til at Goal-filmene var populære (selv om den første var den eneste gode), samt alle fotball-reklamene fra Nike/Adidas etc.

Blir nok mer i tiden som kommer. Se bare hvor fort announcement-videoene har blitt viktige. Det er stilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...